کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور رئیس آموزش و پرورش عسایر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آئین تجلیل از معلمان عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد (+ تصاویر و فیلم )

14 ارديبهشت 1402 ساعت 10:43

آئین تجلیل از معلمان عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه کوشک شهرستان بویراحمد با حضور رئیس آموزش و پرورش عسایر استان برگزار شد.


آئین تجلیل از معلمان عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه کوشک شهرستان بویراحمد با حضور رئیس آموزش و پرورش عسایر استان برگزار شد.
علی رحیمی‌انور_ رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد_
روز پنجشنبه ( 14 اردیبهشت ماه 1402)  در این آئین، اظهار داشت: معلمان عشایری در این استان در سرما و گرمای شدید رهسپار روستا‌های سخت گذر می‌شود و دشواری‌های زیادی به جان می‌خرند که تنها می‌توان درس از خودگذشتگی از آن‌ها یاد گرفت.
 رحیمی انور افزود: انگیزه و دلیل معلمان عشایری در مناطق عشایر صعب العبور و دور افتاده استان کهگیلویه و بویراحمد فراگیری علم و دانش برای دختران و پسران محروم در سایه عدالت آموزشی است.
وی گفت: برای برگزاری کلاس درس دانش‌آموزان کوچ‌رو همزمان با فصل کوچ عشایر معلمان نیز همراه آن‌ها کوچ کرده و کلاس درس را در همان چادر‌های عشایری برگزار می‌کنند.
      
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معلمی کار بسیار دشوار است و کار کسانی است که می‌خواهند جان و روح خود را برای تربیت دیگران وقف می‌کنند و به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی، معلمی شغل انبیاست.
رحیمی انور ابراز کرد: در این آئین از معلمان استانی و شهرستانی عشایر استان که به طور جهادی پای کار آموزش و تدریس بودند تجلیل شد.


معاون مالی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سر و كار داشتن با روح انسان‌ها، هنری است كه خداوند در اختیار معلم قرار داده است.
سبحانی تأکید کرد: به واسطه‌ی امر انسان‌سازی، مقام و بركتی در شغل معلمی وجود دارد كه با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: روز معلم که مصادف با شهادت استاد مطهری نامگذاری شده حکایت از‌شان و عظمت آنان است، چرا که نظام ما یک نظام ارزشی بوده و معیار و ملاک ا نیز بر پایه سنت‌های الهی است.
معاون مالی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: معلمان عرصه سختی خواهران و بردارانی هستند که به صورت ثابت و سیار در مدارس عشایری استان مشغول تعلیم دانش‌آموزان در مناطق محروم هستند.
تعداد دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف سه هزار و ۷۵۶ نفر است که در ۲۳۴ مدرسه با ۳۶۵ کلاس درس تحصیل می‌کنند. هم اکنون بیش از ۴۶۰ معلم کار تعلیم و تربیت در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند. دانش‌آموزان عشایری به صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی قرار می‌گیرند. مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند. بیش از ۱۲درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱هزار و ۱۲۰ خانوار از مجموع جمعیت ۷۱۳هزار نفری در مناطق عشایری سکونت دارند.

    








    


کد مطلب: 461905

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461905/آئین-تجلیل-معلمان-عشایری-استان-کهگیلویه-بویراحمد-تصاویر-فیلم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1