کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد:

مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۳۶۰ مگاوات گذشت

14 خرداد 1402 ساعت 12:50

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه میزان مصرف برق در استان از ۳۶۰ مگاوات گذشته خواستار همراهی مشترکان برای گذر از گرمای بهار و تابستان در استان شد.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه میزان مصرف برق در استان از ۳۶۰ مگاوات گذشته خواستار همراهی مشترکان برای گذر از گرمای بهار و تابستان در استان شد.
ایرنا نوشته؛ محمد مرادی اظهار کرد: میزان بار مصرف حامل انرژی برق در کهگیلویه و بویراحمد به روزانه۳۶۱ مگاوات رسیده و با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق نیاز است میزان مصرف این حامل انرژی مهم در استان روزانه ۳۰ مگاوات کاهش یابد.
وی با یادآوری اینکه ۶۷۰ مشترک عمومی و اداری در استان وجود دارد که این مشترکان روزانه ۱۲ مگاوات برق مصرف می‌کنند تأکید کرد: نیاز است دستگاه‌های اجرایی مصرف برق را مدیریت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین ۵۵۲ مشترک صنعتی بزرگ در استان فعالیت دارد که روزانه ۲۲ مگاوات مصرف می‌کنند.
مرادی با یادآوری اینکه ۸۵درصد از مشترکان برق استان در بخش خانگی است تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مدیریت مصرف برق نیازمند صرفه‌جویی در مصرف خانوارهاست.
وی اظهار کرد: خاموش کردن کولر‌های گازی مازاد در مناطق گرم و یا استفاده از دور کند کولر آبی در مناطق عادی، همچنین ایجاد سایه‌بان برای کولر، عدم استفاده از دستگاه‌های برقی غیرضروری، کاهش مصرف در ساعت‌های پیک بار ( ۱۴ تا ۲۱)، مدیریت مصرف روشنایی ساختمان‌ها و نیز رعایت دمای آسایش یعنی دمای ۲۴ درجه از جمله راهکار‌های برخوردار شدن از پاداش خوش مصرف‌های برق است.
وی عنوان کرد: بهینه‌سازی موتور کولر‌های آبی ونصب موتور‌های پربازده، استفاده از سایبان برای کولر‌ها، استفاده از کولر‌های گازی اینورتردار، سرویس کولر‌های گازی قبل از تابستان، توجه به بسته نگاه‌داشتن در و حفظ دمای خنک ساختمان از دیگر راهکار‌های مدیریت مصرف است.
تلاش برای کاهش مصرف برق دستگاه‌های اجرایی
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از نیمه دوم خرداد تا ۱۵ شهریورماه ساعت کار کارکنان از ۶ صبح الی ۱۳ عصر است.
مرادعلی پیوند اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار و خاتمه تمامی دستگاه‌های اجرایی به منظور مدیریت مصرف برق تغییر کرده است.
حدود ۳۰۰ هزار مشترک برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


کد مطلب: 463162

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/463162/مصرف-برق-کهگیلویه-بویراحمد-مرز-۳۶۰-مگاوات-گذشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1