کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو خبر داد

بازرسی‌های املاک در یاسوج ادامه دارد / صدور کارت شناسایی برای مشاورین املاک

31 مرداد 1402 ساعت 2:35

رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو اظهار داشت: ۵۱۱ واحد صنفی فعال در رسته مشاورین املاک و خودرو در شهرستان بویراحمد داریم که پرونده ۲۳۹ واحد صنفی مشاورین املاک و خودرو در حال بررسی هستند.


رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو اظهار داشت: ۵۱۱ واحد صنفی فعال در رسته مشاورین املاک و خودرو در شهرستان بویراحمد داریم که پرونده ۲۳۹ واحد صنفی مشاورین املاک و خودرو در حال بررسی هستند.
به گزارش کبنا، در نشست خبری هیأت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه در یاسوج، رئیس اتحادیه مشاورین املاک و خودرو از فعالیت ۷۵۰ واحد صنفی مشاورین املاک و خودرو در یاسوج خبر داد و افزود: ۵۱۱ واحد صنفی فعال در رسته مشاورین املاک و خودرو در شهرستان بویراحمد داریم که پرونده ۲۳۹ واحد صنفی مشاورین املاک و خودرو در حال بررسی هستند.
روح اله بختیاری با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه مشاورین املاک و خودرو بیان داشت: تعداد ۴۰ واحد صنفی در رسته مشاورین املاک و خودرو در شهرستان بویراحمد فاقد‌شناسه صنفی و پروانه کسب هستند که تمامی این واحد‌ها شناسایی و در حال بررسی می‌باشد.
وی با بیان اینکه در بحث مسکن دو مقوله مورد نظر است اظهار کرد: یکی تولید مسکن است که از وظایف ذاتی دولت و سرمایه‌گذاران خصوصی می‌باشد که در بخش مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند و دیگری توزیع عادلانه مسکن در جامعه را داریم.
نایب رئیس اتاق اصناف یاسوج با اشاره به فعالیت مشاورین املاک در شهرستان بویراحمد افزود: مشاورین املاک یکی از اجرا‌کنندگان توزیع املاک می‌باشند که روزانه در معرفی و توزیع مسکن فعالیت دارند.
وی ادامه داد: علاوه بر گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی هفته‌ای ۳۰ مورد از واحد‌های صنفی اتحادیه مشاورین املاک و خودرو از سوی بازرسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این مسول صنفی با اشاره به ساماندهی فعالان املاک در یاسوج ابراز داشت: بر اساس تبصره یک ماده ۱۷ قانون نظام صنفی برای اولین بار در استان برای مشاورین فعال در رسته املاک کارت شناسایی صادر می‌شود.
بختیاری با اشاره به گشت مشترک و همکاری راه و شهرسازی اظهار کرد: گشت مشترک به دبیری مسکن و راه شهر‌سازی که از برنامه‌های طرح نهضت ملی مسکن می‌باشد با هماهنگی اتحادیه مشاورین املاک در حال اجراست و هفته دو روز با همکاری دستگاه‌های نظارتی بازرسی‌ها به صورت مشترک صورت می‌گیرد.
وی بیان اینکه افزایش اجاره بها بطور کامل در دست مشاورین نیست، خاطر نشان کرد: اینگونه افزایش‌ها در اختیار موجرین است و هر گونه افزایش نیز بستگی به تورم نیز دارد.


کد مطلب: 466145

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466145/بازرسی-های-املاک-یاسوج-ادامه-صدور-کارت-شناسایی-مشاورین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1