تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۴۶۳۹۹۵

درون زندگی عجیب آنا سوروکین؛ حبس خانگی زن روس کلاهبردار

۱
این زن ۲۷۵ هزار دلار کلاهبرداری کرد، داستانش را ۳۲۰ هزار دلار فروخت!
کبنا ؛سوروکین بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار از موسسات مالی سرقت کرد. برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی نام آنا دلوی مرکز توجه افکار عمومی قرارگرفت. دوستان سابقش توضیح داده بودند که آنا چگونه داستان‌های دروغینی به آنان گفته و وعده داده که پدر ثروتمندی دارد که بدهی‌های هنگفت او را پوشش خواهد داد و از طریق این این اطمینان خاطر دادن دست به کلاهبرداری زده است. محاکمه او توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرد البته تا حدودی به دلیل انتخاب‌ لباس‌های بیش از حد منطبق با مُد در دادگاه.
به گزارش کبنا نیوز، آنا "دلوی" سوروکین با پای برهنه به سرعت از اتاق نشمین آپارتمان طبقه پنجم خود در شرق منهتن در نیویورک عبور کرد. کتاب‌ها و روزنامه‌های زیادی فضای کوچکی را اشغال کرده بودند. کنار در ورودی خانه اش جعبه‌های خالی پیتزا دیده می‌شود. یک تابلوی نئونی صورتی روی دیوار با عبارت "تولدت مبارک" دیده می‌شود. زندگی این کلاهبردار کلاس بالا که در سریال ۲۰۲۲ میلادی نتفلیکس به نام "جعل آنا" به نمایش گذاشته شد.
به گزارش فرارو به نقل از سی ان ان، سوروکین که وانمود می‌کرد یک وارث آلمانی ثروتمند به نام "آنا دلوی" است بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار از موسسات مالی سرقت کرد. در سال ۲۰۱۷ به اتهام کلاهبرداری از بانک‌ها، هتل‌ها و آشنایان به مبلغ ۲۷۵۰۰۰ دلار دستگیر شد. او در سال ۲۰۱۹ میلادی به چندین فقره تلاش برای سرقت بزرگ، سرقت درجه دوم و سرقت خدمات در رابطه با این جرایم محکوم شد.

او در هشت ماه گذشته به دلیل اقامت بیش از تاریخ ویزای اخذ شده اش در بازداشت خانگی به سر می‌برد. او به جز ملاقات‌های هفتگی با مامور مرتبط با پرونده آزادی مشروط خود در آپارتمان اش محبوس شده است. آنا از استفاده از رسانه‌های اجتماعی منع شده است. رفت و آمد او با اتصال مانیتور مجهز به جی پی اس به مچ پایش تحت کنترل قرار دارد.
سوروکین می‌گوید باور دارد که به نیویورک تعلق دارد و تا زمانی که به طول انجامد در حبس خانگی باقی خواهد بود. او در مورد حکم اخراج اش به آلمان کشوری در آنجا بزرگ شده درخواست تجدیدنظر در ارائه داده است. "
جان ساندویگ" وکیل سوروکین می‌گوید موکل اش متولد روسیه بوده و بعدا تابعیت آلمان را دریافت کرده است. ساندویگ به "سی ان ان" گفت: "شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد او از آلمان به روسیه اخراج خواهد شد و مورد آزار و اذیت قرار خواهد گرفت". سوروکین می‌گوید:"احساس می‌کنم اگر مجبور شوید در هر جایی در حبس خانگی باشید نیویورک یکی از بهترین مکان‌ها برای این کار است".

او یک پادکست هفتگی ضبط می‌کند، مهمانان مکرر را میزبانی می‌کند و می‌تواند از هر رستورانی که انتخاب می‌کند غذا سفارش دهد. با این وجود، سوروکین می‌گوید سبک زندگی فعلی اش از نظر احساسی او را شبیه فردی کرده که در بستر مرگ است و مردم برایش دلسوزی می‌کنند. او می‌گوید:"این بسیار ناراحت کننده است که باید تمام روز اینجا باشید و گزینه‌ای برای خارج شدن ندارید. فکر می‌کنم صرفا از نظر ذهنی بودن در یک مکان در تمام طول روز و تکرار هر روز آن موقعیتی دشوار است".
البته وضعیت ایجاد شده برای سوروکین نتیجه کار‌های شخص اوست. برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی نام او در مجله "نیویورک مگزین" در مرکز توجه افکار عمومی در ایالات متحده قرارگرفت. در گزارش آن نشریه دوستان سابق اش توضیح داده بودند که آنا چگونه داستان‌های دروغینی به آنان گفته و وعده داده که پدر ثروتمندی دارد که بدهی‌های هنگفت او را پوشش خواهد داد و از طریق این این اطمینان خاطر دادن دست به کلاهبرداری زده است. محاکمه او در سال ۲۰۱۹ توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرد البته تا حدودی به دلیل انتخاب‌ لباس‌های بیش از حد منطبق با مُد در دادگاه. سوروکین در نهایت به اتهام تلاش برای چندین فقره سرقت بزرگ محکوم شناخته شد.
درون زندگی عجیبسوء استفاده‌های یک هنرمند کلاهبردار ۲۰ ساله که در هتل‌های مجلل زندگی می‌کرد، با یک هواپیمای شخصی سفر می‌کرد و قصد داشت در جامعه نیویورک جذب و ادغام شود توجه "شاندا رایمز" تهیه کننده هالیوودی را به خود جلب کرد و باعث شد تا او مجموعه "جعل آنا" را بسازد. سوروکین علیرغم وقت آزاد فراوان اش می‌گوید هنوز قسمت‌های زیادی از آن مجموعه را تماشا نکرده است. سوروکین می‌گوید نتفلیکس برای ساخت مجموعه با اقتباس از زندگی اش ۳۲۰ هزار دلار پرداخت کرده است. سوروکین می‌گوید:"تماشا کردن یک تقلید از خودم اندکی قدری ترسناک است".
سوروکین تقریبا تمام مدت چهار سال زندان خود را گذراند و در فوریه ۲۰۲۱ آزاد شد، اما یک ماه بعد توسط اداره مهاجرت ایالات متحده بازداشت شد. او ۱۸ ماه را در کانون اصلاح و تربیت اورنج کانتی در شمال ایالت نیویورک گذراند و در برابر اخراج شدن از خاک امریکا مقاومت کرد تا آن که اکتبر گذشته با وثیقه ۱۰۰۰۰ دلاری آزاد شد. وکیل سوروکین می‌گوید:"شرایط آزادی آنا بسیار غیر عادی و محدود کننده بوده و او را از ترک آپارتمان اش یا استفاده از رسانه‌های اجتماعی بازداشته است".
آنا موظف است تا زمان برگزاری دادگاه رسیدگی به درخواست تجدیدنظر به این شرایط پایبند باشد.
سوروکین می‌گوید: "من مراحلی را پشت سر می‌گذارم که فکر می‌کنم غیرقابل تحمل است. چرا باید در چنین شرایطی باشم"؟ او مانیتور کنترل کننده‌ای بر روی مچ پایش دارد که رفت و آمد و موقعیت جغرافیایی اش را تحت کنترل قرار می‌دهد. از این مانیتور‌ها برای حدود ۴۱ هزار مورد مهاجرت در سال ۲۰۲۲ میلادی در سراسر امریکا استفاده شده است.

سوروکین می‌گوید: "دلیل واقعی‌ای وجود ندارد که من در حبس خانگی باشم، زیرا تهدیدی برای امنیت عمومی محسوب نمی‌شوم". "مایکل وایلدز" وکیل مهاجرت و دادستان فدرال سابق که درخواست اخراج سوروکین را بررسی کرد ادعای پناهندگی او را "مشکوک" خواند. او می‌گوید:"ما نمی‌توانیم فراموش کنیم افرادی که به ارتکاب جرایم جدی محکوم شده اند مانند مورد ارتکابی توسط آنا ایالات متحده را در معرض خطر قرار می‌دهند. قوانین پناهندگی ما برای محافظت از افراد در برابر شکنجه و آزار و اذیت در کشور‌هایشان و نه ایجاد پناهگاهی امن برای مجرمان تهیه شده اند. سیستم مهاجرتی ما ممکن است از بسیاری جهات دچار عیوب و نواقصی باشد، اما با نگه داشتن آنا در اینجا این عیوب برطرف نخواهند شد".
سوروکین در پاسخ به این پرسش خبرنگار "سی ان ان" که آیا از اقدامات اش پشیمان است یا خیر جواب‌های مبهمی داد. او گفت:"من صرفا سعی می‌کنم از اشتباهاتم درس بگیرم و ادامه دهم. بدیهی است که من انتخاب‌های بد زیادی انجام دادم. من از بسیاری از کار‌هایی که در گذشته انجام داده ام پشیمان هستم". با این وجود، او پس از محکومیت انکار کرد که خود را یک وارث توصیف کرده و گفت:"قصدم هرگز فریب کسی نبوده است".

در حالی که سوروکین سعی می‌کند از گذشته خود فاصله بگیرد برای آینده خود برنامه ریزی می‌کند. او برای پرداخت صورت حساب هایش برنامه ریزی می‌کند و مدعی شده که از بیرون کمکی دریافت نمی‌کند و آثار هنری اش از ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند. او می‌گوید:" من خودم هزینه همه چیز را می‌پردازم و بیش‌تر از هنر من ناشی می‌شود".
سوروکین می‌گوید اگر به او اجازه داده شود در امریکا بمانند می‌داند می‌خواهد در آینده چه کاری انجام دهد.
او می‌گوید:" من دوست دارم از عرصه سرگرمی دور شوم. من دوست دارم کاری انجام دهم مانند چیزی مابین بین حقوق و امور مالی. من در واقع قصد دارم یک کار کارآموزی انجام دهم شاید در یک شرکت حقوقی. من قطعا غمگین هستم. با این وجود، من فردی امیدوار هستم. من ایمان دارم که چیزی را کشف خواهم کرد".

نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1