کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره کل صنعت و معدن عنوان شد؛

خرید و فروش زمین‌های شهرک‌های صنعتی به نرخ‌ روز / دستور ویژه استاندار؛ زمین‌های تولید و اشتغال از دلالان و واسطه‌گرها پس گرفته شود / سازمان صمت چابک شود

23 اسفند 1401 ساعت 13:42

استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (سه شنبه 23 اسفندماه 1401 ) در جریان بازدید سرزده از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از این دستگاه به عنوان مجموعه‌های پیشران و تحول‌زا در امر اشتغال و سرمایه‌گذاری نام برد که با چابکی و موفق عمل کردن شاهد تحقق آن خواهیم بود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (سه شنبه 23 اسفندماه 1401 ) در جریان بازدید سرزده از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از این دستگاه به عنوان مجموعه‌های پیشران و تحول‌زا در امر اشتغال و سرمایه‌گذاری نام برد که با چابکی و موفق عمل کردن شاهد تحقق آن خواهیم بود.
به گزارش کبنا، سید علی احمد‌زاده در این بازدید سرزده و چند ساعته خود به همراه معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی و دیگر مدیران کل ستادی از بخش‌های مختلف این سازمان به صورت چهره به چهره با کارکنان، کارشناسان و مدیران و معاونین اداره کل صنعت ومعدن به گفت و گو پرداخت و ضمن شنیدن واگویه‌های آنان از ظرفیت‌ها و گا‌هاً نارسایی‌های این حوزه وسیع و تأثیرگذار در امور مردم، از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات آنان قرار گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از زحمات تک تک کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و ضمن رهنمود‌های لازم در حوزه‌های کاری مربوطه افزود: باید در شزایط کنونی بیش از هر زمان دیگری زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران در اقصی نقاط استان بخصوص شهر‌های کوچک و دور از مرکز استان فراهم کرد تا شاهد شکوفایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های پرشمار و نهفته بویژه در بخش‌های صنعت، معدن و مبادلات تجاری و بازرگانی این مناطق باشیم.
وی هدف از این بازدید‌ها را دیدار و خداقوت به کارکنان و آشنایی با مشکلات آنان از نزدیک، برآوردی از وضعیت پیشرفت کار‌های استان در دستگاه‌های اجرایی و مهمتر از آن ارزیابی میزان تحقق وعده‌های رئیس دولت سیزدهم در ادارات عنوان کرد و افزود: با تقویت نقاط قوت و رفع برخی نارسایی‌ها بدنبال فراهم کردن زمینه مطلوبتر خدمت‌رسانی به مردم به عنوان ولی نعمتان بمعنای واقعی آن هستیم.
ضرورت ایجاد پنجره واحد اقتصادی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت کاهش بازه زمانی پاسخ دادن به استعلامات تأکید کرد و اظهار کرد: پذیرفتنی نیست که یک سرمایه‌گذار ۲ الی سه ماه برای پاسخ استعلاماتش معطل دستگاه‌های مرتبط بماند.
احمد‌زاده افزود: وقتی یک سرمایه‌گذار به استان می‌آید باید با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری همه چیز برای انجام این مهم فراهم باشد و دستگاه صنعت، معدن و تجارت باید با ایجاد پنجره واحد اقتصادی به روند پاسخگویی به استعلامات سرعت بخشد و زمان را کاهش دهد.
واسطه‌گری و دلال بازی در شهرک‌های صنعتی جمع شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از مزیت‌های مهم در رونق اشتغال پایدار و تحول اقتصادی یاد کرد و افزود: باید واسطه‌گری و دلال بازی در این حوزه جمع شود و شرایط برای سرمایه‌گذاران واقعی مهیا شود.
احمد‌زاده اضافه کرد: در شهرک‌های صنعتی برخی آمده‌اند زمین‌ها را به نرخ دولتی خریداری کرده و با هدف تجارت در امر خرید و فروش زمین به نرخ‌های روز می‌فروشند و کاری به بحث ایجاد شغل و یا تحول در صنعت و اقتصاد منطقه ندارند.
وی گفت: باید این زمین‌ها و صاحبان آن شناسایی شده و از واسطه‌گر‌ها پس گرفته شود و در اختیار سرمایه‌گذاران واقعی قرار گیرد تا شاهد اشتغال و رونق اقتصادی استان در این حوزه باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در جریان بازدید خود با گلایه یکی از همکاران تیم بازرسی بازار مبنی براینکه آنان در بازدید‌های می‌دانی از اصناف و فروشگاه‌ها نیازمند تأمین امنیت خود هستند، از مدیریت سازمان خواست تا امنیت بازرسان صنعت و معدن در مواجهه با رصد‌های بازار بخوبی دیده شود و هر کسی که در بازار با ماموران برخورد نامناسب داشته باشد شناسایی شود.
احمد‌زاده افزود: البته ما ماموران بازرسی و نظارت بر بازار هم باید با خوش رفتاری با کسبه، مغازه‌داران و کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی روبه رو شویم ولی اگر جایی با شما هم برخورد نامناسب شد نیز جای پیگیری دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است و سرمایه‌گذاران را حمایت و تشویق به ادامه کارشان نماییم به مردمی‌سازی یارانه‌ها و تغییر در خط تولید نهاده‌های حوزه جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه این رویه تغییراتی را ایجاد کرده باید به سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی توجه جدی‌تر شود.
احمد‌زاده ادامه داد: در این خصوص دولت حمایت می‌کند و ما باید واحد‌های تولیدی و صنوفی که با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند را شناسایی و ومعرفی کنیم تا از کمک‌های دولتی بهره‌مند شوند و کارشان در این مسیر تغییر نخوابد و آسیب نبینند.


کد مطلب: 459776

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459776/خرید-فروش-زمین-های-شهرک-های-صنعتی-نرخ-روز-دستور-ویژه-استاندار-تولید-اشتغال-دلالان-واسطه-گرها-گرفته-شود-سازمان-صمت-چابک

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1