تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۶۰۶۱۰
بر اساس آخرین آمارها؛

نرخ بیکاری در گچساران بیش از 16 درصد است

۰
نرخ بیکاری در گچساران بیش از 16 درصد است
کبنا ؛
بر اساس آخرین آمارها نرخ بیکاری در شهرستان گچساران بیش از ۱۶ درصد است، این در حالی است که نرخ بیکاری کشور تک رقمی و حدود 0.8 درصد است.
به گزارش کبنا نیوز، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: هم اکنون بیش از ۱۱هزار کارگر در شرکت های تابع قانون کار این شهرستان مشغول بکار هستند.
وی گفت: از این تعداد کارگر چهار هزارو ۳۳۸ نفر در شرکت نفت، چهار هزار نفر شرکت های زیر مجموعه پتروشیمی ، ۸۳۵ نفر سد چم شیر و ... مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه سه کاریابی در این شهرستان کار ثبت نام افراد جویای کار را برعهده دارند ابراز کرد: ۸۰۰ نفر جویای کار سال گذشته در این شهرستان بطور مستقیم بکار گمارده شده اند.
چهره آزاد تصریح کرد: ۳۳۱ پرونده کارفرمایان در این شهرستان سال گذشته از همه صنوف و مشاغل به شوراهای حل اختلاف وارد شده که از این تعداد ۲۷۰ مورد بررسی شد.
وی با بیان اینکه دولت، کارگر و کارفرما سه ضلع مثلث کارآفرینی و اشتغال هستند، ادامه داد: در دولت سیزدهم صدور مجوزهای کسب کار با هدف کمک به بهبود توسعه کسب و کار ساماندهی شده است.
چهره آزاد اظهار کرد: کارفرمایان در صورت سهل‌انگاری در عدم پرداخت حق بیمه کارگران و نیروی کار دچار مشکل می‌شوند و طبق ماده ۱۴۸ قانون کار باید کارفرما بیمه کارگران را به موقع واریز کند.
وی تصریح کرد: ۹۵۰ پرونده و دادخواست در سال گذشته به مراجع رسیدگی دعاوی کارگری و کارفرمایی شهرستان گچساران ارجاع شده که در حال رسیدگی بوده و یا مختومه شده است.

به نقل از ایرنا، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته در شهرستان ۱۴۵نفر بوده ست.
وی بیان کرد: با بررسی انجام شده در چند سال گذشته ۶ هزار نفر بیکار در گچساران با ثبت نام در کاریابی های این شهرستان متقاضی کار هستند.
چهره آزاد ابراز کرد: ۶۰۰ نفر جویای کار با جنسیت مرد و زن سال گذشته در کاریابی های این شهرستان ثبت نام کرده اند که تمام آنها دارای مدارک عالی هستند.
وی گفت: نبود مهارت های لازم در افراد بومی تنها دلیل جذب نیروهای غیر بومی در این شرکت هاست.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران گفت: ۴۰ نفر از بیکاران این شهرستان برای دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغالزایی خانگی سال گذشته به بانک های عامل معرفی شده اند و موفق به دریافت تسهیلات شدند.
وی تعداد تعاونی های تولیدی و خدماتی این شهرستان را۱۴۲ مورد ذکر کرد و گفت: ۹۵ درصد از این تعاونی ها معادل ۱۳۵ مورد فعال است.
چهره آزاد بیان کرد: با راه اندازی شرکت های تعاونی تولیدی و خدماتی برای بیش از ۲ هزار نفر از افراد جویای کار این شهرستان فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: شرکت های تعاونی تولیدی و خدماتی شهرستان گچساران در رشته های مختلف شامل تامین نیازهای تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و صنوف خدماتی، تعاونی های نوع جدید، چندمنظوره، حمل و نقل، خدمات، صنعتی، عمرانی، فرش دستبافت، کشاورزی، مسکن و معدنی ایجاد شده اند.
چهره آزاد بیان کرد: ۱۷ درصد از جمعیت این استان در شهرستان گچساران ساکن هستند که ۷۸ درصد از این میزان در شهر و مابقی در روستاها سکونت دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

درگیری اخیرا اسرائیل با ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه هفته گذشته تشدید شد. اسرائیل ...
پیشنهاد دولت بایدن به ایران: توافق موقت

پیشنهاد دولت بایدن به ایران: توافق موقت

به گفته ۱۰ مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی، دولت بایدن در هفته‌های ...
1