تاریخ انتشار
شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۶۶۳۰۰
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کاهش قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد با افزایش تولید

۲
کاهش قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد با افزایش تولید
کبنا ؛با اتخاذ برخی تصمیمات ملی و سیاست‌گذاری‌های درون استانی از جمله رفع مشکلات تامین نهاده‌های دامی، جوجه یک روزه و افزایش مجوز جوجه‌ریزی و نهایتا افزایش تولید، قیمت گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ورود به کانال ۷۰ قرار گرفت.
به گزارش کبنا، سید علی معتمدی‌پور در جمع خبرنگاران از کاهش قیمت مرغ تا ۸۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خبر داد و گفت: بسیاری از مشکلات بازار مرغ منشأ استانی ندارد و با تامین نهاده‌های دامی به ویژه کنجاله سویا و دیگر ملزومات تولید از جمله جوجه یک‌روزه بدون شک شیب نزولی قیمت ادامه خواهد داشت.
وی افزایش قیمت جوجه یک‌روزه و کاهش تولید آن را یکی از دلایل اصلی کاهش جوجه‌ریزی و تولید مرغ دانست و تاکید کرد: با رفع این مشکلات، انگیزه تولیدکنندگان بیشتر شده و جوجه ریزی خوبی در مرداد ماه انجام شده که قیمت فعلی گوشت مرغ نیز در استقبال از جوجه‌ریزی موثر بوده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ترغیب مرغداران به جوجه‌ریزی و انجام حمایت های لازم خبر داد و افزود: تعهد جوجه‌ریزی در این استان بر اساس مجوز کشوری اعلام شده به ما به طور کامل انجام شده و تا پایان مردادماه حتی رشدی ۱۱۱ درصدی داشته است که قدمی موثر به حساب می‌آید.
وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ درصد تحقق جوجه‌ریزی تا پایان مردادماه در رتبه هفتم کشور قرار دارد.
معتمدی‌پور از اتحادیه مرغداران این استان خواست تا با تحرک و توان بیشتری پای کار بیاید و در کنار عوامل دولتی این روند مثبت در بازار مرغ را حفظ و استمرار ببخشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده را با هم ببیند لذا اگرچه کاهش قیمت مرغ مورد انتظار مردم است اما از طرفی کاهش غیرمنطقی قیمت گوشت مرغ، انگیزه تولید را نیز کاهش می‌دهد و باید تعادلی معقول در این زمینه وجود داشته باشد.
وی یادآور شد: با استمرار شرایط تامین جوجه یک‌روزه و کنجاله سویای مورد نیاز واحد‌های پرورش مرغ و اینکه قیمت مرغ افت محسوسی پیدا نکند، تولید مرغ در ماه‌های آتی نیز رشد صعودی دارد.
معتمدی‌پور از هماهنگی برای خرید مرغ نژاد آرین توسط شرکت پشتیبانی امور دام این سازمان خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

تصاویری از سلام عربی کریستیانو رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر عربستان را مشاهده ...
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
1