تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۵۸۲۱۱
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد

مقایسه خدمات بیمه‌ای و درمان قبل و بعد از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد

۰
مقایسه خدمات بیمه‌ای و درمان قبل و بعد از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
در مراسم جشن دهه فجر امسال که در سالن این اداره کل برگزار گردید مدیرکل بیمه سلامت استان در مراسم مذکور به بیان خدمات بیمهای و درمانی بعد از انقلاب پرداخت.
به گزارش کبنا، کیان دهراب پور در مقایسه خدمات قبل و بعد از انقلاب بیان کرد: قبل از انقلاب کل تخت‌های بیمارستانی استان فقط یک ۳۲ تخت خوابی بیمارستان شیرخورشید یاسوج یا شهید بهشتی کنونی و یک درمانگاه وابسته به شرکت نفت در شهر دوگنبدان بوده است.
کیان دهراب پور خاطرنشان کرد: الان به لطف خداوند فقط ۱۰ بیمارستان دانشگاهی در استان به مردم خدمت می‌کنند که علاوه بر آن ۳ بیمارستان دانشگاهی دیگر در چرام، لنده و سی سخت هم در حال احداث است و در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.
دهراب پور اظهار کرد: چهار بیمارستان غیر دانشگاهی هم در استان در حال ارائه خدمت به مردم هستند.
دهراب پور ادامه داد: قبل از انقلاب فقط یک دستگاه تصویربرداری رادبولوژی ساده در استان وجود داشت که الان فقط در یک مورد ۴ دستگاه‌ ام آر آی در استان فعالیت دارند و این در حالی است که استاندارد سرانه‌ ام آر آی به ازای هر ۵۰۰ هزار نفر یک دستگاه است.
وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب آمار پزشکان بومی استان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید اما اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی بیش از هزار پزشک عمومی و متخصص بومی در استان فعالیت دارند.
بنا به گفته دهراب پور قبل از انقلاب صرفاً بخش محدود و بسیار کمی از کارکنان دولت تحت پوشش بیمه بودند. مدیرکل بیمه سلامت در ادامه اضافه کرد: از افراد عادی هیچ هم استانی در پیش از انقلاب تحت پوشش شرکت‌های بیمه‌ای نبود اما الان فقط در صندوق روستایی، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر ۳۳۰ هزار نفر به شکل رایگان خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اداره کل بیمه سلامت این فرصت را ایجاد کرده است که افراد فاقد بیمه رایگان تحت پوشش بیمه قرار گیرند که ۸۸ درصد جمعیت ۵۳۰ هزار نفری تحت پوشش بیمه سلامت رایگان از ۹۰ درصد تخفیف در بیمارستان‌های دولتی و ۷۰ درصد تخفیف در درمان‌های سرپایی و بخش خصوصی بهرمند می‌شوند.
کیان دهراب پور افزود: در رابطه با نازایی فقط در سال جاری در استان ۳۲۳ مورد زوج نابارور با مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ۹۰ درصد تخفیف استفاده کردند که بنا به گفته مدیر بیمارستان بی بی حکیمه گچساران حدود ۴۰ درصد از این افراد جواب گرفته‌اند.
دهراب پور در رابطه با ارائه خدمات به معلولان اظهار داشت: در رابطه با معلولان خدمات ۷ برابر شده است طی هفته‌های گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ معلول را نشان دار کرده‌ایم که این افراد در سطح کشور با ارائه کد ملی از تخفیفات ویژ ه بهر‌مند می‌شود.
وی در خصوص پرداخت هزینه‌های اخیر به بیماران صعب العلاج ابراز داشت: از دیگر خدمات که مربوط به بیماران صعب العلاج است تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به مردم پرداخت شده است که قریب به ۲ میلیارد تومان دیگر هم بزودی پرداخت خواهد شد و پرداخت به این شکل است که هر بیماری داشته‌اند مستندات را ارائه کنند بعد از کسر بیمه پایه و تکمیلی بر اساس نوع بیماری از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پول به مردم برگشت داده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1