تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۵۷۸۶۸
با هدف پیگیری مشکلات حوزه کشاورزی؛

دیدار موحد و فرماندار بهمئی با وزیر جهاد کشاورزی

۴
۰
دیدار موحد و فرماندار بهمئی با وزیر جهاد کشاورزی
کبنا ؛در دیدار نماینده مردم در مجلس و فرماندار بهمئی با وزیر جهاد کشاورزی مشکلات و درخواست‌های بخش کشاورزی این شهرستان مطرح و راهکار‌های لازم برای رفع این مشکلات درخواست شد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این دیدار به بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله شهرستان بهمئی پرداخت و از وزیر جهاد کشاورزی خواست تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این دیار و بویژه کشاورزان و حوزه جهاد کشاورزی به کار گیرد.
حجت الاسلام سید محمد موحد گفت: نبود و یا کمبود زیر ساخت‌های اصلی از جمله مشکلات اساسی حوزه کشاورزی شهرستان بهمئی است و انتظار می‌رود در این حوزه‌ها گام‌های مؤثری برای رفع مشکلات مردم برداشته شود.
فرماندار شهرستان بهمئی هم در این جلسه دستور ویژه جهت احداث سد‌های نیمه کاره از جمله سد سیاهشیر و تکمیل سد ایلی آباد، راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای جدید در شهرستان بهمئی، رفع مشکلات حوزه جهاد کشاورزی شهرستان، درخواست برای تأمین لودر، ابزار آلات و تجهیزات کشاورزی را خواستار شد.
علی محمدی با اشاره به اینکه، شهرستان بهمئی دارای قابلیت‌های اقتصادی مختلفی است با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های شهرستان بهمئی گفت: براساس برنامه آمایش سرزمین در حوزه‌های مختلف صنایع وابسته به نفت و گاز، وجود صنایع معدنی، صنایع کوچک و متوسط، کشاورزی، دامپروری، گردشگری و صنایع دستی از جمله قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان است.
محمدی با اشاره به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این شهرستان بیان کرد: وجود ۱۴۷ هزار هکتار جنگل و مرتع، ۲۲۰ دهنه چشمه، ۶۲۵ حلقه چاه نیمه عمیق، ۲۰ چاه عمیق و هفت رشته قنات و تعداد پنج رودخانه دائمی با دبی ۸۵۰ لیتر برثانیه و شرایط خوب آب و هوایی این شهرستان را به قطبی برای کشاورزی تبدیل کرده است.
وی پرورش ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و کاشت گیاهان دارویی از دیگر قابلیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۴۰۰ هکتار زراعت آبی و ۱۲ هزار هکتار باغ در دو اقلیم مرکزی و پشت کوه شهرستان بهمئی اجرا شده است.
فرماندار شهرستان بهمئی ایجاد شهرک گلخانه‌ای به مساحت ۱۹ هکتار با تزریق ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل کمک‌های فنی و اعتباری را از دیگر قابلیت‌های کشاورزی در این شهرستان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۰ باب گلخانه با تولید بیش از ۲ هزار تن محصول و زمینه اشتغال بیش از ۱۹۰ نفر در این شهرک راه‌اندازی شده و امسال از محل اعتبارات جهش تولید هشت میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های این شهرک در نظر گرفته شده است.
محمدی وجود معادن آهک، گچ و سلستین و شهرک صنعتی با وسعت ۱۵۰ هکتار را از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان بهمئی عنوان و اضافه کرد: صنایع وابسته به معادن مانند فراوری آهک، سلستین و گچ مناسب فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان است.
وی با اشاره با ظرفیت‌های شهرستان بهمئی در حوزه نفت ادامه داد: با توجه به وجود چاه‌های نفت در بهمئی و نزدیکی این شهرستان به مرحله دوم پالایشگاه بید بلند امکان ایجاد صنایع وابسته به نفت، شامل پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع پایین دست و امکان تأمین خوراک آن، دارای ظرفیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این بخش است.
فرماندار شهرستان بهمئی به طرح‌های اجرا شده در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: مرحله دوم سد خاکی ایلی آباد در قالب طرح‌های جهش تولید برای ۴۰۰ هکتار در حال اجرا است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل به ۱۱۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که با بهره‌برداری از این سد برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.
محمدی ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهمئی را یادآور شد و افزود: ایجاد بوم گردی و کمپ‌های عشایری برای احیا، آداب و رسوم منطقه، وجود هنرمندان بنام در دست بافت‌های سنتی و محلی مانند گلیم، جاجیم و چرم بافی را از دیگر این ظرفیت‌ها است.
وزیر جهاد کشاورزی هم در این دیدار برای حمایت از بخش کشاورزی و رفع مشکلات پیرامون این نهاد در شهرستان بهمئی قول مساعد دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دیدارهای بی ثمر
کمال
Iran, Islamic Republic of
سی فرمانداربهمئی چطورسیل دوربین ایکنه وکیف ایکنه وای خبر😅
کبنا
Iran, Islamic Republic of
من به هر اسمی نظر میدم درج نمیکنی
Iran, Islamic Republic of
اقای موحد نماینده شهرستان چرام نبود و نیست .فقط زمان انتخابات راه چرام را بلد است .ایشان نماینده اقوام و فامیل خودش هست .بقیه هیچ
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه ...
1