تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۶۳۵۶۷
در نشست خبری با رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه مطرح شد؛

رکورد خرید و تولید گندم در کهگیلویه شکسته شد

۱
رکورد خرید و تولید گندم در کهگیلویه شکسته شد
کبنا ؛رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: رکورد تولید و خرید گندم در این شهرستان شکسته شد و میزان خرید به ۳۲ هزار تن رسیده است که در سطح شهرستان کهگیلویه بی سابقه است.
به گزارش کبنا، کیومرث روزیان _ رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز عملیات اجرایی جاده بین مزارع بیمنجگان و فیلگاه و کانال های آبیاری میدان آجم و دره خواجه چاروسا، به عنوان برخی از پروژه های در دست اقدام جهاد کشاورزی نام برد.
روزیان با بیان اینکه اعتبارات استانی جوابگوی پروژه پمپاژ دره خواجه نیست و قریب به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه اجرایی این ایستگاه پمپاژ است افزود: ۱۰۰۰ هکتار از اراضی حوزه دیشموک را تحت پوشش قرار خواهد داد و زمینه یک اشتغالزایی را ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه به علت بارندگی های سال جاری تعدادی از کانال های آبیاری و سراب بندی ها دچار آسیب شدند گفت: قریب به ۵۰۰ میلیون تومان جهت راه اندازی مجدد کانال ها تخصیص یافت.
روزیان تصریح کرد: ۱۸۳۴ تن کالای اساسی در شهرستان کهگیلویه و بخش های تابعه توزیع شده است.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با بیان اینکه ۷۲ نانوایی در سطح شهرستان وجود دارد گفت: طبق آمار برآورده در سنوات گذشته ۵۶ نانوا در روز جمعه تعطیلاتی داشتند که هم اکنون این تعطیلی ها به ۱۱ نانوا تقلیل پیدا کرده است.


 
روزیان با بیان اینکه رکورد خرید و تولید گندم در شهرستان کهگیلویه شکسته شد افزود: حداکثر میزان برداشت گندمی که در سنوات گذشته برداشت می‌شد ۲۷۰۰۰ تن بوده و اکنون با گندم بذری و سیلویی ۳۲ هزار تن خرید انجام شده است، که در سطح شهرستان کهگیلویه این میزان بی سابقه بوده است.
وی به رشد ۳۰۰ درصدی خرید و تولید گندم در شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر تولید و خرید گندم، ۲۵ کمباین در شهرستان و ۱۲۱ کمباین مهاجر که کار برداشت را انجام دادند.
روزیان افزود: در سنوات گذشته جهت تامین کمباین مشکلات زیادی وجود داشت اما امسال در ورود کمباین به شهرستان سال اولی بودیم.
وی خاطرنشان کرد: ۵۵۰ تن نیز دانه روغنی کلزا از سطح ۳۵۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان برداشت شد.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه سطح زیر کشت محصولات زراعی شهرستان ۴۴ هزار تن عنوان و افزود: یک هزار ۲۵۰ تن بذر اصلاح شده و ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن کود بین بهره برداران در سال زراعی توزیع شد.
روزیان بیان کرد: جهاد کشاورزی کهگیلویه در حال اجرای ماده ۵۴ بوده و رفع تداخلات اراضی با ۱۷۵ پلاک بیشترین را در سطح استان برای نقشه برداری و جانمایی انجام خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1