تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۶۳۲۵۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد: ۳۲ طرح پرورش ماهی در طول یک سال ۱۰ بار مطرح می‌شوند و به نتیجه نمی‌رسند / دستگاه‌های مربوطه از نظر علمی و... قادر به پاسخگویی نیستند

۴
۲
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد:  ۳۲ طرح پرورش ماهی در طول یک سال ۱۰ بار مطرح می‌شوند و به نتیجه نمی‌رسند /  دستگاه‌های مربوطه از نظر علمی و... قادر به پاسخگویی نیستند
کبنا ؛مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کل نیاز برق استان ۵۰۰ مگاوات است، و ما می‌توانیم ۴۰۰ مگاوات برق از آب تولید کنیم که یکی از پیشنهادات ما در سفر دوم ریاست جمهوری خواهد بود.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز (سه شنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲) هفتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست سید احسان عسکری_ معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد و به دبیری عبدالله قبادی_ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج_ در سالن جلسات این اتاق برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان در این نشست گفت: در بخش آب منطقه‌ای ۵۰ پیمانکار، ۳۵ مشاور، ۷ کارخانه تولیدکننده تجهیزات، اتصالات و لوله، ۴ مشاور آزمایشگاهی، ۶۰۳ نفر پرسنل فنی و کارگاهی، ۲۰۰ تجهیزات سنگین در ۶۰ پروژه عمرانی بخش آب در حال فعالیت هستند.
آرش مصلح اظهار کرد: این آمار به غیر از آمار مرتبط با سد چمشیر است و هیچ گاه در طول تاریخ استان این حم از کار و پروژه وجود نداشته است.
مصلح بیان کرد: در سال گذشته ۷۲ مناقصه به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برگزار کردیم، ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی در بخش آب ورود پیدا کرد.
وی گفت: از اول فروردین ۱۴۰۲، ۱۶ مناقصه به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان برگزار شده، هدفگذاری ما امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.
مصلح با بیان اینکه فقط ۳ پروژه از این تعداد پروژه مربوط به آب شرب است، افزود: این اعداد و ارقام و پروژه‌ها همه به منظور تأمین آب تولید و صنعت خواهد بود.
وی ابراز کرد: سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد موفق به اخذ اعتبار از ماده ۵۶ شدیم که ارزش ریالی آن ۱۱۵ میلیارد تومان برای سد تنگ سرخ بوده است.
مصلح افزود: معمولاً برای هر طرح اجرایی ۱۶ استعلام از ۱۶ دستگاه اخذ می‌شود، در آب منطقه‌ای یک استعلام آب زیرزمینی، آب سطحی، آب رودخانه‌ای، حفاظت کیفی، تبدیل به ۴ استعلام می‌شود، در سال گذشته در یک کمیسیون شرکت آب منطقه‌ای ۱۲۰۰ پرونده بررسی شده، که ۹۴۰ پرونده آن مورد تأیید قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این فرایند قانونی است و اگر انجام نگیرد موجب بازخواست دستگاه نظارتی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی طولانی شدن روند مجوزات گفت: چرا باید این مجوزات در آب منطقه‌ای دو ماه طول بکشد و چه کاری باید بکنیم که این استعلامات کوتاه شوند؟
مصلح افزود: ۳۲ طرح پرورش ماهی یک سال است که در آب منطقه‌ای هستند و ۱۰ بار مطرح می‌شوند و به نتیجه نمی‌رسند، چرا؟ چون دستگاه‌هایی که باید پاسخ این استعلامات را بدهند از نظر علمی و... قادر به پاسخگویی نیستند.
وی گفت: در کشور‌های غربی این استعلامات یک روز هم طول نمی‌کشد، چون در غرب محل احداث کارخانه شن و ماسه و محل احداث کارخانه طیور و هر واحد تولیدی مشخص است، در حالی که در اینجا، ارباب رجوع محل احداث را مشخص می‌کند، به همین دلیل هم باید از صفر تا صد بررسی شوند.
وی با اشاره به آسیب‌شناسی مجوزات در شرکت اب منطقه‌ای گفت: مسائل حقوقی، تعارضات، مالکیت‌ها، مسائل اجتماعی، که در توسعه اقتصادی و زیربنایی، فرهنگ در طولانی شدن روند مجوزات اثرگذار است و باید در کهگیلویه و بویراحمد به فرهنگ نیز بهای بیشتری بدهیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: جای جامعه‌شناسان و روانشناسان در تصمیم‌گیری‌های مدیران خالی است.
مصلح با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد توان این را دارد که ۴۰۰ مگاوات تولید برق از آب داشته باشد، افزود: ما ۵ نیروگاه برق آبی در استان داریم و سال گذشته ۳۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کردیم، کل نیاز استان ۵۰۰ مگاوات است، که می‌توانیم ۴۰۰ مگاوات را از آب تولید کنیم که یکی از پیشنهادات ما در سفر دوم ریاست جمهوری خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
داستان اب روستاهای اطراف چین و لوداب به کجا رسید؟
بهزادی ریس شورای اسلامی دیل
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای مهندس مصلح عزیز اکثر جاهای استان مشکل اب شرب وکشاورزیشان حل شد فقط روستای بزرگ دیل که دارای اب فراوان که هشت ماه از سال هدر میرود ومردم این دیار مشکل اب دارند از حضرتعالی انتظار وتمنا داریم که فکری برای هدر رفتن این اب شیرین که بهتر از اب معدنی میباشد باشید اگر یک سد در تنگ اسیاب دیل که در جریان کامل هستید ردست شود مشکل روستاهای دیل ا رو اسپر وشامبراکان وف میشود مسولین اجرای استان عللخصوص استاندار محترم ومدیرکل جهاد کشاورزی درجریان وقول دادهاند انشاااه که هرچه زودتر این کار بزرگ که بازده اشتغال زای کل جوانان منطقه را حل میکندواب شرب چندین روستای دهستان بویر احمد گرمسیر برطر
Iran, Islamic Republic of
آقای مصلح دامهای مادارن ازتشنگی میمیرن مجوز چاه به طرح گاوشیری نمیدی ریاست جمهوری چکاربکنه شماراباید عزل بکنه تامشکلات تولید حل بشه
دنا گنجه ای
Iran, Islamic Republic of
ظاهراً کامنت های مخالف را منتشر نمی کنید!!!!!!!


خدا نکند شما هم به بولتن برخی ادارات تبدیل شده باشید.......
آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی: دکتر ظریف را یکی از «کنشگران مرزی» ایران امروز می‌دانم؛ او فرزند ایران است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی از با انتشار متنی در حمایت از محمد جواد ظریف نوشت ...
آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
1