تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۴۶۱۴۱۵
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد:

زمین ضامن سلامتی ماست در حفاظت از آن کوشا باشیم

۱
۱
زمین ضامن سلامتی ماست در حفاظت از آن کوشا باشیم
کبنا ؛
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد همزمان با فرا رسیدن هفته زمین پاک گفت: حال زمین خوب نیست امروز بیش از هر زمان دیگری به مراقبت نیاز دارد.
به گزارش کبنا نیوز، دوم اردیبهشت ماه روز زمین پاک و آغاز هفته زمین پاک نامگذاری شده تا همگان به این مسأله توجه نمایم که ما برای بقای خود یک زمین بیشتر نداریم و باید از آن مراقبت کنیم.
برهمین اساس، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان در دومین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ طی پیامی ضمن گرامی‌داشت این هفته گفت: ناآگاهی و غفلت ما باعث شده حال زمین خوب نباشد و امروزه بیش از هر زمان دیگری به مراقبت نیاز دارد.
اسلام جاودان خرد در این پیام آورده است؛
وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ؛
خداوند رحمان، زمین را به‌عنوان ودیعه و میراث مشترک در اختیار بشریت قرار داده است تا با استقرار بر روی آن، بتواند از مواهب طبیعی و سرشار آن بهرمند گردیم.
وی گفت: اما متأسفانه در سال‌های اخیر عدم مدیریت صحیح پسماند و تولید پلاستیک که سمی برای زمین و زندگی ما انسان‌ها محسوب می‌شود باعث گردیده حال زمین خوب نباشد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: ناآگاهی و غفلت بزرگ‌ترین مانع بر سر راه بهره‌مندی صحیح از منابع طبیعی موجود در این کره خاکی شده و عده‌ای از انسان‌ها با ناسپاسی و جسارت، زمین را زباله‌دان فرض کرده و با ناآگاهی محیط زیست خود را آلوده می‌نمایند.
وی افزود: در راستای تکریم زمین روز ۲ اردیبهشت به عنوان یکی از بزرگترین رویداد‌های اجتماعی و مدنی جهان به نام «روز جهانی زمین پاک » نام‌گذاری گردیده تا همه ما دست در دست هم با انجام فعالیت‌های مختلفی یادآوری نمائیم که سلامتی زمین ضامن زندگی ماست.
جاودان خرد با اشاره به اینکه هرساله دوم اردیبهشت به‌عنوان روز جهانی زمین پاک با شعاری خاص بمدت یک هفته گرامی داشته می‌شود افزود: معضلات پسماند و مدیریت صحیح آن باعث گردیده در چند سال گذشته، این روز و هفته زمین پاک متمرکز بر موضوع پسماند و معضلات ناشی از عدم مدیریت آن متمرکز گردد و امسال هم با شعار "سرمایه‌گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز" از دوم تا هشتم اردیبهشت جاری با اجرای برنامه‌های متنوعی در سطح ۷ شهرستان گرامی داشته می‌شود.
وی با یادآوری اینکه اجرای این برنامه‌ها بیشتر به مسکن برای درد شباهت دارد و درد همچنان وجود دارد گفت: برای آنکه زمین پاک شود و درد را ریشه کن نمایم به همت همگانی و فرهنگ‌سازی عمومی نیازمندیم.
جاودان خرد گفت: مدیریت پسماند شهری شامل تفکیک زباله از مبدأ و کاهش تولید و دفع مناسب آن، کاهش استفاده از ظروف و کیسه‌های پلاستیکی و انتخاب جایگزین مناسب آن را بازنگری کنیم تا شاید این دهکده جهانی به جای بهتری برای زیست شهری تبدیل شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بار دیگر با یادآوری وظایف دستگاه‌های متولی در مدیریت پسماند گفت: دستگاه‌های متولی در قانون مدیریت پسماند از جمله، شهرداری‌ها در حوزه شهری، فرمانداران در حوزه شهرستانی، بخشداران و اداره راهداری حمل و نقل جاده‌ای در حوزه راه‌ها و حد فاصل شهر‌ها و روستا‌ها، دهیاری‌ها در روستا‌ها، با مدیریت وزارت کشور متولیان اصلی مدیریت پسماند هستند.
جاودان خرد گفت: محیط ریست به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی با اهرم نظارت وظیفه مدیریت پسماند را برعهده دارد. ‌امیدواریم شاهد روزی باشیم که زباله‌ای در زمین دیده نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت مدیرکل محیط زیست استانمان وسلام به ریاست سازمان محیط زیست کشور ومعاون دولت مردمی در محیط وسلام به همه نیروهای تلاشگر این سازمان در سراسر ایران زمین اما من یونسعلی حسنعلی پور باغدار کوه دیل گچساران از دولت مردان مردمی در پایتخت گرفته تا این استان و شهرستان چرا وله چه دلیل اولا باغات مردم دیل در کوه دیل را از محیط زیست تفکیک نمیکنید تا آزادانه بتوانیم مثل گذشته رونق اقتصادی داشته باشیم
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1