تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۴۶۵۴۷۰
کبنا گزارش می‌دهد

بوی زمین‌خواری بزرگ در اطراف میدان گازی مختار می‌آید / سازمان‌ بازرسی و دستگاه‌های نظارتی هوشیار باشند

۱
۰
بوی زمین‌خواری بزرگ در اطراف میدان گازی مختار می‌آید / سازمان‌ بازرسی و دستگاه‌های نظارتی هوشیار باشند
کبنا ؛بعد از کلنگ زنی میدان گازی مختار در جریان سفر دور دوم ریاست جمهوری به یک مرتبه زمین‌های اطراف این میدان با ارزش مالی خیلی زیادی روبرو شدند. همین موضوع سبب شد تا دست طمع به سوی زمین‌های اطراف احداث این میدان گازی دراز شود که سازمان‌های بازرسی و دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه هوشیار باشند که منافع عمومی مردم و اراضی ملی توسط عده‌ای منفعت طلب تصرف نشود و به غارت نرود.
به گزارش کبنا، پروژه احداث میدان گازی مختاری اثر بسیار مهمی بر اقتصاد و اشتغالزایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد این پروژه مهم با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد کلنگ‌زنی شد.
بنا این گزارش عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ذخیره‌سازی میدان گازی مختار در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور کمک به حل مسأله ناترازی فصلی و پایداری شبکه گاز کشور در آیینی به‌صورت ویدئوکنفراس با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، جواد اوجی، وزیر نفت، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مسئولان استانی و کشوری آغاز شد.
براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، این طرح در دو مرحله اجرا و با توسعه این میدان، روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.
این پروژه مهم طبق سیاست‌های کلان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به‌منظور کمک به حل مسأله ناترازی فصلی گاز و تقویت شبکه گاز کشور طراحی شده و به مرحله اجرا رسیده است که با اجرای آن، بیش از ۲ هزار نفر نیروی متخصص بومی به‌مدت سه سال مشغول به‌کار می‌شوند و اعتبار در نظر گرفته‌شده برای تکمیل، ۴۲۰ میلیون یورو است.
در مرحله توسعه مخزن ۸ تا ۱۰ حلقه چاه حفاری می‌شود و متعاقب این اقدام‌ها، تأسیسات پالایشگاهی و تزریق گاز و واحد نم‌زدایی آن احداث می‌شود تا گاز مخزن به خطوط لوله سراسری گاز تزریق شود و به این ترتیب کمک قابل توجهی به جبران ناترازی گاز خواهد شد.
این مخزن در استان کهگیلویه و بویر احمد و فاصله ۱۰ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده و از میدان‌های هیدروکربوری توسعه‌نیافته کشور است که به لحاظ نزدیکی به مراکز پرجمعیت و خطوط لوله گاز، می‌دانی‌ایده‌آل برای ذخیره‌سازی به شمار می‌آید.
شنیده شده است که بعد از کلنگ‌زنی این پروژه زمین‌های این منطقه ارزش مالی خیلی زیادی پیدا کردند و همین افزایش قیمت موجب بالا گرفتن اختلافات در میان مردم و دولت شده  و منفعت طلبان برای تصاحب این زمین‌ها چشم طمع دوخته‌اند.
در گزارش‌هایی که از سوی مردم به این پایگاه خبری رسیده، اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به حصارکشی در اطراف برخی زمین‌ها کرده‌اند، از طرفی ممکن است زمین عده‌ای از مردم بی‌گناه تصرف شده باشد، گویا هر کسی به دنبال این است که نفعی از این قضیه ببرد، عده‌ای هم ممکن است به دنبال تصرف اراضی ملی باشند.
سعید جاویدبخت_ مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگو با کبنا نیوز با بیان اینکه در منطقه مختار امسال طرح کمربند حفاظتی را اجرایی کردیم افزود: در این طرح مرز بین زمین‌های ملی و زراعی بر اساس ماده ۵۴ مشخص می‌شود.
جاویدبخت اظهار کرد: این ماده بر اساس بررسی‌ها و کمیسیون رفع تداخل انجام می‌گیرد و اگر مردم حق و حقوقی در سوابق زراعتی و کشت داشته باشند آن را احصا کرده و در ماده ۵۴ درنظر گرفتیم.
وی با بیان اینکه طرح میدان گازی مختار در زمین‌های ملی اجرایی شده، گفت: مردم ادعا‌هایی درخصوص منابع طبیعی دارند، اداره منابع طبیعی براساس قوانین و مقررات و اجرای نقشه ماده ۵۶ و اعمال حاکمیت دولت بر اراضی ملی اسناد در اختیار دارد.
وی افزود: جایی که مردم حق و حقوقی دارند از طریق محاکم قضایی اقدام کرده‌اند که ملاک آراء صادره است که به آن احترام می‌گذاریم.
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برخی ادعا‌هایی نیز وجود دارد ولی نمی‌توانند آن را اثبات کنند، و اعمال حاکمیت دولت صورت می‌گیرد.
جاویدبخت گفت: تا زمانی که ادعا از سوی مدعی اثبات نشود ما مالکیت دولت را بر اساس اسناد و مدارک اعمال می‌کنیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
مردم گرسنه اند بزارید زمین بخورن
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1