تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۶۶۴۶۶

تولید تولید گلوگز و دکستروز در دستور کار کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج

۱
۰
تولید  تولید گلوگز و دکستروز در دستور کار کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج
کبنا ؛
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه گفت: باتوجه به تصویب تامین منابع مورد نیاز جهت احیای این واحد تولیدی در دور دوم سفر ریاست محترم جمهور از محل منابع نفت و سازمان برنامه و بودجه جهت بازسازی، نوسازی و احیاء خطوط غیرفعال مقرر شد: تا اعلام منابع موصوف، مدیریت واحد تولیدی از محل تسهیلات بند الف تبصره 18 سال 1401، از طریق بانک های ملت یا کشاورزی مبلغ 50 میلیارد ریال برای شروع عملیات اجرایی پیگیری لازم به عمل آید و مراحل پیگیری، معرفی و تصویب از طریق اداره کل صمت، سازمان امور اقتصادی و دارائی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری معمول گردد.
به گزارش کبنا نیوز، اسلام پناه مشاور معاونت صنایع عمومی وزارت صمت گفت: ما شاهد یک مجموعه با شرایط و مزایای بسیار خوب بودیم. به دلیل مشکلات زیست محیطی ناشی از تولید نشاسته، باید به واردات نشاسته رو آوریم و به عنوان جایگزین، تولید گلوکز و دکستروز را داشته باشیم.
اسلام پناه ادامه داد: باید از منابع که در سفر ریاست محترم جمهوری و هیأت همراه به استان به این کارخانه تخصیص داده شد، استفاده کرد که تولید گلوگز و دکستروز را داشته باشیم.
عسگری معاونت امور اقتصادی استانداری گفت: این مجموعه دارای امکانات بسیار خوبی می باشد. کارخانه آرد و نشاسته ۳۸ هزاز متر مریع و کارخانه قند ۴۰۰ هزار متر مربع می باشد و همچنین، دارای ۱۲۰ الی ۱۸۰ واحد مسکونی، یک ژنراتور ۳ مگابایتی و بسیاری امکانات دیگر می باشد. چندین بار صحبت فروش این مجموعه به میان آمد اما زمانی که آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مسند قوه قضائیه بودند، دستور ابطال این معامله را صادر کردند. یکی از مصوبات در دور اول سفر ریاست محترم جمهوری و هیأت همراه، راه اندازی این کارخانه بود و در سفر دور دوم، این کارخانه به صورت رسمی افتتاح شد و اینک شکر تصفیه شده، تولید می کند.
عسکری اظهار داشت: در تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۳ در جلسه ای با حضور آقای مخبر و آقای هاشمی مصوبه ای تحت عنوان راه اندازی خطوط نشاسته، آرد و گلوکز کارخانه آرد و نشاسته یاسوح را داشتیم و همچنین، قرار شد مبلغ ۱۰۰ میلیارد بودجه از محل وزارت نفت و سازمان برنامه بودجه به بنگاه اقتصادی تخصیص بدهند.
عسگری خطاب به هیأت مدیره کارخانه آرد و نشاسته گفت: پای کار بیایید و ما هم انرژی خودمان را برای شما در این مسیر همگرا خواهیم کرد. هم افزایی استان با تهران منجر به راه اندازی مجدد این کارخانه خواهد شد.
کریم روزبهان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در این جلسه گفت: باتوجه به تصویب تامین منابع مورد نیاز جهت احیای این واحد تولیدی در دور دوم سفر ریاست محترم جمهور از محل منابع نفت و سازمان برنامه و بودجه جهت بازسازی، نوسازی و احیاء خطوط غیرفعال مقرر شد: تا اعلام منابع موصوف، مدیریت واحد تولیدی از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱، از طریق بانک های ملت یا کشاورزی مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای شروع عملیات اجرایی پیگیری لازم به عمل آید و مراحل پیگیری، معرفی و تصویب از طریق اداره کل صمت، سازمان امور اقتصادی و دارائی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری معمول گردد.
روزبهان ادامه داد: به لحاظ ایجاد آلودگی زیست محیطی تولید خط نشاسته و جلوگیری از مشکلات احتمالی، برنامه ریزی لازم از طرف مدیریت واحد تولیدی جهت تامین مواد اولیه خطوط تولید گلوکز و دکستروز نسبت به خرید و واردات نشاسته مصرفی تولیده شده در خارج از این کارخانه اقدام لازم به عمل آورده تا متعاقباً پس از تامین اعتبارات لازم نسبت به تغییر و نوسازی خط نشاسته با لحاظ فرآیند زیست محیطی واستفاده از روش های نوین علمی و توان موسسات دانش بنیان اقدام لازم به عمل آید.
روزبهان گفت: جهت تسریع در فرآیند راه اندازی کلیه خطوط، مقرر گردید توسط مدیریت واحد تولیدی خطوط تولید کلوگز و دکستروز در اولویت فعال سازی قرار گرفته و از طریق مشارکت بخش خصوص و تهاتر تولیدات سایر کارخانجات صنایع غذایی اقدامات اجرایی و تفاهم نامه انجام پذیرد.
روزبهان اظهار داشت: به لحاظ وجود زیر ساخت کارخانجات و کیفیت ماشین آلات موجود و تجهیزات و تکمیل بون فرآیند زنجیره ارزش در یک محل با امعان نظر به بند ۴(چهار) صورتجلسه، جابجایی واحد غیر اقتصادی و مقرون به صرفه نبوده و بازسازی در اسرع وقت قابل اجرا می باشد.
روزبهان گفت: مقرر گردید اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به پیگیری مبلغ اعتبار تخصیصی در دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به واحد را پیگیری و مراتب را به وزارت صمت، سازمان اقتصادی کوثر و واحدتو لیدی اعلام نماید.
روزبهان ادامه داد: با توجه به اینکه جهت تامین مواد اولیه خطوط گلوکز و دکستروز نیاز به تامین آرد واحد نشاسته می باشد و در حال حاضر توان فنی تولید آرد واحد تولیدی، همزمان فقط تعهد مصارف شهر و پزندگان خانگی را جوابگو است لذا به پیشنهاد مدیریت این واحد تولیدی مقرر گردید، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال جهت بازسازی و افزایش خطوط و ظرفیت تولید آرد از طریق ستاد نهضت احیاء نهاد ریاست حمهوری پیگیری گردد.
روزبهان در پایان گفت: به منظور پیشبرد برنامه های نهضت احیاء واحد تولیدی درخواست گردید، جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت کشور ( نهضت ستاد احیاء ریاست جمهوری)، سازمان اقتصادی کوثر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، اداره کل صنعت، معدن و تجارت در دفتر معاونت صنایع عمومی وزارت صمت برگزار و آخرین وضعیت را تشریح و تعیین تکلیف گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر دشتی
United States
از دستور و ضرب و الاجل ۲ ماهه PAT&MAT در مورد شرکت آردونشاسته یاسوج خبری تهیه بفرمایید
وارد ماه هشتم شدیم
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1