تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۴۵۷۹۶۲
 امام جمعه گچساران:

شهیدی که دخترش را شفا داد

۰
شهیدی که دخترش را شفا داد
کبنا ؛ امام جمعه گچساران خاطره جالبی از یکی از شهدای این شهرستان تعریف کرد و گفت: نهضت امام خمینی (ره) چنین شهدایی را تقدیم ایران اسلامی کرده است.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام سید‌امین‌الله حجازی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: طبق روایتی از امام جعفر صادق علیه‌السلام علامت شیعه بودن این سه مسأله است اول اینکه به‌وقت نماز اهمیت ویژه می‌دهند و نماز را سروقت به‌جا می‌آورند، دوم اینکه مؤمنین اسرار مردم را حفظ می‌کنند و رازنگهدار هستند و سوم اینکه مؤمنین برنامه‌ریزی برای کمک به برادران دینی‌شان داشته باشند یعنی فرد شیعه به‌سوی مستمندان، فقرا و نیازمندان دست یاری دراز کند.
وی افزود: فردا شنبه ۱۳ رجب، میلاد باسعادت امام علی علیه‌السلام است که این روز بزرگ را به همه مؤمنین و مؤمنات تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، اوج عزت و افتخار است که انسان شیعه علی بن ابیطالب باشد. ایام پیروزی انقلاب اسلامی است امام خمینی (ره) فرمودند که ملت مؤمن ایران مقامشان از اصحاب زمان پیامبر (ص) نیز بالاتر هستند.
حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: پیامبر (ص) در روایتی در جمع اصحابشان فرمودند که مردمی در آینده می‌آیند که من و فرزندان معصوم مرا نمی‌بینند اما به خداوند‌ایمان می‌آوردند و مسیر من را می‌پذیرند و صیانت می‌کنند و آن‌ها برترین مردم روزگاران و آن‌ها بزرگ هستند.
امام جمعه گچساران​​​​​​​
امام‌جمعه گچساران در ادامه به روایتی از یک شهید گچسارانی پرداخت و گفت: دختر شهید عبدی پور چهل روز بعد از شهادت پدرشان متولد می‌شود و مشکلی در پایشان بود که سه بار هم‌اتاق عمل رفتند اما جواب نگرفتند. یکی از اهل خانه در شبی خواب می‌بیند که شهید می‌فرمایند که دختر من دکتر دیگری دارد و نیاز نیست جایی هم برده شود، اما صبح که اهل خانه از خواب بلند می‌شوند می‌بینند که مشکل پای دختر شهید مرتفع شده و شفا یافته است، بنابراین نهضت امام خمینی (ره) چنین شهدایی را تقدیم ایران اسلامی کرده است.
خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامی با وحدت و پیروی از ولایت‌فقیه به ثمر نشست و امروز هم به کوری چشم دشمنان گفتمان انقلاب اسلامی مرز‌های جغرافیایی را درنوردیده است.
وی افزود: آغاز اعتکاف را پیش روداریم و خوشا به حال معتکفین و کسانی که زمینه این امر مهم را فراهم می‌کنند، درواقع امروز وقت یاری به نیازمندان است.
حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: ارتحال شهادت گونه حضرت زینب کبری سلام‌الله علی‌ها را پیش روداریم و مقام معظم رهبری فرموده‌اند که زنان جامعه باید از سیره و روش زندگانی حضرت زینب سلام‌الله علی‌ها بهره ببرند.
امام‌جمعه گچساران گفت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضامندیم هرچه سریع‌تر بحث حجاب و عفاف را قانونی کنند چراکه دستور صریح قرآن و ائمه علیهم‌السلام است و این موضوع بسیار هم روشن است؛ بنابراین قانونی تصویب کنند تا هرکسی اجازه هر نوع گفتار و رفتاری خلاف موازین شرعی و احکام اسلام را نداشته باشد.
خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار داشت: شهید مطهری فرمودند که اگر برهنگی برتری دارد پس حیوانات برترین هستند بنابراین برهنگی به‌هیچ‌وجه برتری برای انسان تلقی نمی‌شود.
وی افزود: انتظار داریم برادر حسینی پور نماینده گچساران و باشت در مجلس مصرانه این موضوع عفاف و حجاب را در مجلس پیگیری کنند و مجلس انقلابی نیز انقلابی عمل کنند و بحث عفاف و حجاب نیز قانونی شود.
حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: برادر آقایی بخشدار محترم گچساران چندین سال زحمت مسئولیت ستاد نماز جمعه را بر عهده داشتند که از‌ایشان صمیمانه نیز تشکر می‌کنم و اما برادر عزیز حاج اصغر سلیمانی نیز از امروز زحمت مسئولیت ستاد نماز جمعه را عهده‌دار خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1