تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۴۶۳۱۱۱

ادعای فایننشال تایمز درباره مذاکرات ایران و آمریکا

۰
ادعای فایننشال تایمز درباره مذاکرات ایران و آمریکا
کبنا ؛
روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی با اشاره به این که آمریکا و کشورهای اروپایی تلاش‌های دیپلماتیک برای حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران را از سر گرفته‌اند، با استناد به ادعای منابع مطلع مطرح کرد که نماینده‌ای از ایران در سازمان ملل و رابرت مالی در ماه‌های اخیر گفت‌وگوهای مستقیم داشته‌اند.
با وجود این که مقامات ایران با رد ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران بر ماهیت صلح‌آمیز آن تاکید کرده و گفته‌اند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: آمریکا و کشورهای اروپایی بحث‌ها درباره چگونگی تعامل با ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای آن را با نگرانی از این که توسعه برنامه هسته‌ای ایران خطر بروز جنگی منطقه‌ای را در بر داشته باشد، از سر گرفته‌اند.
در ادامه این گزارش با اشاره به این‌که آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان از ماه سپتامبر با اتخاذ رویکردی مداخله‌جویانه نسبت به امور داخلی ایران و ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین-ادعایی که از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است- تلاش‌های دیپلماتیک برای حل‌وفصل این بحران را متوقف کردند، آمده است: اما در ماه‌های اخیر، تماس‌هایی با مقامات ایرانی برقرار شده است. از جمله می‌توان به دیدار ماه مارس در اسلو میان مقامات تروئیکای اروپا(آلمان، فرانسه و انگلیس) و علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات وین اشاره کرد.
فایننشال تایمز در ادامه با استناد به ادعای منابع مطلع مدعی شد: برخی دیپلمات‌ها و تحلیل‌گران می‌گویند، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین چندین بار با امیرسعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل دیدار کرده است. این مذاکرات، اولین ارتباط مستقیم میان مقامات ایرانی از زمان خروج دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. یک منبع نزدیک به دولت(آمریکا) گفت که این مذاکرات عمدتا بر امکان تبادل زندانی با ایران متمرکز بوده است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

آقای قالیباف! شما و این همه صداقت و صراحت و شجاعت؟

محمد مهاجری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت: سخنان‌تان درباره اینکه مدیران کشور هر ...
چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

چرا تنش‌ها بین طالبان و ایران ناگهان به نقطه انفجار رسید؟

تورک فرهادی، تحلیلگر افغانستانی مستقر در ژنو با بیان اینکه هرگونه درگیری بین افغانستان ...
باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

باید خون گریست؛ از ۷۵ هزار مسجد، درب ۵۰ هزار مسجد بسته است

حاج ابوالقاسم دولابی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به اوضاع نامناسب ...
1