تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۴۵۹۷۰۵
کبنانیوز در گفت‌وگو با سید علی معتمدی‌پور گزارش می‌دهد:

قیمت‌های میوه و گوشت در عید شکسته خواهند شد/ معتمدی: تا جایی که دستورالعمل به ما این اجازه را بدهد قیمت‌ها را پایین خواهیم آورد / نوید کاهش قیمت گوشت قرمز (+ فیلم)

۱
۰
قیمت‌های میوه و گوشت در عید شکسته خواهند شد/ معتمدی: تا جایی که دستورالعمل به ما این اجازه را بدهد قیمت‌ها را پایین خواهیم آورد / نوید کاهش قیمت گوشت قرمز (+ فیلم)
کبنا ؛در روزهای پایانی اسفند که مردم دغدغه عید و عید دیدنی را دارند خرید میوه و گوشت خوب بیش از همیشه اهمیت پیدا می‌کند و بازار در این روزها باید بتواند جوابگوی میزان تقاضای مردم باشد و هم قیمت تعادلی داشته باشد تا همه اقشار جامعه بتوانند مواد مصرفی مورد نیازشان را با قیمت مناسب از بازار تهیه کنند.
در همین راستا عصر امروز (یکشنبه 21 اسفند ماه 1401) جمعی از خبرنگاران به همراه علی معتمدی_ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد_ و علی‌بخش شجاعی_مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد_ از سردخانه دو هزارتنی تعاونی روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
سید علی معتمدی‌پور در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: در ارتباط با بحث میوه شب عید میزان التهاب خرید بنا به تقاضای مردم بیشتر می‌شود و به همین دلیل امکان افزایش قیمت میوه در این ایام وجود دارد.
معتمدی با توجه به کنترل بازار توسط جهادکشاورزی تصریح کرد: سازمان چهادکشاورزی، در زیر مجموعه آن اتحادیه‌ها و به طور کلی یک کمیته‌ای از جهاد کشاورزی وضعیت بازرا را در این ایام را رصد می‌کنند تا از این التهاب کاسته، قیمت کاذب در بازار شکسته شود و از افزایش قیمت مواد مصرفی مورد نیاز مردم جلوگیری شود.
وی افزود: بخشی از میوه مورد نیاز مردم برای شب عید را از طریق میوه تنظیم بازاری تأمین کردیم. بر اساس و دستور العملی که از وزارت کشاورزی صادر شده است تیم اقتصادی استان  تصمیم گرفته میزانی از پرتقال و سیب را از راه تنظیم بازار میوه شب عید تهیه کند که نزدیک به 260تن به صورت کلی با تفکیک سیب و پرتقال با کیفیت خوب و استاندارد کل میوه مورد تعهد استان از استان و خارج استان خریداری و هم اکنون در سطح استان ذخیره سازی انجام شد. نزدیک به 50عامل در سطح استان بر اساس تشخیص کمیته  توزیع میوه را انجام خواهند داد.
          
وی با اشاره به قیمت میوه در این ایام تصریح کرد: قیمت از دید کمیته مشخص شده؛ اما چون نیاز به تأییدیه دارد در روزهای آینده اعلام خواهد شد که ان‌شالله تأثیرگذاری خوبی بر قیمت بازار خواهد داشت. تا جایی که دستورالعمل به ما این اجازه را بدهد قیمت‌ها را پایین خواهیم آورد؛ نزدیک به ده درصد زیر قیمت عمده‌فروشی واین طرح  از 24اسفند آغاز و تا روزهای پایانی عید ادامه خواهد داشت. یکی از مزایای این طرح این است که مردم می‌توانند بسته بندی لازم را به طور متوسط داشته باشند.
معتمدی با اشاره به وضعیت بازار مرغ در استان گفت: هم‌اکنون به طور متوسط روزانه 40تن مرغ در بازارهای استان پخش می‌شود. از 15 اسفند تا 15فروردین  بیش از دو هزار تن مرغ گرم و مرغ منجمد به عنوان مرغ تنظیم بازاری بسته به مقدار مورد نیاز در استان توزیع خواهد شد تا قیمت به تعادل اقتصادی برسد.
وی در پایان گفت: از لحاظ میزان توزیع مشکلی نداریم و هم‌اکنون قیمت مرغ گرم روند کاهشی دارد و می‌توانیم نوید کاهش قیمت گوشت قرمز را نیز به مردم بدهیم.
پایان ذخیره میوه شب عید/ پرداخت مطالبات زیتون‌کاران
پایان عملیات ذخیره میوه شب عید و آمادگی برای توزیع میوه با قیمت مناسب، پرداخت مطالبات زیتون‌کاران این استان و روغن‌گیری زیتون برای اولین‌بار، خبر‌های خوش ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد بودند.
به گزارش کبنا نیوز،حسن رضاپور در ستاد تنظیم بازار این استان، اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه کالا‌های اساسی را کم‌سابقه و موفق دانست و گفت: تمهیدات لازم در این حوزه به ویژه در تأمین و توزیع میوه شب عید، گوشت و دیگر مایحتاج ضروری مردم‌اندیشیده شده و جای هیچ نگرانی نیست.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با درایت ستاد تنظیم بازار این استان قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد کمترین نوسان را داشته است و نگاه این ستاد این است که به گونه‌ای عمل سود که عامه مردم بتوانند میوه و گوشت مورد نیاز خود را بخرند.
در همین زمینه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میوه شب عید و دیگر کالا‌های اساسی نه تنها در کمیت بلکه در کیفیت نیز وضعیت مطلوبی دارند و همه تلاش ما این است که رضایت مردم حاصل شود.
سید علی معتمدی‌پور با بیان اینکه هر تصمیمی در زمینه بازار محصولات کشاورزی در ستاد تنظیم بازار و کمیته‌های مربوطه اتخاذ می‌شود، ادامه داد: امسال توزیع میوه شب عید را علاوه بر مرکز استان و دیگر شهر‌ها، حتی تا سطح دهستان‌ها نیز انجام خواهیم داد.
وی گفت: توزیع میوه شب عید با ۴۵ غرفه و برای کنترل بازار و جلوگیری از التهاب با دو میوه پرتقال و سیب با حجم ۲۶۰ تن آغاز خواهد شد.
معتمدی‌پور از تأمین سیب تولیدی باغداران همین استان در طرح میوه شب عید خبر داد و گفت: پرتقال با کیفیتی نیز از استان کرمان تأمین و در سردخانه تعاون روستایی ذخیره شده است.
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به پیگیری‌های انجام شده، تصریح کرد: همه مطالبات ۲ میلیارد و نود میلیون ریالی زیتون‌کارانی که محصول زیتون خود را به مرکز خرید محصول زیتون تعاون روستایی تحویل دادند به حساب سازمان تعاون روستایی استان واریز و در این هفته به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
علی‌بخش شجاعی افزود: روغن‌گیری زیتون اولین بار در استان انجام می‌شود و استان ما جز ۵ استان کشور است.
وی توصیح داد: تعاون روستایی بر اساس مصوبات کمیته راهبری استان و تأکید استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی، میزان ۱۰۰ تن محصول سیب درجه یک از باغداران استان بصورت مستقیم خریداری و میزان ۱۶۰ تن محصول پرتقال والنسیای با کیفیت از باغات شهرستان جیرفت توسط اتحادیه‌های مباشر طرح خریداری و آخرین محموله آن در سردخانه تعاون روستایی استان ذخیره شده است.
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پایان ذخیره‌سازی میوه شب عید، مباشرین ما آماده عرضه میوه با قیمت مناسب در بازار با هدف تنظیم بازار پایان سال و نوروز ۱۴۰۲ هستند.
شجاعی با بیان اینکه حدود ۵۰ عامل در سطح استان براساس تشخیص کمیته مربوطه، کار توزیع می‌ده را انجام خواهند داد، گفت: قیمت میوه زیر نظر ستاد تنظیم بازار ۱۰ درصد زیر میانگین قیمت بازار خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

حریف
میوه .خخححخح
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
1