تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۶۱۲۶۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

افتتاح خانه محیط زیست در روستای بهره عنا باشت

۳
۰
افتتاح خانه محیط زیست در روستای بهره عنا باشت
کبنا ؛
اداره کل حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از تلفات پلنگ در استان با برگزاری کارگاه های آموزشی مدیریت مشارکتی و پیشگیری از تعارضات حیات وحش با جوامع محلی به دنبال حل تعارضات انسان و پلنگ، خصوصاً افراد محلی و عشایر حاشیه مناطق حفاظت شده است و در این راستا جلسات متعددی با مسئولان شهرستانی، عشایر، ریش سفیدان و معتمدین محلی داشته است.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: پلنگ یک گونه ارزشمند برای طبیعت است و از آن به‌عنوان گونه چتر نام برده می شود فلذا حفظ آن برای طبیعت بسیار حائز اهمیت است.
اسلام جاودان خرد گفت: طی جلساتی که با مسوولین ارشد استان داشتیم مقرر گردید، مسوولین شهرستانی با حضور در بین مردم و برگزاری نشست های چهره به چهره با جوامع محلی خصوصاً عشایر مناطق نسبت به روشنگری افکار عمومی به رفتار پلنگ و اهمیت آن برای حفظ طبیعت اقدامات مناسب را انجام دهند.
وی افزد: در سال گذشته 6 جلسه در این خصوص برگزار شد، در سال جاری پس از شنیدن خبر مشاهده یک قلاده پلنگ به همراه 2 توله در ارتفاعات کوه های روستای بهره عنا شهرستان باشت، مسوولین ارشد محیط زیست استان و شهرستان با همراهی فرماندار و رئیس آموزش و پرورش باشت، ضمن حضور در این روستا با مردم و عشایر این منطقه دیدار وگفتگو داشتند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از همراهی مسوولین شهرستان باشت در این جلسه گفت: حضور فرماندار به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان و رئیس آموزش و پرورش به‌عنوان متولی آموزش، بخشدار شهرستان مرکزی، دهیار، اعضاء شورای اسلامی  و عشایر روستا، نوید بخش مثبت بودن اقدامات و آینده روشنی از حل تعارض  انسان و پلنگ در این روستا است.
در این نشست پس از آنکه دامداران و عشایر روستا به بیان مشکلات عشایری خود پرداختند و جمشید عبدی پور معاون محیط طبیعی محیط زیست استان جوابگوی سوالات و ابهامات آنان بود، گرامی فرماندار شهرستان باشت ضمن تشکر از حضور مسوولین محیط زیست برای برگزاری دیدارهای چهره به چهره با مردم و حل مشکلات آنان خواستار تداوم این رویه و پیروی سایر مسوولان ارشد استانی از این اقدام خوب برای حضور در بین مردم و نشست صمیمی با آنان شد.
گفتنی است در حاشیه این نشست، نخستین خانه محیط زیست در سال جاری در روستای بهره عنا افتتاح شد به امید آنکه با فعالیت دوستداران محیط زیست در این خانه ها، شاهد روزی باشیم که در هیچ جایی از استان تعارضی بین انسان و طبیعت دیده نشود .
نام شما

آدرس ايميل شما

همیار
Iran, Islamic Republic of
این چند قلاده پلنگ در منطقه باشت را هم ادرسشون را بدید تا مثل بقیه پلنگها نابودشان کنند.خانه محبط زیت الان قراره برای حفظ پلنگ چکارکنه؟
اگه با این کارها محیط زیست حفظ میشد الان وضع چنین نبود
محیطبان
Iran, Islamic Republic of
بجای این کارهای نمایشی وبی نتیجه فکرب بحال مناطق گنید .ضلع جنوبی خامین با این عظمت ووسعت فقط پاسگاه لار با تلاشمسئولین قبلی ساخنه شده ولی بعد چندین سال متروکه است ونه نیرو نه تجهیزات ندارد.
اگه به فکر حفظ محیط زیست هستید منطقه به نیرو وامکانات نیاز دارد نه طمطراق بی حاصل.
س
Iran, Islamic Republic of
بگو حیدری به جای پیدا کردن پلنگ به فکر آموزش و پرورشی که ناخواسته تحویلت داده شده باش.آموزش ضعیف،مدیر آموزش و پرورش ضعیف،نماینده ضعیف
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1