تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۶۳۷۷۳
کبنا گزارش می دهد؛

چه کسانی در بکارگیری و استخدام‌های فله‌ای در ادارات کهگیلویه و بویراحمد کوتاهی می‌کنند؟ / یک مسئله مهم؛ چرا حراست و پست‌های نظارتی دستگاه‌های دولتی به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟ / به گفته آیت الله رئیسی ریشه فساد در دولت است ولی کو گوش شنوا!

۹
۱
چه کسانی در بکارگیری و استخدام‌های فله‌ای در ادارات کهگیلویه و بویراحمد کوتاهی می‌کنند؟ / یک مسئله مهم؛ چرا حراست و پست‌های نظارتی دستگاه‌های دولتی به وظایف خود عمل نمی‌کنند؟ / به گفته آیت الله رئیسی ریشه فساد در دولت است ولی کو گوش شنوا!
کبنا ؛
زمانی آیت الله رئیسی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دلیل حضور در قوه مجریه را خشکاندن فساد عنوان کرد. آیت الله رئیسی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی اینگونه عنوان کرد: «در دستگاه قضایی وظیفه برخورد با مفاسد را برخورد داریم و رسیدگی‌ها به ابلاغ مردم می‌رسد ولی ریشه‌های فساد می‌تواند خشکانده شود و آنجا که ریشه فساد خشکانده می‌شود، دستگاه اداره کشور است.» دستگاه‌های نظارتی و قضایی وظیفه نظارت را دارند و زمانی که در جایی مفسده‌ای رخ داد ورود می‌کنند و جلوی آن را می‌گیرند. کما اینکه در این سال‌ها در سطح کشور به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد دستگاه‌های نظارتی، سازمان بازرسی و قضایی همواره با ورود قاطعانه خود جلوی خیلی از تخلفات و مفاسد را گرفته‌اند.
به گزارش کبنا نیوز، با این حال بر اساس قانون، اولین برخورد با مفاسد از وظایف هر دستگاهی است که در آن تخلف یا مفسده‌ای رخ داده باشد. هر سازمان و اداره‌ای پست بازرسی و هراست دارند و در وهله اول هر سازمانی باید به تخلفات رخ داده در سازمان خود باید ورود کند مگر اینکه سازمانی تعمداً نخواهد به مسأله‌ای ورود کند.
بر اساس اطلاعات موثق، سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد به بحث استخدامی‌های فله‌ای شرکت گاز و شرکت برق که در روز‌های اخیر در رسانه‌ها مطرح شد ورود کرده است. بر اساس این اطلاعات، استخدامی در شرکت گاز با برخورد صریح سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد مواجه شده و به مدیریت این سازمان نیز تذکر جدی داده شده، لذا استخدامی ۳۰ نفری که عنوان شد، بطور کامل منتفی شده است.   از طرفی در شرکت برق نیز، استخدامی ۹ نفر از افراد تخلف و مشکل دار است و مورد برخورد واقع شده است.
همچنین برخی از استخدامی‌هایی که تحت عنوان طرح‌هایی در برخی سازمان‌ها دنبال شده، از سوی سازمان بازرسی کل کشور مورد پیگیرد قانونی قرار گرفته است. لذا آنگونه که دیده و شنیده شده، بحث استخدامی‌های فله‌ای در سال‌های گذشته بسیار زیاد بود، که با برخورد‌های جدی سازمان بازرسی، در یکی دو سال اخیر بسیار کم شده است. در برخورد‌هایی که طی سال‌های متمادی از سوی سازمان بازرسی با این تخلفات صورت گرفته، میزان این تخلفات بسیار کم شده است.
با توجه به  مبحث ابتدایی که مطرح شد، سازمان بازرسی پس از کم کاری سازمان‌های مربوطه، بالاجبار به این تخلفات ورود کرده است. همانگونه که رئیس جمهور به خوبی عنوان کردند که باید ریشه فساد در دستگاه مجریه خشکانده شود، لازم است که کم کاری‌ها در سازمان‌های دولتی با برخورد جدی ریاست جمهوری مواجه شود. در وهله اول معاون توسعه استانداری وظیفه ورود به چنین تخلفاتی را دارد. همانگونه که دیدیم در روز‌های اخیر، مرادعلی پیوند با چند تن از کارشناسان به طور سرزده به شرکت برق وارد شد و بحث استخدام ۲۸ نفر بصورت فله‌ای مطرح شد، اما پیوند باید پاسخگو باشد که چرا با این تخلف برخوردی نکرده است و اینکه یک شوی رسانه‌ای برگزار کند و بعد هیچ اقدامی در جهت مقابله با تخلف انجام ندهد چه معنایی دارد؟
در وهله دوم حراست این سازمان‌ها (شرکت برق، شرکت گاز، و...، مدیرکل بازرسی استانداری) چه وظیفه‌ای در قبال این تخلفات دارند، اگر حراست با این تخلفات از همان ابتدا برخورد نکند، پس این وظیفه چه کسی است؟ آقای شریفی که مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند و حالا قهرمانانه، از سمت خود استعفا داده و می‌خواهند نامزد انتخاباتی شوند، با کدام تخلف در دولت برخورد کرده‌اند؟ شریفی با کدام عملکرد می‌خواهد وکیل مردم شود؟
سازمان بازرسی و دستگاه‌های قضایی مربوطه، در وهله‌های بعد وظیفه ورود به این تخلفات را دارند، لذا مشخص است که خود دستگاه‌های دولتی کم کاری می‌کنند، از این رو، بالاجبار دستگاه‌های قضایی ورود می‌کنند! هر چند که آیت الله رئیسی به درستی گفتند باید ریشه فساد در دولت خشکانده شود، ولی در دولتِ کهگیلویه و بویراحمد هیچ اتفاقی در راستای عمل به سخنان رئیس جمهور نیفتاده است. دستگاه‌های دولتی خودشان هیچ گاه به تخلفات خودشان ورود نکرده‌اند. استانداری کهگیلویه و بویراحمد از همین دور و اطرافی‌های خودش شروع و مشکلات را حل کند.
مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خود درخصوص «کوتاهی کردن» مسوولان مطرح کرده‌اند: از جمله‌ی چیز‌هایی که خیلی ذهن بنده را مشغول می‌کند به عنوان یک مسئول، خطاب به حضرت یونس (سلام الله علیه‌) است که‌ایشان یک حرکتی انجام دادند که ناشی از یأس و خستگی بود یعنی قومشان به‌ایشان جواب ندادند؛ آن وقت خدای متعال به این پیغمبر که یک عمر هم در [بین] این جمعیّت زحمت کشیده بود و خستگی برای او معنا نداشت می‌فرماید: وَذَا النّونِ اِذ ذَهَبَ مُغاضِبًا فَظَنَّ اَن لَن نَقدِرَ عَلَیه؛ (۱) خیال کرد ما به او سخت نخواهیم گرفت؛ نخیر، بر او سخت می‌گیریم؛ و سخت هم گرفت و آن مجازات کذائی برای جناب یونس به وجود آمد. بنده غالباً وقتی که احساس بی‌عملی می‌کنم -چه در خودم، چه در دیگران، چه در مسئولین- به یاد این [آیه] می‌افتم که «فَظَنَّ اَن لَن نَقدِرَ عَلَیه»؛ خیال می‌کنیم که این بی‌توجّهی، بی‌اهتمامی، بی‌عملی موجب واکنش تند از طرف حضرت باری‌تعالی (جلّ جلاله) نخواهد شد؛ چرا، خواهد شد؛ یعنی این معنا عملیّاتی می‌شود برای ما، عینی می‌شود و خودش را نشان می‌دهد. مقام معظم رهبری ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما

سیما
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل
رطب خورده کی منع رطب کند.
داستان بیشتر مدیران و کارکنان در کشور
United States
ککا تا ریشه طایفه گری خشک نیابوهه ای سیه روزی استان درس نیابوهه
Iran, Islamic Republic of
حراست ها و بازرسی ها. مدیران هستند در این دوره اصلا کسانی که تلاش می کردند برای یکدست کردن قوا برای ایجاد حفره های سازمان یافته و بدست آوردن منافع و موقعییت هنگفت بودند و کشور را در بحران و باتلاق نفاق فرو بردند متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست این به به و چه چه ها همه برای ایجاد عمق حفره های فساد است و برای سر در گریبان کردن بیشتر مردم است متاسفانه مردم هم مرعوب کشت و کشتارها و بی رحمی هایی شدند که همان مافیای قدرت در کشور راه انداختند
Iran, Islamic Republic of
کبنا تو خودت از حراست بدتر و منفعل تری.چندین بار شفاف کامنت گذاشتم که آقا در علوم پزشکی تو ۳ ماه اخیر خبرهایی از استخدام غیرقانونی هست ولی سانسور کردی.چرا مدیر امور ایثارگران علوم پزشکی افرادی رو از توتنده بدون داشتن شرایط ایثارگری استخدام کرده؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
آیا مدیرکل حراست استانداری ف- خ در برخورد فسادهای مالی مشاورین و حوزه استاندار و استخدامهای فله ای استانداری واکنشی نشان داده
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا سازمان بازرسی استان به مسئله بکارگیری ۶ نفر نیروی شرکتی(سال ۱۴۰۲) در هلال احمر استان هم ورود نماید
Iran, Islamic Republic of
حراست و واحدهای نظارتی در ادارات به حاشیه رانده شده اند.
وقتی در اداره ای تخلفات گسترده و محرز انجام می گیرد و حراست ورود می کند ولی با خودِ حراست برخورد می گردد و تهدید به لغو ابلاغ می شود چطور جلوی تخلف گرفته شود؟
انتظار می رود واحدهای نظارتی نقش فعال تری داشته باشند و از نیروهای حراست حمایت ویژه صورت گیرد تا جلوی تخلفات گرفته شود.
علب
Iran, Islamic Republic of
اگه حراست یا بازرسی بخواهند جلوی رئیس وایسند خوب رئیس سریعا آنها را عزل میکند مجبورن بخاطر بقای خود کاری به کار رئیس نداشته باشن
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ ؛ حراست ؟!
گذشت آن زمانی که حراست واقعاااا حراست بود و وظیفه شرعی و قانونی رو تحت هر شرایط درست انجام می داد ، الان مدیران یه نیرو بدبخت ضعیف برا حراست به کار می گیرن
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1