تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۴۶۲۴۲۹
پس از نشست با مسوولان عراقی؛

وزیر کشور: گذرنامه ویژه‌ ارزان‌تری برای زائران اربعین طراحی می‌شود

۰
وزیر کشور: گذرنامه ویژه‌ ارزان‌تری برای زائران اربعین طراحی می‌شود
کبنا ؛وزیر کشور گفت: گذرنامه ویژه ای برای ایام اربعین طراحی شده است تا دیگر نیاز نباشد زوار هزینه گزافی را برای گذرنامه ای که به طور معمول استفاده می شود، پرداخت کنند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی پس از نشست مشترک با مشاور عالی وزیر کشور جمهوری عراق پیرامون اربعین ۱۴۰۲، بیان کرد: این سومین نشست مشترک با دوستان عراقی پیرامون اربعین ۱۴۰۲ بود که در سطح معاونین برگزار شد و با هدف آماده سازی بهتر زمینه و بستر برای حضور در مراسم اربعین این نشست ها برگزار شده است. یک لیستی از خواسته ها بود که با عزیزان عراقی مطرح شد. بحمدالله تفاهمات خوبی صورت گرفت.
وی در ادامه اظهار کرد: از جمله موارد این بود که یک گذرنامه ویژه ای را برای ایام اربعین طراحی کنیم که نیاز نباشد زوار هزینه گزافی را برای گذرنامه ای که به طور معمول استفاده می شود، پرداخت کنند و این گذرنامه خیلی ارزان تر خواهد بود. در رابطه با لغو ویزا نیز مجدد به توافق رسیدیم. برای حمل و نقل صحبت شد تا اتوبوس های ما بتوانند زوار را به داخل خاک عراق ببرند. قبول کردند این کار را سامان دهند. پارسال هم ما این درخواست را داشتیم اما از جانب طرف عراقی مشکل بود. اما امسال ابتدا به ساکن این موضوع را قبول کردند.
وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: در بحث دروازه های ورودی معمولا برای طرف های عراقی دروازه های ورودی کم است. زوار عزیز ما برای عبور از مرز دچار مشکل هستند، جمعیت زوار در پایانه ها انبوه می شود. قرار بر این شد تعداد پایانه ها را افزایش دهند و اگر مشکلی داشتند ما به آنها کمک کنیم. در رابطه با موکب ها نیز تاکید شد تا بتوانیم در آن سوی مرز تعداد موکب ها را افزایش دهیم تا زوار عزیز ما در آن سوی مرز از جهت مواکب دچار مشکل نباشند.
وحیدی تاکید کرد: در سال گذشته بعضا پیش آمد که زوار ما با اجحافی در حوزه قیمت حمل و نقل از طرف برخی از رانندگان عراقی مواجه شدند. توصیه شد رسیدگی کنند و آنها قبول داشتند که کار را با جدیت دنبال کنند. فعلا توافقات در سطح خوبی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با بهبود زیر ساخت ها در این طرف و هم در خاک عراق زوار ما امسال با آرامش و راحتی بتوانند در این حرکت بزرگ مردمی و اجتماعی و مذهبی شرکت کنند.
انتهای پیام

 
نام شما

آدرس ايميل شما

پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1