تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۶۱۵۹۸
در بانک ملی بابلسر اتفاق افتاد

(فیلم) امام جمعه سابق زاهدان در بابلسر ترور شد+ لحظه به رگبار بستن آیت الله سلیمانی

۱۰
۳۸
(فیلم)  امام جمعه سابق زاهدان در بابلسر ترور شد+ لحظه به رگبار بستن آیت الله سلیمانی
کبنا ؛آیت‌الله سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان مورد سوء‌قصد قرار گرفت‌ و ‌جان خود را از دست داد. استاندار مازندران گفته با اطلاعاتی که به دست آمده است حکایت از این موضوع است که فرد ضارب شناخت دقیقی از آیت الله سلیمانی نداشته و آیت الله سلیمانی برای انجام امور بانکی خود به یکی از بانکها مراجعه کردند.
به گزارش کبنا، روح الله سلگی افزود: آیت الله سلیمانی صبح امروز در حمله مسلحانه توسط افرادی به قتل رسید و ضارب نیز دستگیر شده است.
خبرگزاری حوزه نیز نوشت: فرزند آیت الله سلیمانی خبر سوءقصد به جان پدرش که منجر به ارتحال او شده است را تایید کرد و گفت: هنوز از جزئیات ماجرا اطلاع دقیقی ندارم و عازم بابلسر هستم.
یکی از شاهدان عینی هم می‌گوید: آیت الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و به رگبار بسته است که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شده اند.
این خبرگزاری در ادامه نوشت است: ضارب از سوی نیرو‌های امنیتی دستگیر شده است. خبر دیگر حاکی از آن است که ضارب نگهبان بانک بوده است.
‌‌استاندار مازندران: سوءقصد به آیت‌الله سلیمانی تروریستی نبوده است‌
استاندار مازندران با بیان اینکه حمله به آیت الله سلیمانی تروریستی نبوده، گفت: ضارب از عوامل نگهبانی بانک بوده است.
سید محمود حسینی پور در گفتگو با شبکه خبر با تشریح جزئیات حادثه امروز در بانکی در بابلسر که منجر به جان باختن آیت الله سلیمانی شد گفت: این حادثه ماهیت تروریستی نداشته و فرد ضارب از عوامل نگهبانی بانک بوده است.
استاندار مازندران افزود: هنوز انگیزه ضارب مشخص نشده، اما تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این اقدام تروریستی نبوده است. وی ادامه داد: ضارب شناختی از آیت‌الله سلیمانی نداشته است.

عباسعلی سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی در سوادکوه مازندران متولد شده است. او در ۵ سالگی به مکتب رفت و در سن ۱۲ سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی قم شد، او پس از مدتی به دلیل مشکلات معیشتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه بهشهر رفت. او مقدمات را در محضر آیت الله کوهستانی فراگرفت و پس از آن برای تکمیل تحصیلات خود عازم مشهد شد.
در مشهد از محضر درس اساتیدی همچون حضرات آیات ادیب نیشابوری، صالحی بربری، حجت هاشمی، مدرس و مهمامی بهره برد و دروس سطح را نیز نزد بزرگانی همچون آیات عظام مهدوی دامغانی، نصراللهی، شیخ عباس واعظ طبسی، فایقی و سیدمحمدهادی میلانی فراگرفت، او درس تفسیر را نیز نزد آیت الله تهرانی آموخت.
سلیمانی در سال ۱۳۴۷ به حوزه علمیه قم رفته و از محضر آیات عظام اعتمادی، مشکینی، محمدفاضل لنکرانی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، میرزا هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، محمدی گیلانی و عبدالله جوادی آملی بهره برد.
    
 فیلمی از انتقال پیکر «آیت الله سلیمانی» به بیمارستان
یکی از شاهدان عینی درباره این حادثه: آیت‌الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و او را به رگبار بست که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و ۳ نفر دیگر مجروح شده اند.
    
فیلمی از محل حادثه ترور آیت‌الله سلیمانی در بابلسر 
پلیس مازندران با تایید سوء‌قصد اعلام کرد خبر‌های تکمیلی به زودی اعلام می‌شود. آقای عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی نماینده مجلس خبرگان رهبری بود. وی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ پس از عبدالنبی نمازی بود. وی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان نیز بوده‌است.
    

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فیلم که نشون میده حمله تروریستی شده، این نگهبان داشته می‌رفته ضارب را بزنه! که جلویش را گرفتند. کاملا واضحه هنوز این نگهبان در این سمت سالن است که در سمت راست سالن اصلی هیاهوست و جمعیت بسمت ضارب فراری و درب ورودی می‌روند. چرا اینهمه دروغ می‌گویند که نشان دهند تروریستی نبوده.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
خوب این همه حمله تروریستی اتفاق می افته و کسی پنهانش نمیکنه
به نظرت دلیل پنهان کردن این حمله چی هست ؟
یا به چه دلیل فکر میکنید تروریستی بوده ؟
Iran, Islamic Republic of
روحشون شاد و محشور با اولیالله ان شالله
بهمنیان
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه .چ مرد مهربان و با ایمانی بود ..زاهدان بود همیشه پشت سرش نماز میخوندم ...اینقد قشنگ سخنرانی میکرد که همه کیف میکردن به حرفهاش گوش بدن ...بهترین انسان شریف ..لیاقت شهید شدن رو داشت..از بس بزرگمرد بود ....از دیروزه مردم زاهدان داغدارن .اعصاب همه مون داغونه ...خدا لعنت کنه باعث و بانی شون رو
هدایت خا
Iran, Islamic Republic of
والا از این فیلم یه استنباط دیگه میشه کرد. اولا این اقا که با اسلحه تو بانک کاملا خونسرد وایساده طوری که هیچکدوم از کارمندان بانک کاریش ندارند و گویی اونو میشناسن. اصلا این داستان مشکوکه. به هر حال هر سناریویی محتمل هست
United States
لباس نگهبان بود تنش از خود بانکه بود مثل اینکه
Iran, Islamic Republic of
.بدیش اینه که به عاقبتش فکر نکرد
رسول زهرائی رئوف
Iran, Islamic Republic of
در خبرها گفتند که قاتل از کارکنان نیروی انتظامی بوده که بازنشسته پیش از موعد شده قبلاً در پلیس مشغول تأمین امنیت برای کشور بود آیا خبرها راست است ؟؟؟
زهره
United Arab Emirates
باید قاتل را در ملاعام زنده بسوزانند.تا درس عبرتی بشود برای دیگران .تا دیگر هیچ فردی از این غلط ها نکند.
زهره
Iran, Islamic Republic of
باید قاتل در ملاعام زنده سوزانده شود.تا درس عبرتی برای دیگران بشود.و دیگر هیچ فردی از این غلط ها نکند.
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1