تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۴۶۳۸۰۵
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور:

عقد اخوتی با هیچ جریان و گروهی بسته نشده، باید با نگاه حق الناس انتخابات را برگزار کنیم / فرماندار، بخشدار یا مدیری که تخلفی داشته باشد حتی در شب انتخابات جابجا می شود / بجای ایجاد فضای هیجانی، مناظرات بصورت حزبی برگزار شود

۱۴
۰
عقد اخوتی با هیچ جریان و گروهی بسته نشده، باید با نگاه حق الناس انتخابات را برگزار کنیم / فرماندار، بخشدار یا مدیری که تخلفی داشته باشد حتی در شب انتخابات جابجا می شود / بجای ایجاد فضای هیجانی، مناظرات بصورت حزبی برگزار شود
کبنا ؛مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سوالی در خصوص شائبه سوگیری در انتخابات و ارتباط میان نمایندگان و فرمانداران حوزه انتخابیه افزود: ارتباط نماینده و فرماندار هیچ گاه لزوما منجر به رای آوری نماینده در دور بعدی نشده است، وگرنه باید نمایندگان همگی در جایگاه خود می ماندند.
به گزارش کبنا نیوز، امروز سه شنبه (۳۰ خردادماه ۱۴۰۲)، عبداله مرادی در نشستی با خبرنگاران گفت: راهبرد ما در مقوله مشارکت انتخاباتی اساساً بصورت دستوری و تحمیل از بالا به پایین نیست، بلکه راهبردها به اقتضای شرایط منطقه متفاوت خواهد بود.
مرادی افزود: انتخابات فرصتی برای مشارکت سیاسی و اجتماعی در جامعه و فرصتی برای مدیریت عرصه عمومی کشور است و نگاه دولت به این مقوله در حد شعار نیست.
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور افزود: حضور اجتماعی مردم و حلقه های میانی در انتخابات اهمیت زیادی دارد، استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف، معتمدان محلی و ریش سفیدان به عنوان کسانی که می توانند حلقه واسط میان دولت و مردم باشند اهمیت دارد.
وی گفت: در همه فرایندهای مدیریتی شهرستان این حضور اجتماعی باید وجود داشته باشند و نباید حضور اجتماعی حلقه های میانی فقط به برگزاری انتخابات معطوف باشد. این حلقه های واسط باید در همه مسائل شهرستان فعال باشند، و مطالبات مردم را مطرح کنند.
مرادی درخصوص سوال یکی از خبرنگاران درخصوص صیانت از رای مردم بیان کرد: سلامت انتخابات اولویت وزارت کشور است و ابعاد مختلفی در حوزه انتخابات بررسی می شود، از جمله اینکه فضای مدیران سیاسی استان ها رصد می شود و روی رأی به عنوان حق الناس بصورت جدی تأکید داریم.
مرادی بیان کرد: سوگیری انتخاباتی حتی در شب انتخابات مورد توجه است و فرماندار، بخشدار یا مدیری که تخلفی داشته باشد حتی در شب انتخابات، جابجا می شوند.
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور افزود: برای مشارکت و صیانت و سلامت انتخابات، مسوولیت پذیری و ایفای نقش رسانه ها تا حد زیادی اهمیت دارد.
مرادی در خصوص انتخابات الکترونیک گفت: در قانون جدید مجلس شورای اسلامی وزارت کشور آمده که در یک هشتم حوزه های دارای تعدد کرسی می توان انتخابات را بصورت الکترونیکی برگزار کرد.
وی گفت: در حوزه های تک کرسی نیز با هماهنگی ستادهای استانی و اعلام نظر کارشناسی، امکان برگزاری انتخابات شهرستان یا استان بصورت الکترونیکی وجود دارد.
وی در خصوص شیوه برگزاری انتخابات تناسبی گفت: الگوی جدیدی در نظام های انتخاباتی است، که بر اساس مدل فهرستی محقق می شود، احزاب و تشکل ها و جبهه ها می توانند وارد یک ائتلاف شوند، با اعلام فهرست های مختلف و تایید وزارت کشور، فهرست ها در تعرفه های رأی ورود پیدا می کنند. بر اساس درصد آرایی که فهرست ها به خود اختصاص می دهند، افراد برنده مشخص می شوند. در این شیوه برگزاری انتخابات، امکان ورود افراد با سلایق مختلف در یک مجلس فراهم می شود.
مرادی بیان کرد: این شیوه انتخاباتی برای شهر تهران مطرح شده و باید ببینیم که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر نهایی خود را در این خصوص چگونه اعلام می کنند. از طرفی در این شیوه انتخاباتی حضور فردی کاندیداها نفی نشده است.
مرادی در خصوص پیش بینی مشارکت مردم گفت: مسئله انتخابات ترکیبی از حق و تکلیف است، شهروندان حق مشارکت در انتخابات دارند، همچنین انتخابات به عنوان یک هنجار اجتماعی تکلیف است.
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: نظرسنجی ها تا امروز نشان می دهد در حوزه مشارکت همچون انتخابات گذشته وضعیت مناسبی را داریم و امیدواریم با نزدیک شدن به زمان انتخابات این مشارکت به بیشترین میزان خود برسد.
مرادی با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد دغدغه ها برای مشارکت نیست، افزود: در موضوع سلامت و امنیت انتخابات باید بر این تلاش کرد که تعارضات و رقابت ها از سطح سیاسی خود خارج نشود و به نقطه انتظامی نرسد.
وی گفت: در بحث انتخابات با همه احزاب و گروه های سیاسی وارد گفت و گو شدیم، پیشنهاداتی به مجموعه صداوسیما داشتیم که بجای ایجاد فضای هیجانی در مناظره ها، مناظرات بصورت حزبی برگزار شود و افراد روی ایده ها و برنامه هایشان مناظره و گفت و گو کنند.
مرادی بیان کرد: وظیفه همگانی است که با رویکرد جهاد تبیین احساس خودباوری ملی و هویت ملی را تقویت کنیم، که در مباحث انتخاباتی نیز راهگشا است.
وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای افزایش سطح سواد فرمانداران و مدیران است، و برای اینکه آنها را از آخرین تغییرات و تحولات قانون انتخابات آگاه کنیم.
مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: نظارت مستمر برای ایجاد سلامت انتخاباتی وجود دارد، مستمراً پیگیری ها را به شرطی که مستند باشد، بررسی می کنیم. وزارت کشور، استانداری، مخالفان و موافقان همگی باید مستند گزارش کنند.
وی بیان کرد: عقد اخوتی با هیچ جریان و گروهی بسته نشده، باید با نگاه حق الناس انتخابات را برگزار کنیم.
مرادی گفت: در این زمینه حساسیت های اجتماعی و ذهنیت هایی وجود دارد، که وظیفه حوزه سیاسی و رسانه ها است که باید آن را مدیریت کنند.
مرادی در پاسخ به سوالی در خصوص شائبه سوگیری در انتخابات و ارتباط میان نمایندگان و فرمانداران حوزه انتخابیه افزود: ارتباط نماینده و فرماندار هیچ گاه لزوما منجر به رای آوری نماینده در دور بعدی نشده است، وگرنه باید نمایندگان همگی در جایگاه خود می ماندند.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات اعضای هیئت های اجرایی باید بازتابی از همه نخبگان و اقشار مردم باشد و بتوانیم به شکل حداکثری از حضور روحانیون، زنان، دانشگاهیان و همه اقشار در مشارکت انتخابات استفاده کنیم و سالم سازی محیط انتخاباتی را مدنظر قرار داده باشیم.
مرادی بیان کرد: موضوع افزایش تعداد نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همیشه مطرح بوده و به نتیجه نرسیده استدر این دوره نیز به دلایل مختلف از جمله تفاوت تفسیر در متن قانون اساسی از سوی اعضای شورای نگهبان ممکن است مصوب شود ولی این قانون به انتخابات پیش رو نمی رسد.
مرادی افزود: پنج هزار نقطه صعب العبور و کم پوشش در کشور داریم، کهگیلویه و بویراحمد نیز مناطقی دارد که صعب العبور است، هزار و 900 نقطه از این 5هزار نقطه هیچ سیگنالی ندارد و قرار هست روی این تعداد نقطه کار شود.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بر اساس فرمایش شما همین الان در حوزه ی انتخابیه ی بویراحمد،دنا و مارگون سه فرماندار چند معاون فرماندار و چند مدیرکل از جمله فرماندار دنا و مدیرکل آموزش و پرورش و معاون سیاسی فرماندار بویراحمد باید عزل شوند تا انتخابات سالم برگزار شود و حقی از کاندیدی ضایع نشود.
Iran, Islamic Republic of
دخالت گسترده و بی حد و حصر نمایندگان در انتصابات و سواری دادن استاندار،مقدمه ی دخالت نمایندگان در انتخابات شده است که الان دامنگیر وزارت کشور شده است.
دنا
Iran, Islamic Republic of
یعنی جنابعالی نمیدانی که وقتی فرماندار و بخشدار و مدیرکلها با نماینده خیلی محترم عموما از یک نژاد و یک فامیل باشند ، چه هدفی را دنبال میکنند و این چینش نژادپرستانه به چه هدفی ایجاد شده !! البته به یاری خدا و تعصب مردم غیور در اسفند همه مکرهای نماینده قبیله گرا و اعوان و انصارش یک جا خنثی و دودمان نژادپرستان و فامیلگرایانه وی برای همیشه از این استان زدوده خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا حسین(ع)
Iran, Islamic Republic of
فرماندار //// مستقیم داره در انتخابات دخالت میکنه وتبلیغ میکنه
باز هم !!
فقط به فکر جریان وحزب سیاسی است
Iran, Islamic Republic of
وای به روزی بگندد نمک ...
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر
با حرفهای قشنگ شاید بتوان انتخابات قشنگ به همراه سو گیری برگزار کرد ولی نمی‌توان انتخابات سالم برگزار کرد وقتی بخش دار و فرماندار و مدیر کل سیاسی توسط یک نماینده انتخاب شده باشند نمی‌توان انتخابات سالم برگزار کرد
جابر
Iran, Islamic Republic of
آقا عبدالله خودت با چه سیاست و سابقه ای در این جایگاه نشستی
علی
Iran, Islamic Republic of
خوت جایگاهت چنه که مثل اساتید دانشگاه سوال ایپرسی!؟یه کم ک بیشترکپته باز کن تا سوابق ایشون رو دراین سن بدونی.باعث افتخار استان محسوب میشن دکتر مراذی اونم دراین سن
Iran, Islamic Republic of
اگر میخواهید مشکلی پیش نیاد از الان اعلام کنید فرماندار مارگون نباید در انتخابات دخالت کند
گناوه لری
Iran, Islamic Republic of
کسی که خودش یک روز انتخابات در این مملکت برگزار نکرده چطور میخواد انتخابات یک کشور را مدیریت کند آقای مدیرکل ...
باوی
Iran, Islamic Republic of
البته اگر فرمانداران گچساران و باشت این خواسته وزارت کشور رو اجابت کنند و بر طبق منویات رهبری قدم بردارند و جانبدارانه مسیر انتخابات رو در جهت خواسته نماینده ضعیف فعلی مجلس تعیین نکنند.. بعید میدونم نماینده شهر ما گچساران برای تداوم خواهد بود بخواهند از این موقعیت‌های باد آورده بگذرند و عبور کنند.
امیدواریم وزارت کشور در این زمینه نظارتی جامع و برخوردی قاطع با فرمانداران خاطی داشته باشد.
باورساد
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا فکر می‌کنید استانداری که همسو و هم ولایتی و وامدار نماینده مجلس هست د این انتخابات بی طرف عمل خواهد کرد..؟
خداوند انشااله به راه راست هدایت بشن.
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1