تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۵۸۰۸۹
در دیدار نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه با امام جمعه دهدشت مطرح شد؛

ضرورت اصلاح روند غلط الگوی کشت در کهگیلویه/ لزوم نظارت جدی بر بازار

۱
ضرورت اصلاح روند غلط الگوی کشت در کهگیلویه/ لزوم نظارت جدی بر بازار
کبنا ؛امام جمعه دهدشت به ضرورت اصلاح روند غلط الگوی کشت شهرستان اشاره کرد و گفت: این یک الگوی سنتی است که نیاز به تغییر دارد، برنج غرق آبی در بقیه استان ها جمع شده است اما هنوز در استان ما وجود دارد، با تغییر الگوی کشت کشاورزی ما دیگر دچار بحران نخواهیم شد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در دیدار نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی در دهدشت، ضمن تبریک و فرارسیدن فجر چهل و چهارم، با بیان اینکه دهه فجر ما را از نوکری اجانب نجات داد افزود: امروز می‌بینیم که جمهوری اسلامی ایران علی رغم همه تلاش هایی که دشمن انجام داد در برابر همه مشکلات ابر قدرتی شده است.     
وحدانی فر تصریح کرد: همان کشوری که شاه آن می رفت دست فلان ملکه را بوسه می‌زد و به کارش افتخار میکرد اما امروز بزرگان دنیا می آیند و در مقابل رهبر ایران زانوی ادب می‌زنند.
وی با بیان اینکه ما مدیون این انقلاب هستیم افزود: برخی از مسئولان ما در بیان دستاورد های انقلاب اسلامی لکنت زبان دارند.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی فرصت مناسبی است افزود: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود برخی مشکلات بیش از ۶ دهم رشد کشاورزی داشته ایم که این  رشد فزاینده ای است.
وی افزود: انقلاب اسلامی منحنی رو به سقوط کشاورزی ایران را با شیب تند سعودی کرد، این از افتخارات کشور ما ست.
وحدانی فر بیان کرد: در گذشته تولیدات کشاورزی کشور در سال ۵۶ تقریبا 17 تن بود اما امروز  تولیدات کشاورزی ما به 130 تن رسیده است.
وی با بیان اینکه کشاورزی ایران را در معرض نابودی قرار دادند و ایران صادر کننده را به وارد کننده تبدیل کردند گفت: از افتخارهای ماست که امروز ۹۰ درصد مایحتاج کشور را خودمان تولید می‌کنیم.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: عشایر ما روزی در آرزوی داشتن نان بود اما امروز در سخت ترین شرایط عشایر ما بهترین کیفیت زندگی را دارند.
وحدانی فر به ضرورت اصلاح روند غلط الگوی کشت شهرستان اشاره کرد و گفت:  این یک الگوی سنتی است، نیاز به تغییر دارد، برنج غرق آبی در بقیه استان ها جمع شده است اما هنوز در استان ما وجود دارد.
وی افزود: کارشناسان پهنه ما می‌توانند در ابعاد مختلف موفق تر عمل کنند. با تغییر الگوی کشت کشاورزی ما دیگر دچار بحران نخواهیم شد.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه کهگیلویه حقیقتا سرزمین دشت های تشنه است افزود: آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم مصداق حقیقی برا کهگیلویه است، در کنار دو سد مارون و کوثر اما لب های خشک شده زمین را می‌بینیم.
حجت‌الاسلام وحدانی فر به مسئله تنظیم بازار و بی کیفیتی نان در دهدشت اشاره کرد و گفت: امروز حرف جدی مردم است، گرانی مغازه به مغازه توی دهدشت وجود دارد، خیلی از مردم از نانوایی های دهدشت نان نمی گیرند. 
وی افزود: نان قوت غالب مردم است بی کیفیتی نان مردم را ناراحت کرده باید نظارت جدی داشت.
وحدانی فر عدم برگزاری جلسه تکریم رئیس سابق جهاد کشاورزی را کار نامناسبی دانست و افزود: مدیر زحمت می‌کشد، تلاش میکند اگر این کارها باب شد و حمایت شود آداب اسلامی و دینی جامعه را به مخاطره می‌اندازد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1