تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۶۴۳۵۴
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

سرقت تجهیزات مخابراتی می تواند فاجعه آفرین باشد

۰
سرقت تجهیزات مخابراتی می تواند فاجعه آفرین باشد
کبنا ؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه وبویراحمد خواستار تغییر نگاه عمومی نسبت به معزل "عادی انگاری" سرقت تجهیزات مخابراتی شد.
به گزارش کبنا نیوز، سید محمودرادمنش مدیرکل ارتباطات استان در نشست با مدیران نگهداری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اشاره به توسعه شبکه اپراتور ایرانسل در استان علی الخصوص در روستاها به دنبال اجرای پروژه های uso گفت: گسترش و توسعه خدمات به نقاط دوردست مشکلاتی را به ویژه در حوزه نگهداری بوجود آورده است.
رادمنش بعد مسافت و صعب العبور بودن مسیرهای دسترسی به سایت های ارتباطی را از مهمترین مشکلات پیش روی تیم نگهداری برشمرد و افزود: با همت و پشتکار همکاران در این حوزه شاهد رفع خرابی ها و قطعی ها در حداقل زمان بوده ایم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تغییر نگاه مردم و مسئولین را در حوزه ارتباطی ضروری دانست و اظهار کرد: قطع ارتباط یک سایت به هردلیلِ ممکن از جمله سرقت تجهیزات و یا قطعی طولانی مدت برق می تواند آسیب های جدی به مردم منطقه تحت پوشش وارد کند.
وی به مهمترین دلایل قطعی طولانی مدت ارتباط در استان پرداخت و افزود: متاسفانه ما با پدیده سرقت فنی و هوشمندانه از تجهیزات مخابراتی در استان مواجه هستیم.

رادمنش بیشترین شکایات مردمی از قطعی ارتباط در استان را ناشی از سرقت تجهیزات و افزایش بار مالی تأمین تجهیزات جدید برای اپراتور عنوان کرد و گفت: ما در این مسأله حیاتی نیازمند تغییر نگاه مسئولین امنیتی و انتظامی از یک سرقت درجه سوم به سرقت درجه اول هستیم که می تواند جان و مال مردم را به خطر بیندازد.
رئیس شورای فاوای استان تأکید کرد: عامل سرقت اقدام به تخریب تجهیزات و سرقت قطعات و فروش در بازار سیاه به بهایی ناچیز می کند، اما در پشت مسأله، قطعی چند هفته ای و حتی چندین ماهه ارتباط یک منطقه می تواند باعث بروز فجایع شود.
این مقام مسئول خواستار برخورد ویژه و جدی مسئولین امنیتی و انتظامی با پدیده "عادی انگاری" سرقت تجهیزات مخابراتی شد و گفت: سرقت تجهیزات مخابراتی بدون تردید می تواند فاجعه آفرین باشد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین خواستار نظارت بر حفاریهای غیرمجاز و بدون هماهنگی با دستگاههای اائه دهنده خدمات مخابراتی و ارتباطی شد و افزود: قطعی فیبر به دلیل حفاری های غیرمجاز یکی دیگر از مسائل قطعی ارتباط و ناپایداری شبکه ارتباطی در استان است.
در ادامه این نشست مدیران نگهداری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به بیان مشکلات و درخواست های خود از نماینده وزیر ارتباطات در استان در جهت بهبود ارائه خدمات ارتباطی به مردم پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1