تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۴۵۸۶۰۴
زوایای پنهان در مدیریت موفق بحران بارش برف سنگین کهگیلویه و بویراحمد؛

مدیریت و تشرهای کارساز احمدزاده

۷
۱
مدیریت و تشرهای کارساز احمدزاده
کبنا ؛بارش برف 18 سانتی چند هفته گذشته در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چنان افتضاحی به بار آورد که سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ به شدت از عملکرد ستاد بحران در آن موقع گلایه کرد. اما هر چه بود آن اتفاق گذشت و یاسوج و مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد در روز پنجشنبه ( 27 بهمن‌ماه 1401) بارش برف و باران به مراتب سنگین‌تر از برف 18 سانتی را شاهد بود. به نظر می‌رسد، اتحاد، همدلی بین مجموعه ستاد بحران، حضور میدانی فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیرکل ستاد بحران، مدیرکل راهداری و سایر دستگاه‌های خدمات رسان، همچنین تشرها و توصیه‌های احمدزاده در بارش‌‌های اخیر کارساز بود. بر خلاف برف گذشته، در بارش‌های اخیر شاهد پایداری برق، گاز، آب و اینترنت بودیم.
به گزارش کبنا، ایرنا در گزارشی به نحوه مدیریت برف اخیر پرداخت و معتقد است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت هر چه بهتر برف اخیر نقش مهمی را ایفا کرده است. ایرنا در ادامه این گزارش نوشت: وقوع بارش برف وباران شدید هفته جاری درنقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد تا حدود زیادی با مدیریت بحران و حضور مسئولانه متولیان کنترل شد و نسبت به بارش برف دی ماه در استان این بارش‌ها کمتر خسارت به بارآورد، اما دلایل موفقیت در این بحران را می‌توان از زوایای مختلف مورد تحلیل و بررسی کارشناسی قرار داد.
طبق اعلام ستاد بحران کشور، کهگیلویه و بویراحمد استان اول به لحاظ بلا خیزی در بحران‌های مختلف از جمله سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره است.
نحوه مدیریت بارش سنگین برف بیست و هفتم بهمن ماه امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد، در حقیقت بازخوانی همکاری و تلاش جهادی متولیان امر در این استان است که سوز سرمای برف و کولاک در مقابل اراده خدمت به مردم کم آورد.
نکته حائز اهمیت در وقوع بارش‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد سوای از خسارت‌ها، خلل در خدمات‌رسانی به مردم و حتی برکاتش درس‌های زیاد آن بود که به مدیران داد.
بارش‌های سنگین برف و باران خواه یا ناخواه سبب مشکلات عمده‌ای در خدمات‌رسانی می‌شود اما هوشیاری و اقدام به موقع مسئولان و متولیان امر، توجه به هشدار‌های هواشناسی، انجام اقدامات پیشگیرانه میزان مشکلات را در میزان بارندگی‌های چند روز گذشته و برف سنگین پنجشنه‌ای که گذشت به طور چشمگیری کاهش داد.
در بیستم دی ماه امسال، با بارش حدود ۱۸ سانتی‌متری برف، یک روز پس از بارش یاسوج به شهر یخ‌زده تبدیل شد و خدمات‌رسانی به مردم سخت شد و نانوایی‌ها تعطیل و آب، تلفن‌های همراه و اینترنت و برق بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شد.
البته باید به این نکته هم وجود داشت که در طی بیش از یک دهه اخیر استان شاهد چنین برفی نبوده و به گونه‌ای یک نوع غافلگیری محسوب می‌شد.
اما در سامانه اخیر متفاوت از سامانه قبلی، با وجودی که میزان برف در برخی نقاط  مناطق شهری به ۴۰ سانتی‌متر رسید آب، برق، تلفن، اینترنت همه و همه پایدار بودند و با خسارات کمتری نسبت به برف قبلی مدیریت شد و حتی در دوردست‌ترین روستا‌ها و مناطق صعب العبور قطعی هیچ یک از این خدمات گزارش نشد.
دستور ویژه استاندار
اما یک روز قبل از بحبوحه وقوع بارش سنگین برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد صدور یک دستور ویژه در نشست ستاد بحران این استان قابل تامل بود و تا حد زیادی به کنترل شرایط موجود کمک کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بارش سنگین باران و برف را در روز‌های پیش رو خواهیم داشت، تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان در آماده باش کامل باشند و تمامی مرخصی‌ها لغو و همه مدیران در دسترس باشند.
در میان شدت بارش‌ها، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور میدانی خود تأکید کرد که اعضای ستاد بحران از نظارت لحظه‌ای و میدانی برای کاهش حوادث احتمالی ناشی از این بارش‌ها برای مردم غافل نشوند.
به گفته استاندار کهگیلویه وبویراحمد، قبل از آغاز بارش‌ها نحوه استقرار تجهیزات و ماشین آلات راهداری و توزیع نیروی انسانی برای تسریع در امر خدمات‌رسانی به مردم استان برنامه‌ریزی شده بود.
وی تأکید کرد: حوزه عمرانی، بازرسی و بحران استانداری نظارت و بازرسی می‌دانی از مناطق مختلف به خصوص برفگیر استان را برای هر چه بهتر و بیشتر خدمات‌رسانی زیر نظر دارند.
توجه احمدزاده به عشایر و مردم مناطق محروم هم در میان این بحبوحه جالب بود که اعلام کرد از مناطق دور افتاده و صعب العبور روستایی استان نباید غافل ماند و بر آگاهی از وضعیت و ارائه گزارشی در خصوص نحوه خدمات‌رسانی در مناطق دور افتاده، سخت گذر روستا‌ها و مناطق عشایری استان به فرمانداران تأکید کرده بود.
تأکید معاون سیاسی استاندار بر آمادگی برای مقابله با بارش برف و باران احتمالی
هشدار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز روز چهارشنبه هفته جاری یعنی یک روز قبل از بارش برف سنگین شهر یاسوج و دیگر مناطق سردسیری بالاخره کار ساز شد چرا که وی از مدیران اجرایی بویژه اعضای ستاد بحران خواسته بود که هشدار‌های سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران جدی گرفته شود و همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در سه روز تعطیلی پیش رو به حالت آماده باش باشند.
سید جواد هاشمی مهر در نشست آن روز ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد، گفته بود که طبق اعلام هواشناسی پیش‌بینی می‌شود ظرف روز‌های آینده شاهد بارش‌های سنگین در سطح استان باشیم لذا دستگاه‌های خدمات‌رسان با توجه به سه روز تعطیلی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمت به مردم باشند.
وی افزود: مدیران طی این ایام در دسترس بوده و برای جلوگیری از هرگونه اتفاقی مدیریت لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر آمادگی هلال احمر و اورژانس ۱۱۵، ادامه داد: مردم هشدار‌های ستاد مدیریت بحران و هواشناسی استان را جدی بگیرند.
بارش‌های پیش‌بینی شده و غافلگیر نشدن مسئولان
نکته حائز اهمیت در کنترل و مدیریت صحیح بحران بارش برف اخیر در کهگیلویه و بویراحمد در حقیقت ناشی از هشدار‌ها و اطلاع‌رسانی‌های دقیق مسئولان و متولیان امر از روز‌های قبل از بارش‌ها از یک طرف و دیگر همکاری خوب بین بخشی دستگاه‌های خدمات‌رسان حکایت دارد.
این اطلاع‌رسانی‌ها و هشدار‌ها از چندین زاویه و نهاد‌های مسئول در سطوح مختلف بیان می‌شد که تا حدود زیادی در کنترل و نحوه مدیریت کارآمد‌تر بحران بارش‌های سنگین برف و باران کمک شایانی کرد.
بارش‌های اخیر با وجود بارش‌های خیره‌کننده نشان داد که هرگاه روح برنامه‌ریزی، همبستگی و احساس مسئولیت حاکم باشد، خطرات و چالش‌ها و سیل‌های سهمیگن و ویرانگر نیز قابل مدیریت و کنترل هستند.
سرپرست مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت که با توجه به تقویت سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی هواشناسی این استان تا روز پنجشنبه بیست و هفتم بهمن ماه تمدید شده است.

ولی بهره‌مند تأکید کرد که هشدار هواشناسی برای برخی مناطق مانند شمال شرق و شرق کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به قرمز است.
بازدید‌های مداوم و می‌دانی سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد و دیگر مسئولان از مناطق پرخطر از نکات جالب توجه و حائز اهمیت در بررسی تحلیلی بارش برف اخیر دراین استان بود که بدون شک مانع از بروز بحران‌ها و مشکلات بعدی شد.
در همان ساعات آغازین بارش‌های سنگین خبر‌ها حکایت از بروز خسارات فراوان در حوزه‌های مختلف می‌داد که البته با مدیریت صحیح و حضور می‌دانی و البته پیش‌بینی‌ها و هشدار‌های قبلی اوضاع تا حد قابل ملاحظه‌ای کنترل شد.
بارش سنگین و سیل آسای باران در نقاط مختلف استان گرچه از قبل پیش‌بینی شده بود و اخطار‌ها، هشدار‌ها و تمهیدات لازم از سوی مسئولان‌اندیشیده شد و حتی دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان نیز در آماده باش کامل در مناطق پرخطر مستقر شده بودند اما با این وجود موجب بروز خساراتی چند در بخش‌های گوناگون شد.
ریزش و رانش، طغیان رودخانه‌ها، انسداد ۲ محور پاتاوه به دهدشت و جاده یاسوج به سمیرم، ترافیک سنگین در محور یاسوج به بابامیدان بخشی از اتفاقات روز گذشته بود.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش شدید برف و باران چند روز گذشته در ارزیابی‌های اولیه ۳۰ میلیارد تومان به مزارع پرورش ماهی در این استان خسارت وارد کرده است.
اسحاق رستمی افزود: در بارش‌های چند روز اخیر، ۶ طرح مزرعه پرورش ماهی در کتا و یک مورد در حوالی خرسان (مجموعا هفت طرح در شهرستان دنا) و در عزیزی از توابع بویراحمد سه طرح خسارت شدید دیده‌اند که ماهی‌های این مزارع به علت گل آلوگی آب و یا رانش زمین تلف شده و یا آب آن‌ها را برده است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین مرکز تکثیر دشتروم بویراحمد نیز به علت گل آلودگی آسیب دیده است.
یک روستای دنا تخلیه اضطراری شد
بارش‌های سنگین برف در روز گذشته سبب شد که روستای پی درز با ۴۰ خانوار در شهرستان دنا تخلیه اضطراری و وسط جمعیت هلال احمر استان اسکان داده شوند.
به گفته فرماندار شهرستان کهگیلویه، بیش از ۱۲ منزل مسکونی در بخش مرکزی و حوزه دشمن زیاری این شهرستان بر اثر بارش‌ها تخریب شد.
سید عبدالعزیز موسوی افزود: خانوار‌های آسیب‌دیده به صورت موقت در مساجد و خانه‌های اطراف اسکان داده شده و به هلال احمر تأکید شد که چادر به این خانوار‌ها تحویل داده شود.
مدیریت پیشگیرانه کهگیلویه و بویراحمد را از گزند بحران در سامانه بارشی اخیر ایمن کرد
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش سنگین برف بیستم دی ماه پیامد‌ها و خساراتی در برخی از نقاط استان بر جا گذاشت و سبب شد تا نگاه عموم مردم و مسئولان در این استان به سمت و سوی مدیریت پیشگیرانه سوق پیدا کند بطوری که آثار این رویکرد در کاهش آسیب‌های ناشی از بارش برف سنگین پنجشنبه هفته جاری کاملاً هویدا شد.
علی رضا نیکروز افزود: برف قبلی سبب شد تا برق بسیاری از مناطق قطع و در پی آن سایر خدمات از جمله آب، تلفن و اینترنت در برخی نقاط دچار قطعی شود.
وی ادامه داد: با درس گرفتن از اتفاقات در بارش دی ماه هرس درختان به منظور جلوگیری از قطع برق انجام گرفت و پایداری شبکه‌های برق، دستگاه‌های پشتیبانی از جمله ژنراتور‌ها برای جلوگیری از قطع آب وصل شوند.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیریت پیشگیرانه در زمان وقوع این بارش‌ها معنا پیدا کرد و مشارکت مردم هم گسترده بود به گونه‌ای که در بارش برف دی ماه همه خودرو‌ها در خیایان‌های اصلی پارک بودند اما این بار به خاطر اطلاع‌رسانی دقیق تنها تعداد معدودی خودرو در خیابان‌های اصلی وجود داشت که این امر کاررا برای برفروبی ماشین آلات سنگین تسهیل کرده بود.
بدون شک مدیریت صحیح و پیشگیرانه در زمان وقوع بارش‌های سنگین برف و باران مانع از بسیاری از خسارت‌های جانی و مالی خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیریت به موقع و مناسب و همکاری بین بخشی میان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در شرایط بارندگی سال جاری در استان تا حد زیادی از تلفات جانی و بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد.
بارش‌های بیش از ۳۵۰ میلی‌متری در سامانه اخیر
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین گزارش‌ایستگاه‌های هواشناسی، میزان بارندگی در منطقه آبمورد شهرستان بویراحمد به ۳۵۱ میلی‌متر رسید.
ولی بهرمند افزود: این میزان بارندگی از روز یکشنبه ۲۳بهمن ماه جاری تا روز پنجشنبه (بیست و هفتم بهمن ماه) در پی سامانه بارشی جدید ثبت شده است.
وی ادامه داد: آخرین تغییرات میزان بارش‌های اخیر نشان می‌دهد در آبمورد لوداب ۳۵۱، لوداب ۳۳۴، ستنگان ۳۱۲، منصور خانی کاکان ۲۸۵، دشت بز ۲۷۷، موشمی زیلایی ۲۵۴، گنجگون ۲۵۱. ۶، مارگون۲۳۹،‌امیرآباد بابکان ۲۳۵، سینه نمک ۲۳۰. ۵، تنگ‌سرخ ۲۱۷ برف، کالوس ۲۱۰، وزگ ۲۰۶، قلعه رئیسی ۲۰۴، جاورده ۲۰۰. ۵، یاسوج فرودگاه ۱۹۶. ۷، چیتاب ۱۹۰. ۹، سی سخت ۱۹۰، دلی خمسیر ۱۸۹، گنجه‌ای ۱۸۴. ۵، تنگ‌رواق ۱۸۰، کریک ۱۶۳، سیرون شبلیز ۱۶۱، سرآسیاب یوسفی ۱۶۰، سرفاریاب ۱۵۹، ده برآفتاب ۱۴۲، دیشموک ۱۳۱، تل گاه ۱۳۱، پاتاوه ۱۱۹، قلعه دختر ۱۱۲، لنده ۱۰۳. ۵، بوستان ۱۰۲، باشت ۹۳. ۵، ممبی ۸۸، چرام ۸۵. ۴، دهدشت ۷۷. ۵، ماهور باشت ۷۲، امامزاده جعفر ۵۱. ۵، دیل ۵۰. ۵، دوگنبدان ۴۶ و لیکک ۴۵. ۹ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.
براساس آمار سازمان هواشناسی میزان بارندگی سال زراعی جاری در این مناطق از ۳۹۶ میلی‌متر تا هزار و ۱۵۵ میلی‌متر ثبت شده است که علاوه بر افزایش نسبت به بارش در سال گذشته، بیانگر سالی پربارش در منطقه است.
پلیس در همه صحنه‌ها کنار مردم
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بویراحمد گفت: روز پنجشنبه‌ای که گدشت در اوج بارش‌ها از ساعت هفت صبح حدود ۷۰ نفر نیروی راهور در قالب ۲۰ تیم در سطح معابر مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حضور فعال داشتند و در حال روان‌سازی ترافیک بودند.
داوود بوستانی عنوان کرد: در چندین نقطه از شهر به علت عدم به موقع برف‌روبی اخلال در «آمد و شد» به وجود آمد. از جمله؛ جاده یاسوج به اصفهان و پل پایینی مهریان که با حضور به موقع مامورین پلیس راهور و راه مسیر بازگشایی و ترافیک در تمام معابر به حالت عادی برگشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بویراحمد عنوان کرد: تعطیلی برای مأموران پلیس معنا ندارد، برف ببارد، باران، سیل، زلزله و ترافیک باشد، مأموران خدوم وسط میدان برای خدمت کنار و حامی مردم هستند.
وی ادامه داد: روز گذشته که با بارش شدید نزولات الهی مواجه بودیم، باز مأموران پلیس بودند که برای تسهیل در تردد شهروندان در معابر، میادین و جاده‌ها حضور داشتند و در خدمت‌رسانی به مردم نقش آفرینی کردند.
۱۰۱ مورد امدادرسانی توسط اورژانس کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شرایط نامساعد جوی امروز ماموریت‌های اورژانسی زیادی توسط مجموعه اورژانس استان انجام شد.
جهانبخش وحدت نژاد با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ استان در ۲۴ ساعت شبانه روز جهت امدادرسانی به بیماران و مصدومین حوادث آمادگی کامل دارد، افزود: از صبح روز ۲۷ بهمن ماه سال جاری تا پایان نیمه شب ۱۰۱ مورد امدادرسانی به بیماران و مصدومین حوادث توسط اورژانس استان انجام شد.
پر شدگی سد کوثر از برکات بارش اخیر
آبگیری سد‌ها، ذخیره آب آشامیدنی و کشاورزی، سبز شدن مراتع و رفع نیاز علوفه دامی، شادابی جنگل‌ها و آماده شدن پیست اسکی کاکان برای بازی‌های زمستانی از برکات بارش‌های برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد بشمار می‌رود.
بر اثر بارش‌های اخیر در گچساران ۹۲ درصد مخزن سد کوثر پر شده و تا سر ریز شدن سد چیزی باقی نمانده است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فقط ۴۵ میلیون مترمکعب تا سرریز شدن این سد باقی مانده است.
آرش مصلح افزود: در بارندگی‌های شب گذشته در هر ثانیه ۱۰۶ هزار لیتر وارد سد و مهار شد و تاکنون ۵۰۲ میلیون متر مکعب از حجم مخزن سد پر شده که در مدت مشابه سال گذشته کمتر از ۴۵۰ میلیون متر مکعب بوده است.
مصلح بیان کرد: این سد آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.
درخواست شهردار یاسوج از وزارت کشور برای خرید امکانات برای برف روبی
شهردار یاسوج گفت: شهرداری با بیش از ۱۵۰ نفر نیرو و هشت دستگاه ماشین‌آلات برف روبی برای بازگشایی معابر و خیابان‌های مسطح، برف روبی و کمک به خودرو‌های گرفتار تلاش کرد و با همکاری مدیریت بحران و مدیرکل امور شهری از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کردیم.
نستهن مقدم در خصوص برخی نارضایتی هاو گلایه مردم و شهروندان یاسوجی از شهرداری بابت اختلال در تردد و مشکلاتی که برایشان پیش آمد، تأکید کرد: امکانات شهرداری در هنگام برف مخصوص نیست و نداریم و تنها هشت دستگاه برف روب شامل؛ لودر و گریدر و کمپرسی هوایی که تیغه برف روبی روی آن‌ها نصب است، داریم.
وی اظهار کرد: کمک به خودرو‌های فاقد زنجیر چرخ و رهاسازی آن‌ها، بخشی از انرژی و توان نیرو‌های شهرداری را گرفت.
شهردار یاسوج گفت: حجم برف نسبت به برف قبلی بیشتر بود، اما با توجه به تجارب قبلی همکاران ما پای کار و در کارشان نیز موفق بودند.

مقدم افزود: برای مواقع برفی و پاسخگویی مناسب و بهتر به مردم و شهروندان باید حداقل دوبرابر ماشین آلات فعلی، امکانات و ماشین‌آلات برف روبی داشته باشیم و اگر وضعیت شهرستان کوهرنگ برای شهر یاسوج پیش بیاید امکانات قابل قبولی نداریم.
وی اظهار کرد: از وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور درخواست داریم از محل اعتبارات عمرانی، حوادث و ستاد بحران، اعتباراتی را در اختیار مناطق سردسیر استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج، سی سخت، مارگون و بقیه مناطق قرار دهند.
به گزارش کبنا، حضور میدانی و رصد تمام نقاط حادثه خیر توسط شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ و از طرفی همدلی که بین مجموعه ستاد بحران استان وجود داشت. توانستند، شهرستان بویراحمد و به ویژه برف یاسوج مرکز استان را به خوبی مدیریت کنند.
بنا بر این گزارش، کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۰۰ هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان ۹۹۹ هزار و ۱۰۰ هکتار جنگل و ۷۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار مرتع است. بیش از ۱۰ رودخانه اصلی، یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر رودخانه و بیش از ۱۴ هزار کیلومتر مسیل و آبراهه در این استان وجود دارد. کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع وسعت و ۷۲۳ هزار نفر جمعیت، دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است. این استان با ۲ اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای هشت شهرستان، ۱۷شهر و یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
من پزشکم،روز پنجشنبه که مجبور بودم برم محل کار متاسفانه باتوجه به اینکه شهرمون تبدیل شده بود به شهر ارواح،چندین خ
ماشین که مثل من شرایط اجباری داشتن تصادف کردیم ،چون خیابونای شهرمثل جاده زی زی منتنگون بدون صاحب بود،خدایا به خودت پناه میبریم از شر این مسئولین بدون فکر وذکر
Romania
بله؛واقعا!!!!!
چرا در کوهرنگ با ۲۰ متر برف کسی متوجه نشد که برق،گاز،اینترنت و ...قطع شود ولی در استان ما یاسوج با ده سانتی متر برف قفل شد،برق قطع و وصل می شد،نانوایی ها تعطیل بود.در بهمئی و چرام اینترنت قطع شد،به خانه های مردم آسیب وارد شد. در پاتاوه به طرح های ماهی کتا خسارت وارد شد،قفل شدن جاده ی پاتاوه -دهدشت در مارگون و جاده ی زیلایی و در لوداب و تلفات انسانی(چال شاهین) قفل شدن جاده ی یاسوج -بابامیدان و هزاران مساله ی دیگر.
احسن بر این مدیریت تشری!!!!!!
باید خدا را صد هزار مرتبه شکر کنیم که با این وضعیت بازار یاسوج،هنوز زنده ایم.
Iran, Islamic Republic of
حتی خیابون منتهی به بیمارستان شهر رو هم یه تیغ نکشیده بودن مه حداقل بیماران دیالیزی بتونن خودشون رو برسونن مگه با تشر هم میشه مدیریت کرد این استان فقط باید مدیر وارداتی داشته باشه و الا یه دکتر و کاردان نمره گرفته و دارای مدرک دانشگاه پیام نوری به درد مدیریت این استان نمیخوره علی الخصوص شهردار یاسوج که فقط بعد از بارندگی آسفالت سرد می‌ریزه تو واله و چوله های شهر و بارندگی بعدی دوباره کنده میشه .لاستیک من که ترکید..
جمشیدی
Iran, Islamic Republic of
مدیریت عالی دکتر بهادر در شرکت گاز فراموش نکنید
مهقل
Iran, Islamic Republic of
مدیریت استان ما مدیریت فشل و هر کی به هر کیه.
از سیسخت
France
احمد زاده بود یا نبودش فرقی نمیکنه چون هم خودش هم مسوولینی که گمارده همشون همیشه به قول خودش پای کار هستند نه توی کار واین کارگران زحمتکش هستند که کار میکنند . به جای تشرهای الکی در اتاقهای گرم و نرم کمی به فکر مردم باشه قیمت یک کیلو پیاز در هر کوچه یاسوج با کوچه کناریش بیست هزارتومن فرق میکنه
Iran, Islamic Republic of
ده سانت برف بود قطع برق هم رخ داد و برف هم خودش اب شده
چیزی ما ندیدیم
اگر برف 50 سانتی اومد اون موقع میشع نظر داد
همین 10 سانت هم کاری نکردن
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1