تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۶۶۶۶۹
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

سیدضیاء رضاتوفیقی، اصلاح‌طلب کهگیلویه و بویراحمد: در این دوره نمی‌دانم چه کسی کاندیدای اصلاح طلبان است / در مجموع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد نمره خوبی ندارند / کل مجلس یازدهم نمره زیر ۱۰ دارد / حذف آقای تاجگردون ضربه‌ای به حوزه گچساران و کل استان کهگیلویه و بویراحمد بود / با آقای تاجگردون زاویه‌ای داشتیم که نخواستیم آن را رسانه‌ای کنیم، اتفاقا‌ً آقای تاجگردون این اختلاف را رسانه‌ای کرد و به ما حمله‌هایی کردند

۳۸
۰
سیدضیاء رضاتوفیقی، اصلاح‌طلب کهگیلویه و بویراحمد: در این دوره نمی‌دانم چه کسی کاندیدای اصلاح طلبان است / در مجموع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد نمره خوبی ندارند / کل مجلس یازدهم نمره زیر ۱۰ دارد /  حذف آقای تاجگردون ضربه‌ای به حوزه گچساران و کل استان کهگیلویه و بویراحمد بود / با آقای تاجگردون زاویه‌ای داشتیم که نخواستیم آن را رسانه‌ای کنیم، اتفاقا‌ً آقای تاجگردون این اختلاف را رسانه‌ای کرد و به ما حمله‌هایی کردند
کبنا ؛
سیدرضا توفیقی از اصلاح طلبان شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد و از رهبران این جریان در استان شناخته می‌شود. وی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات بود و همچنین ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی در دولت دوازدهم را برعهده داشت. او با اصرار خبرنگار کمی در باره انتخابات با وجود اینکه در سفر بود، حرف زد و می‌گفت: من از احزاب سیاسی بیرون آمدم و حرف‌های من الان نظر شخصی است و احزاب اصلاح‌طلب باید نظرشان را درباره انتخابات بگویند و نمی‌دانم گزینه نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس چه کسی یا کسانی هستند. با این وجود پایگاه خبری کبنا نیوز با او در خصوص انتخابات مجلس دوازدهم گفت و گوی مختصری را صورت داده است که در ادامه این گفت و گو را می خوانید:
سید رضا توفیقیاصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد چه برنامه‌ای برای انتخابات دارند؟

اصلاح طلبان اصلی در تهران ثبت نام نکرده‌اند، در کهگیلویه و بویراحمد نیز اصلاح طلب خاصی نداریم، هر چند که شورای هماهنگی اصلاح طلبان در استان داریم، باید بخشی از اصلاح طلبان که عضو شورای اصلاح طلبان استان هستند و صاحب تشکیلات هستند، از آنان سؤال بپرسید. ولی بنده هیچ برنامه‌ای برای انتخابات ندارم، سکوت کرده و نظاره می‌کنم.
به نظر من انتخابات معیار‌های لازم را ندارد که احساس شود حضور در انتخابات معنادار است، بدین معنا که تغییر ترکیب مجلس باعث تغییر در سیاست‌های نظام نمی شود، پس وقتی شرکت در انتخابات و انتخاب نماینده تغییری در سیاست‌های داخلی و خارجی ایجاد نمی‌کند و شرایط را تغییر ندهد چه دلیلی وجود دارد که برای انتخابات تلاش شود. بنابر این این توقع و انتظار را همیشه بوده که سلایق مختلف در صحنه انتخابات حضور داشته باشند تا رقابت به معنای واقعی شکل بگیرد.
اصلاح طلبان در استان کهگیلویه و بویراحمد افراد خاصی را برای رقابت های انتخاباتی مدنظر دارند؟
اصلاح طلبان در بویراحمد کاندیدا دارند که باید از آنان بپرسید، من فعال انتخاباتی نیستم. شورای اصلاح طلبان حدود ۳۰ تشکل دارند، که صاحب صلاحیت برای اظهارنظر در انتخابات پیش رو هستند. البته این‌ها تمام اصلاح طلبان استان را پوشش نمی‌دهند، ولی در هر حال سازمان یافته هستند، حزب و تشکیلات دارند، با تهران ارتباط دارند، باید از خودشان بپرسید. اگر بنده حرفی بزنم حرف شخصی بنده است و اهمیت تشکیلاتی ندارد. من از سال ۱۴۰۰ و سه روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری از احزاب بیرون آمدم. نظر من نظر هیچ شورا و حزبی نیست. آقای بهرامی در دو دوره قبل کاندیدای اصلاح طلبان بوده و در این دوره نمی‌دانم چه کسی کاندیدای اصلاح طلبان است.
عملکرد نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد را رصد کرده‌اید؟ آن‌ها را در چه حدی می‌بینید؟ در حد اخبار و اطلاعات و پیگیری‌ها همه مردم عملکرد نمایندگان را پیگیری می‌کنند. مجلس فعلی بطور کلی نه از تخصص کافی برخوردار است و نه جهت‌گیری‌های مجلس در جهت اکثریت مردم است. کافی است میزان رأی کل نمایندگان مجلس را از درصد رأی واجدین شرایط محاسبه کنید و ببینید چند درصد است. همین افرادی که در برخی کمیسیون‌ها درباره بعضی لایحه‌ها تصمیم می‌گیرند، می‌بینی که این افراد که رأی بسیار پایینی به مجلس راه یافته‌اند برای ۸۰ میلیون نفر تصمیم می‌گیرند، و لایحه را به صحن علنی مجلس می‌آورند، به همین منظور همواره ما بر انتخابات رقابتی تاکید داریم و مجلس به معنای واقعی باید عصاره رأی مردم باشد. مجلس باید در کلیت خود تأثیری در سیاست‌های داخلی نظام اعم از سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاست خارجی داشته باشد. 
اما نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تلاش خودشان را کردند، هر چند که در گچساران نیز آقای تاجگردون حذف شدند. ولی بطور کلی نمایندگان تلاش خودشان را کردند و اگر کاری نشد، نتوانستند. نمایندگان دو وظیفه اصلی دارند، یکی حضور فعال در مصوبات مجلس، دوم نظارت بر کار دستگاه‌های اجرایی. اما در استان مردم انتظارات دیگری از نماینده دارند. انتظار دارند انتصابات را نماینده انجام دهد، اشتغال را نماینده ایجاد کند، پروژه‌ها را پیش ببردند، اعتبارات را افزایش دهند، بحران‌های اجتماعی را حل کنند، که این‌ها فراتر از اختیارات قانونی نماینده است. فکر می‌کنم بخصوص در بویراحمد و کهگیلویه نمایندگان تلاش خود را کردند که افکار عمومی را جلب خود کنند.
در مجموع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد نمره خوبی ندارند. این سه نماینده اصولگرا هستند، انتظاری نباید داشته باشند که ما (اصلاح طلبان) نمره خوبی به این افراد بدهیم.
اصلاح طلبان بحث توسعه کشور، پیشرفت و ترقی، آزادی رسانه‌ها، آزادی احزاب، آزادی انتخابات، سیاست خارجی تعاملی را دارند و دیدگاه ما متفاوت است. پس نباید انتظار داشته باشیم که اصولگرایان از اصلاح طلبان نمره خوبی بگیرند. به نظر من کل مجلس یازدهم نمره زیر ۱۰ دارد، مجلسی که غالب تصمیماتش برخلاف افکار عمومی مردم است، اگر این نمایندگان از مردم رأی گرفتند باید ببینند مردم چه نظری دارند و طبق آن تصمیم بگیرند. کل مجلس موجود نمره زیر ۱۰ دارد.
اعتبارنامه آقای تاجگردون رد شد، هیچ وقت اصلاح طلبان استان موضع خاصی درخصوص رد اعتبارنامه نگرفتند و از‌ ایشان حمایتی نشد، چرا چنین اتفاقی افتاد؟ شما در جریان هستید که ما با آقای تاجگردون زاویه‌هایی داشتیم، ‌ایشان مشی خود را داشت و ما هم مشی خود را داشتیم. اما این بدان معنا نبود که ما رقبای آقای تاجگردون را به‌ایشان ترجیح بدهیم، وقتی اعتبارنامه‌ایشان تصویب نشد، همه ناراحت شدیم، چون حقی ضایع شد، مردم گچساران رأی دادند، ایشان به مجلس رفت و مدتی هم کار کرد و ظالمانه‌ رد شد و به مردم گچساران بی‌احترامی شد، هیچ دلیل موثقی هم برای رد اعتبارنامه نداشتند، بجز اینکه افرادی می‌خواستند‌ ایشان حضور نداشته باشد، میدان خالی باشد و افراد محرم خودشان حضور داشته باشد. همه ما ناراحت و نگران شدیم. حذف آقای تاجگردون ضربه‌ای به حوزه گچساران و کل استان کهگیلویه و بویراحمد بود. آقای تاجگردون علاوه بر تحصیلات اقتصادی‌شان، تجربه دراز مدتی در حوزه برنامه‌ریزی و سازمان مدیریت داشت. ‌ایشان در استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس تجربه‌های مدیریت زیادی داشت، مجلس خود را از وجود آقای تاجگردون محروم کرد.
طبیعی است که در یک مجموعه سیاسی دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد، زاویه‌ای داشتیم که نخواستیم آن را رسانه‌ای کنیم. اتفاقا‌ً آقای تاجگردون این اختلاف را رسانه‌ای کرد و به ما حمله‌هایی کردند، ولی ما اینکار را نکردیم. صلاح ندانستیم که این کار را بکنیم، چون جناح رقیب از آن بهره‌برداری می‌کرد. اگر ما پاسخ می‌دادیم، آن‌ها هم ادامه می‌دادند، لذا ما سکوت کردیم، چرا سرگرم این مسائل شویم، مسأله اصلی ما این موارد نبوده و نیست.
هنگام رد اعتبارنامه تاجگردون، اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه نوشتند که با آقای تاجگردون برخورد شود، این رفتار به نظر شما درست بود؟ این‌ها مجموعه‌ای در کل استان هستند، بویژه در گچساران و در پیوند سازماندهی شده با همفکران خود در تهران، که شروع به فعالیت کردند و تا جایی ادامه دادند که اعتبارنامه آقای تاجگردون رد شد. فرض کنیم آقای تاجگردون هم ایراداتی داشت، ولی خودش حرف جالبی زد، با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد.
شما به عنوان فردی سیاسی و استخوان خورد کرده در این عرصه و به عنوان پدر معنوی اصلاح طلبان در استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته می‌شوید، چه توصیه‌ای به اصلاح طلبان دارید؟
من کمترین فرد در مجموعه استان کهگیلویه و بویراحمد هستم، الان نسل جوان در کل کشور و استان حضور دارند که ما همواره پای صحبت این افراد می‌نشینیم، من نه جایگاهی دارم و نه ادعایی. فکر نمی‌کنم که فضا تغییری کند، آقایان پیش‌ثبت‌نام را قرار داده‌اند و بعید است تجدیدنظری شود. با وجودی که همه بزرگان و دلسوزان این مملکت بر رقابت و مشارکت و بر حضور سلایق مختلف نظر دارند و سخن می‌گویند، اما به نظر می‌آید عده‌ای شرکت کمتر مردم در انتخابات و رقابت کمتر و برنده شدن افرادی خاص مدنظر است. به نظرم هر کس به تشخیص خودش عمل کند و هر طور صلاح می‌داند عمل کند. اگر افراد شورای اصلاح طلبان را قبول دارند بر اساس نظر شورا تصمیم‌گیری کنند، اگر هم شورا را قبول ندارند، به تشخیص خودشان عمل کنند.
توصیه شما برای حضور مردم در انتخابات چیست؟
زمانی رقابت‌هایی میان اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود داشت، ولی در این دوره‌های اخیر رقابت‌ها را معنادار و تأثیرگذار نمی‌دانم. به‌نظرم مردم هرطور که صلاح می‌دانند، عمل کنند. اگر با دولت موجود و ساختار موجود تصور می‌کنند رأی‌شان تأثیری دارد به دنبال تأثیرگذاری بروند، اگر تصور می‌کنند تأثیری ندارد باز هم به تشخیص خودشان عمل کنند.
با این شیوه و رفتار مجلس در سپهر سیاسی ایران چندان اثرگذار نیست، و جایگاهی که قبل‌تر مجلس داشت، دیگر ندارد، مجلسی که همه طرح‌هایش در جهت محدود کردن است، با این حال در انتخابات پیش رو، هر کسی خود صاحب صلاحیت است و بنده هیچ توصیه خاصی به هیچ کسی ندارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر
Iran, Islamic Republic of
هم شروع کردین‌‌.....
Switzerland
اگر انتخابات آزاد و بدون دخالت برگزار شو دو رقابت سالم باشد باعث کمتر شدن فشار بر مسئولین رده بالای کشور می شود و مقداری فشارها تعدیل می شود و یکدست کردن باعث کمتر و پایین آمدن اعتماد مردم از حاکمیت گردید و در ۴۴ سال عمر انقلاب اسلامی اینقدر زاویه بین مردم و مسئولین نبود...
احسان
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان منفعت طلب...
دنا جهانبانی
Iran, Islamic Republic of
اگر تاجگردون را اصلاح طلب می دانید باید گفت:

برای تفکرات شما و سایرین....... فاتحه

تاجگردون کجای جغرافیایی اصلاح طلبان قرار دارد؟؟؟؟؟؟
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد رضا توفیقی
Iran, Islamic Republic of
حیف نیست باهرکسی مصاحبه کنی ؟
Iran, Islamic Republic of
ک ولمون‌کن ت هم!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
رضا توفیقی غیر از گپ چیزی هم گفته
طولیان
United States
درود خدا برشما در پناه خداوند سلامت و تندرست باشید
امیداست که در خداوند ملت ایران را ازین همه مشکلات نجات دهد
استاد دانشگاه
United Kingdom
نمیدونم دلیل این همه ظلمی که در حق شما و یاران با سوادتان شد چه بود
این همه رنج و جفا ……
// سکان را به دست گرفتن و اینم شد نتیجه،درد و عذابش برای مردم کهگیلویه بویراحمد عزیز
تاریخ به نیکی از شما یاد می‌کند مرد شجاع و دوست داشتی جناب استاد ضیاالدین رضاتوفیقی
پسر دوستت
United Kingdom
هر وقت انتخابات میشه پدر و عموم از شرافت و باسوادی تو حرف میزنن
بویراحمد
United Kingdom
درست گفتی و تغییری صورت نگیره رأی دادن ما چه تاثیری داره
توقیفی
Iran, Islamic Republic of
برادر خود شما که قبلا مدیرکل بودی نمره صفر میگیری
دانا
United Kingdom
از تاجگردون حمایت کنید دوره سختیه عقب نشینی شما تو این شرایط جالب نیست
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً رد آقای تاجگردون بجا بود
Iran, Islamic Republic of
چطور هیچ اظهار نظری همون موقع که ردش کردن نکردی!؟
Iran, Islamic Republic of
ایشا اصلاحطلبل ناشکری نکنیت.
نیروتو داخل حوزه انتخابیه شهرستانهای بویراحمد و دنا و مارگون وابی فرماندار یکی از شهرستان های جدید. دَ چه ایخیت.
آموزش و پرورش عشایر از رئیس تا معاونلش هم همش نیرو ختونه یعنی اصلاحطلبلن.
زمان روحانی ، حضرات اصلاحطلب ای اندازه پست نگرفتن
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
مجلس ودولت فعلی از خداشونه رقیب نداشته باشند::::: چرا که یه درصد هم براشون کافیه:::::::
سادات
Iran, Islamic Republic of
🤣🤣🤣🤣🤣🤣خدایا خودت بخیر کن
Iran, Islamic Republic of
سید نمک دان
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام برای حضرتعالی و کاندیداهای محترم این سری اگر من بخوام رای بدم به عنوان یک اصلاح‌طلب به حاج زارع رای میدم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود
اگر شما خود را اصلاح طلب میدانی واین هست تفکرات که به اصول گرا رای بدین پس منفعت طلب هستین
چون آقای حاج زارعی با توجه به احترام که برای ایشان دارم هیچ وقت بسوی اصلاحات تمایل نداشته فقط موقع انتخابات خودش را وصل میکنه جهت استفاده از این طيف ودر بحثها خود را حامی اصولگرایان می‌داند وهمیشه هم در انتخابات ریاست جمهوری بطرف اصولگرایان بود حمایتشون کرد. وایشون هم آزمون خود را پس دادند درست بد نبود ولی خوب هم نبود ولی اگر اینبار به صحنه انتخابات ورود کند تا آخر مطمئن باش خودش را برای همیشه سوزانده
اگر با تفکر خود عمل کند مطمئن باش به نفع ایشان هست کنار بکشند. ولی اگر زیر فشار اطرافیان که ادعای حمایت از ایشون دارند. در صحنه بماند با توجه به ریزش آرای ایشان در ادوار گذشته خواهیم فهمید که می‌خواهند با آبروی سیاسی ایشان بازی کند جهت رسیدن به مقاصد خودشان.. ولی اگر خیلی با درایت عمل کند مثل سید باقر موسوی وآقای هدایت خواه تا ابد در قلوب مردم یادگار خواهد ماند وهمیشه به نیکی یاد میشه ولی اگر بماند مطمئن باش خود را هزینه سیاسی بازی دیگران می‌کند. چون مردمی که چندین دوره ایشان را حمایت کردند از این وضع موجود خسته اند بعضی اطرافیان دارند اون محبوبیت ایشان را هزینه خودمیکند. در آینده خواهید دید که مردم او را صدا می‌زنند. نبايد فریب بخورد واین دور بماند..
Brazil
اتفاقاایشان باید بمانند. ضمنا بهرامی کاندید مورد نظر شما مگر اصلاح‌طلب هست. در ضمن مگه شما ننیگید زارعی رای ندارد پس از چی ترس دارین. آرای زارعی در حال رشد هست چیزی که ما می‌بینیم و ریزش برای جناب بهرامی.‌‌...۱۲ سال توهین تخریب و بی ادبی اطرافیان آقای بهرامی و حتی همین الان نتیجش این شده ما تلاشمون رو برای حاج زارعی چند برابر کردیم و منتظر روزهای آتی باشید.
Brazil
ماندن یا نماندن آقای زارعی رو شما مشخص نمیکنید و من موندم از چه چیزی ترس دارید انتخابات آزاد هست و ایشان هم شرکت کرده اند. اگر بهرامی قبولی یا عدم قبولیش منوط به حضور یا عدم حضور دیگران هست پس بدانید مانند ادوار قبل شکستشان حتمیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر با رای ندان چیزی درست می‌شود بسمه الله
تا رای ندهیم
ولی مطمئن باشیم اگر رای ندهیم خود ما مردم ضرر خواهیم کرد وافراد ضعیف وارد مجلس خواهند شد که به ضرر و زیان مردم هست
ولی اگر آگاهانه انتخاب کنیم وفردی علمی عملگرا وقد به مجلس بفرستیم مطمئن باشید که به نفع مردم هست هر چه مشارکت بالاتر باشد افراد قوی‌تر وآگاه تر وارد مجلس می‌شود. پس برای آینده خود تصمیم بگیریم وبهترین را انتخاب کنیم. چون به رای ندادن خودمان ضررخواهیم کرد
با بررسی عملکرد ها وبرنامه من بشخصه به این نتیجه رسیدم که برای موفقیت وآینده خود رای بدهم.. وانتخاب من کسی نیست جز دکتر محمد بهرامي
سینایی کارمندسازمان
آقای رضاتوفیقی نمک نشناسی حدی دارد،همین تاجگردون بچه شما رابا مدرک سیکل درسازمان مدیریت وبرنامه ریزی استخدام کردوالان ایشون کارمندزسمی سازمان می باشد//البته پسرشما سهمیه تبدیل وضعیت شددرصورتی که رنگ جنگ راندیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسيني
Iran, Islamic Republic of
چرا دوپهلو حرف ميزني، شما که حالتون معلومه، تلويحاً داري مردم رو تشويق ميکني که در انتخابات شرکت نکنند، اما به کوري چشم کساني که همواره آب در آسياب دشمن مي ريزند، امسال و پرشورتر از هر سال مردم ما در صحنه انتخابات حضور خواهند يافت.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سید بزرگوار انشا الله که زنده وسلامت و سرافراز باشی
فوق العاده سنجیده ودقیق سخن گفتید خداوند پشت پناهت باد
میرزا
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگه نه اصلاح طلبو قبول دارند نه اصولگرا را.هر جناحی به سهم خودش فشار مضاعف به مردم وارد کرده و میکنند .پس همدیگر رو تخریب نکنید چون حناتون پیش مردم بی رنگه
Switzerland
تا کنون هیچ گونه امیدی به بهتر شدن وصعییت انتخابات انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان وجود ندارد و مردم روز به روز سر خورده تر ناامیدتر و بی اعتماد تر می شوند
United Kingdom
اصلا انتخابات معنی و مفهومی ندارد وقتی یک نماینده ای با چهار هزار رای میره تو مجلس یعنی انتخابات انتخابات ریاست جمهوری ترکیه انتخابات است انتخابات ریاست جمهوری ایران هم انتخابات است آیا واقعا قابل قیاس هست ترکیه باید هرکه می خواهد رئیس جمهور شود با ۵۰ درصد آراء را کسب کند انتخابات به آن سالمی /طرف با ۱۶ درس ارا شده رئیس جمهور مردمی ای کاش قدری اعتقاد به خدا و روز قیامت میداشتید می گفتید رای واقعی به رئیس جمهور چقدر بوده است ولی بدانید چوب خدا صدا ندارد و خواهید دید چه مصیبتی بر تخلف کنندگان تقلب کنندگان وارد گردد خدایا به اسماء جله و جلاله خود قسمت میدهم خائنین به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خون پاک شهیدان و رای ملت را از صحنه روزگار محو بگردان
United Kingdom
تمام دنیا میدانند که انتخابات در ایران معنی ندارد
Iran, Islamic Republic of
جناب رضاتوفیق شما هم تا زمانه به کامت بود خوردی و بردی و اقوام را به کار گرفتی
اصلاح طلبی و اصولگریی
فقط فقط نردبان رسیدن به پست مقام‌بود هست
بگذار روی درد نداری بدبختی خود و جوانان بیکارمان
بنالیم
تاریخ انشاالله فضاوت خواهد کر د
(کبنا حدف نکن )
سید
Iran, Islamic Republic of
دایی خته اذیت نکن. الانم دولت عملا دولت اصلاح طلبانه و فقط نقاب اصولگرایی داره. یه بررسی کنید و آمار مدیران و معاونین سازمانها و وزارتخونه ها رو ببینید متوجه میشین هنوزم دولت روحانی در راس اموره
طاهر روشناس
Iran, Islamic Republic of
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهري ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کاربری که با نام (سینایی کارمند سازمان) کامنت گذاشته اند فیک هستند و آقای سینایی شخصیت حقیقی سازمان مدیریت تکذیب کردند.
از اول هم معلوم بود زیرا که سه دروغ و سه تهمت واضح در این کامنت بود.
یک انسان چقدر میتواند از خدا بی خبر باشد که راحت تهمت بزند و دروغ بگوید آن هم به نام دیگران.
از رسانه خوب کبنانیوز درخواست دارم کامنت هایی که با نام اشخاص حقیقی معروف ثبت میشود را چک کنند بعد منتشر کنند.
هر که بود هم با سینایی مشکل داشت هم با رضاتوفیقی
رشید
Iran, Islamic Republic of
رضاتوفیقی در این مصاحبه چند نکته مهم را تلویحا گفت :

۱_ با این شرایط در انتخابات شرکت نمیکند.
۲_ مردم هم با این شرایط شرکت نخواهند کرد.
۳_ از حق تاجگردن دفاع کرد.
۴_ از اختلاف نظرش با تاجگردون در برخی موارد پرده برداشت.
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد رضاتوفیقی عزیز
باید از شهامت و شجاعت و صداقت و علم شما در سیاست مشق نوشت.
فقط یک نقد کوچک دارم، اصلاح طلبی زمینه و زمانه ای داشت که گذشت، چرا با وجود اینکه از تمام احزاب سیاسی استعفاء داده اید (که کار درستی بود) باز حرف از اصلاح طلبی میزنید؟ کاش همه اصلاح طلبان مانند شما بودند، اما نیستند.
عده ای از جمهوری اسلامی گذر کردند، عده ای نام اصلاح طلبی را یدک میکشند اما در اصل وابسته به قدرت هستند، عده ای هم سکوت کردند.
شما نه وابسته به قدرت هستید نه سکوت کردید، پس شما را در کدام دسنه از اصلاح طلبان قرار بدهیم؟
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1