تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۶۶۱۹۲
کبنا گزارش می دهد؛

افتتاح پل روستای رودسمه دیشموک در هفته دولت

۱
افتتاح پل روستای رودسمه دیشموک در هفته دولت
کبنا ؛ پیش بینی می شود پل روستای رودسمه دیشموک در هفته دولت برای عبور موقت مردم آماده شود.
نصب پلهای سیار و موقت بر روی رودخانه دائمی و پرآب سمه بخش محروم دیشموک در کهگیلویه وبویراحمد برای عبور و مرور ۴۰ خانوار روستایی تهدیدی بود که هر روز جان اهالی را به خطر می انداخت. دولت سیزدهم با هدف محرومیت زدایی با احداث پل این تهدید را برای مردم به فرصت برای توسعه روستایی تبدیل کرد.
ساکنان روستاهای ۴۰ خانواری رود سمه و پایپَر دیشموک سالها بود که از نبود پل ارتباطی برروی این رودخانه رنج می کشیدند و مسئولان وقت هم این موضوع را همواره نادیده می گرفتند.
طی سالهای اخیر عبور و مرور ساکنان روستاها با توجه به خروشان بودن رودخانه سمه به سختی انجام می شد و تنها در فصل تابستان مسوولان برای تردد مردم نسبت به نصب پل فلزی و لوله ای اقدام می کردند.
با توجه به سردسیری بودن منطقه وقوع اولین بارش ارتباط اهالی روستا با مرکز بخش قطع و خدمات رسانی تنها با بالگرد امکان پذیر بود.
در بازدید سال گذشته استاندار دولت سیزدهم سید علی احمد زاده از روستاهای بخش دیشموک این دغدغه احداث پل بر روی این رودخانه خروشان از سوی اهالی روستا مطرح و استاندار در راستای شعار محرومیت زدایی دولت قول مساعد برای خدمت رسانی بهتر داد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این رابطه اظهارداشت: دولت سیزدهم که با شعار مردمی بودن سرکار آمده توجه به محرومیت‌ زدایی از چهره شهرها و روستاهای این استان را با تلاش برای تکمیل طرح های کلان آغاز کرد و اینک با بهره برداری پروژه ها شاخص و ملی چون سد چم شیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، جاده پاتاوه به دهدشت و احیای کارخانه قند نمایان شده است.
سید علی احمد زاده بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها نه تنها شاهد رفاه ساکنان کهگیلویه و بویراحمد بلکه امید به بهبود معیشت مردم این دیار افزایش یافت.
وی با اشاره به محرومیت بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه اظهارکرد: توسعه زیرساخت های عمرانی در حوزه های مختلف همزمان با دیگر نقاط استان در این منطقه آغاز و در حال پیگیری است.
احمدزاده تصریح کرد: با توجه به نشست های مشترک با دفتر محرومیت زدایی با تخصیص اعتبارات لازم محرومیت زدایی از مناطق محروم بخصوص بخش دیشموک در حوزه راه، آب و برق، گازرسانی و مسائل اجتماعی در حال اجرا است.
وی روستای رودسمه دیشموک را یکی از مناطق محروم استان دانست و گفت: در بازدید از این منطقه احداث پل برای تردد مردم پیش بینی شد.
احمد زاده تصریح کرد: با همکاری راهداری استان احداث یک حلقه پل از سال گذشته آغاز و در مراحل پایانی است.
وی اضافه کرد: از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهور مبلغی به این طرح نیز تخصیص داده شد.
احمدزاده اضافه کرد: با بهره برداری کامل از این طرح برنامه ریزی برای توسعه ظرفیت های کشاورزی این منطقه از سوی جهاد کشاورزی در اولویت خواهد بود.
وی تاکید کرد: با توجه به وجود رودخانه پرآب رودسمه و زمین های حاصلخیز پایین دست روستا توسعه کشاورزی علاوه بر اشتغالزایی نقش مهمی در بهبود معیشت اهالی خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

وزارت «هوش‌مصنوعی» می‌آید؟

در ادامه تلاش مجلس برای سامان‌دهی حوزه هوش مصنوعی در قالب یک فراکسیون تخصصی، حالا زمزمه‌هایی ...
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
1