تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۴۶۰۷۳۶
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

امام جمعه یاسوج: امروز تورم به ویژه در حوزه مسکن کمرشکن است / نصب مجسمه شیر بر روی قبر‌ها حرکت غلطی است /گذاشتن شیر ۳۰ و ۵۰ میلیونی برای میت اجری ندارد /تیراندازی برای میت ثوابی نداشته و او را رنج و زجر می‌دهد

۰
امام جمعه یاسوج: امروز تورم به ویژه در حوزه مسکن کمرشکن است / نصب مجسمه شیر بر روی قبر‌ها حرکت غلطی است /گذاشتن شیر ۳۰ و ۵۰ میلیونی برای میت اجری ندارد /تیراندازی برای میت ثوابی نداشته و او را رنج و زجر می‌دهد
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: مسکن از مهمترین دغدغه‌های مردم است، کسانی که خانه به دوش و اجاره نشین هستند و مسکن ندارند دچار اضطراب و ناراحتی هستند، امروز اجاره بها سبب تحت فشار قرار گرفتن شهروندان شده است.
به گزارش کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج، اظهار کرد: بنیاد مسکن نهاد انقلاب اسلامی است که براساس فرمان ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) به منظور تأمین مسکن محرومان به ویژه روستائیان تشکیل شد.
وی افزود: میزان بالای نرخ اجاره بها مردم را تحت فشار مالی قرار داده که باید برای کنترل آن همه متولیان امر اقدام کنند.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امروز ۱۸ فروردین ماه به نام روز سلامتی نام‌گذاری شده است، افزود: انسان باید مراقب جسم و جان خود به عنوان‌امانت الهی باشد؛ حتی اگر روزه واجب برای فرد ضرر داشته باشد یا وضو اگر برای جسم ضرر داشته باشد روش‌های دیگری برای اقامه آن‌ها درنظر گرفته شده است.
آیت الله حسینی ابراز کرد: مهمتر از سلامت جسم سلامت روح بوده که درد، ناراحتی و خوشی را درک می‌کند و این موضوع وابسته به سلامت دین از طریق انجام اعمال عبادی و ترک محرمات امکان‌پذیر است.
وی تأکید کرد: شب‌های قدر بسیار ارزشمند هستند و کسانی در دنیا نیستند و طعم مرگ را چشیدند و آرزوی بازگشت به دنیا برای درک شب قدر را دارند، در این ایام شب‌های ضربت خوردن حضرت‌امیر المؤمنین علیه السلام است و همه عالم اشکبار و اندوهگین هستند.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه جهالت و گناه سبب‌ایستادن در برابر ولی خدا می‌شود، گفت: حضرت‌امیر در محراب عبادت بر اثر ضربه شمشیر به شهادت رسید، جهالت و گناه انسان سبب شد تا بر امام حسین علیه السلام شمشیر کشیده شود.
امام جمعه یاسوج به سالروز تأسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام (ره) اشاره کرد و گفت: این بنیاد در سال ۱۳۵۸ با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد کار‌های بسیار ارزشمندی انجام داد.
وی ضمن تأکید بر اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های مهم مردم است، اظهار کرد: مردم بخشی از هزینه‌های زندگی خود را برای تهیه مسکن پیش‌بینی می‌کنند و افرادی که مسکن ندارند، همیشه در اضطراب هستند.
آیت الله حسینی تصریح کرد: امروز تورم به ویژه در حوزه مسکن کمرشکن بوده و زمین و مصالح ساختمانی نیز گران شده که می‌طلبد مردم و مسئولان برای مهار تورم تلاش لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به فرهنگ‌های غلط در تشییع، تدفین و ترحیم وفات یافتگان اشاره کرد و گفت: تیراندازی غلط، خلاف قانون و خطرناک است و در مراسمات تشییع جنازه شاهد کشته شدن برخی افراد به دلیل تیراندازی بودیم.
وی ضمن تأکید بر اینکه در هیچ کجای قرآن و سخنان ائمه علیهم السلام اسمی از تیراندازی در مراسمات نیامده، ادامه داد: تیراندازی برای میت ثوابی نداشته و او را رنج و زجر می‌دهد، جان دیگران را به خطر میاندازد و آرامش را از مردم سلب می‌کند.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه باید آگاه، فهیم و بصیر باشیم، تصریح کرد: اسلحه به دست گرفتن و تیراندازی در مراسمات کار انسان‌های آگاه نیست، بلکه از آدم‌های جاهل سر می‌زند.
خطیب جمعه یاسوج با اشاره به مصوبه همسان‌سازی در قبرستان‌ها، افزود: اینکه کسی پول داشته و قبر‌های ۵۰۰ میلیونی، صد میلیونی و... بسازد خطا و اشتباه بوده، فرهنگ غلط بوده و چشم هم چشمی ایجاد می‌کند.
وی ضمن تأکید بر اینکه این کار یک فرهنگ غلط بوده و کسانی که پول ندارند باید به واسطه این کار‌ها زیر قرض بروند، تصریح کرد: بخشداران، شهرداران، دهیاران و مسئولان باید توجه داشته باشند قانون را باید اجرا کنند.
آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه قانون همسان‌سازی قبر‌ها اعلام شده، یادآور شد: باید تعریفی از سنگ قبر متعادل و متعارف داشته باشیم و همه در قبرستان‌ها سنگ قبر اموات را نیز به همین شکل بسازند.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به نصب مجسمه شیر که به تازگی در برخی از مناطق استان بر روی قبر‌ها مشاهده می‌شود اشاره کرد و گفت: این چه کار و حرکت غلطی است که ما در حال انجام آن هستیم.
وی ضمن تأکید بر اینکه نصب شیر بر روی قبر در هیچ جایی از دین ما نیامده، خاطرنشان کرد: ما باید در تشییع، تدفین و ترحیم تابع ادب الهی و احکام باشیم.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه گذاشتن شیر بر روی قبر میت را زجر و رنج می‌دهد، گفت: گذاشتن یک شیر ۳۰ و ۵۰ میلیونی برای میت اجری نداشته و اگر کسی می‌خواهد برای میت کاری انجام دهد به جای این هزینه‌ها باید آن را به نیابت از مرده خرج نماز، روزه و کمک به فقرا و نیازمندان کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تأکید بر اینکه همه وظیفه دارند جلوی چنین کاری‌ایستادگی کنند، تصریح کرد: معتمدین، ریش سفیدان، خردمندان و فرهنگیان جلوی تیراندازی و این حرکت‌ها بگیرند.
وی با اشاره به اینکه دین به این شکل از بین می‌رود، ادامه داد: وقتی خرافات را وارد مسائل دینی می‌کنند، دین از بین می‌رود و شهرداران، دهیاران، بخشداران و مسئولان و فرمانداران توجه لازم را به این مسائل داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

در بخش بین المللی نمایشگاه قرآن کریم که در مصلای امام خمینی برپا شده است نظر افراد مشهور ...
وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
1