تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۴۶۷۰۰۱
احمد توکلی در نامه‌ای نوشت:

این ۷ مدیر دولتی هر جلسه ۵۰ میلیون تومان حق‌الزحمه می‌گیرند

۷
۱
این ۷ مدیر دولتی هر جلسه ۵۰ میلیون تومان حق‌الزحمه می‌گیرند
کبنا ؛احمد توکلی در نامه‌ای انتقادی نوشت: با توجه به مصوبه اخیر، به هر یک از ۷ صاحب‌منصب عضو هیئت مولدسازی برای ۲۴ جلسه در کل سال ۱۴۰۲، مبلغ ۸ میلیارد تومان حق ­الزحمه می‌دهند، زیاد نیست؟
به گزارش کبنا، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای سرگشاده از روند اجرای مصوبه مولدسازی به شدت انتقاد کرد. در بخشی از این نامه بلند که سازمان خصوصی سازی را وادار به واکنش کرد، درباره هیات هفت نفره ای که مصونیت قضایی دارند، آمده است:
اگر من بگویم روئین ­تنان هفتگانه در دژ مستحکمِ کاپیتولاسیون، بناشده در مصوبه، غنوده ­اند و هر کار صلاح ببینند، می‌کنند، گزافه گفته ­ام؟! باز کسی هست، که بتواند مدعی شود از این سازوکار خیروصلاح برای ملت زائیده می‌شود، نه شر و فساد؟!
شگفت‌آور آنکه مصوبه، برای زحمات طاقت­ فرسایی که در پایمال کردن اصول قانون اساسی، سلب حقوق اساسی ملت و بی‌اعتنایی به مقامات و نهاد‌های کشور و شکایت از همه منتقدان خود، برای خود دستخوشی در نظر می‌گیرند. مصوبه این حق­ا لزحمه را تا ۵ درصد از منابع حاصل از زمین فروشی تعیین کرده است. مثلاً امسال که طبق قانون بودجه قرار است ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از زمین فروشی حاصل شود، هیئت می‌تواند برای خود و امربران خود تا ۵۴۰۰ میلیارد تومان حق ­الزحمه تعیین کند!
فرض را بر این می‌گذاریم که روئین ­تنان، مدیران ضعیف‌نواز هستند و ۹۰ درصد این حق ­الزحمه را به امربران می‌دهند و خود فقط ۱۰ درصد آن را می‌گیرند. در این صورت؛ به هر یک از ۷ صاحب‌منصب عضو هیئت برای ۲۴ جلسه در کل سال ۱۴۰۲، مبلغ ۸ میلیارد تومان حق ­الزحمه می‌دهند؟! به نظر شما اندکی زیاد نیست؟! از این هفت نفر می‌پرسم، چگونه می‌خواهید نزد مردمی که برای پولِ پیشِ خانه این­در و آن­در می‌زنند و ناامید بازمی‌گردند از این تصمیمات بی‌اساس و غیرعلمی و ظالمانه که فقیران را فقیرتر و اغنیا را غنی‌تر می‌سازد دفاع کنید؟
چنانچه گفتیم، چون هدف، جبران کسری بودجه اعلام شده است، پس هرچه گران­تر بفروشند، بهتر است. به‌ویژه آن­که هیئت هفت نفره، و مجریان اوامرشان، حق­الزحمه خود را به‌صورت درصدی از منابع حاصل از فروش زمین دریافت می‌کنند، دچار تعارض منافع هستند. طبیعی است که قیمت زمین افزایش پیدا کند و در دسترس افراد بی پس‌انداز دورتر می‌گردد این فرایند تورم شدیدتر و بیشتر را در پی دارد.
شایان ذکر است اعضای هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت مرکب از هفت عضو، عبارتند از: معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بودجه و برنامه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه.
مرجع : اطلاعات آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام مگه سودی هم داره برای مردم ولی همین آقایون وصدا سیما اگه این اتفاق برای دولت قبلی بود ببین چنان تو بوق کورنا میکردن که نگو این آقایون دارن زحمت میکشن برای رفاه وآسایش مردم حق دارن بگیرن نوش جونشون ازشیر مادر هم حلالتر
گرسنه اما بروی گنج خوابیده
Iran, Islamic Republic of
دیگه تو هم این دولت و اون دولتش نکنه... کل این دولتها چه اصولگرا و چه اصلاح طلب خون ملت رو تو شیشه کردن و دارن از خون مردم ارتزاق میکنن خلاص... حالت هی بیا بگو اصلاح طلب یا اصولگرا... این عناوین همش دکان هست برای خالی کردن جیب ما مردم و خالی کردن سفره ما همچنان که چهل ساله خالیه
Iran, Islamic Republic of
بیغار که ملا نظر که چوب تر بربده
United States
فسادفسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسساددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
Iran, Islamic Republic of
تافته های جدا بافته دولت ضد مردمی و یکدست کردن قو و حکمرانی برای ایجاد همین فسادها بودند
Iran, Islamic Republic of
از مال مردم به خورد فاسدان
Iran, Islamic Republic of
هرچه خواستند به نام دین سر مردم آوردند
کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1