تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۶۳۴۹۷
 رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت:

باشت مشکل نبود کمباین ندارد

۰
باشت مشکل نبود کمباین ندارد
کبنا ؛ رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت گفت: مشکل دیرینه نبود کمباین‌های بومی برای برداشت محصولات زراعی در این شهرستان مرتفع شد.
به گزارش کبنا، محمد انصاری روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه شهر باشت به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود: با استفاده از وام‌های بانکی بهره برداران باشتی چهار دستگاه کمباین خریداری کرده‌اند.
وی بیان کرد: همچنین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات به سه بهره بردار دیگر اختصاص یافته و با تحویل این کمباین‌ها به بهره برداران در آینده نزدیک شمار تجهیزات مذکور در این شهرستان به هشت دستگاه می‌رسد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی باشت ابراز کرد: برای خرید هر دستگاه کمباین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به بهره برداران این شهرستان اختصاص یافته است.
وی با اشاره اینکه هر ساله برداشت محصولات زراعی در باشت با کمباین‌های مهاجر انجام می‌گرفت تأکید کرد: صاحبان این تجهیزات کار برداشت در این شهرستان را نیمه کاره ر‌ها می‌کردند و به استان‌های خود می‌برگشتند که این امر برداشت را با اخلال روبه رو می‌کرد.
انصاری عنوان کرد: تعمیر پمپاژ‌های کشاورزی از دیگر مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان بود که در یک سال گذشته تاکنون با اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهور و بودجه استانی تا حدودی مرتفع شد.
امام جمعه شهر باشت عنوان کرد: افزایش شمار تجهیزات کشاورزی در این شهرستان گام نخست برای رونق تولید است.
حجت الاسلام‌امید گنجه‌ای با اشاره به افزایش دوبرابری برداشت محصولات زراعی باشت در بهار امسال نسبت به پارسال تأکید کرد: براساس برآورد‌های کارشناسی ۱۴ میلیارد تومان زکات باید در شهرستان جمع‌آوری شود که این امر نشان دهنده تأثیر رشد تولید در همه ابعاد زندگی شهروندان است.
وی تأکید کرد: در صورت تحقق این میزان زکات می‌توان اقدام‌های خوبی برای بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های نیازمند انجام داد.
فرماندار باشت نیز در این دیدار گفت که افزایش زیرساخت‌های سردخانه‌ای برای نگهداری محصولات کشاورزی تا رسیدن به بازار‌های هدف از اقدام‌های خوب دولت طی یک سال گذشته تاکنون در شهرستان بوده است.
نادر گرامی تأکید کرد: عملیاتی شدن احداث سه سردخانه از اقدام های‌امید بخش دولت برای بهبود زیرساخت‌های کشاورزی در باشت طی یک سال گذشته تاکنون بوده است.
وی تصریح کرد: فعال شدن عملیات احداث گلخانه فدک و آغاز عملیات واحد بزرگ تولیدی مرغ گوشتی از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی در این شهرستان است.
شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قرار دارد. سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در باشت تولید و روانه بازار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه: مجازات «تبعید» را در لایحه حجاب بگنجانید

دبیر کارگروه زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی، از عدم وجود برخی مجازات‌ها نظیر تبعید در ...
نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

نیوزویک: برجام بهترین معامله‌ای بود که ترامپ لغو کرد / این بزرگترین گناه او بود

ترامپ تصور می‌کرد، تحریم‌ها، ایران را به زانو در خواهد آورد اما او فراتر از اینکه ما ...
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
1