تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۴۵۷۸۴۵
کبنا گزارش می‌دهد:

شهردار استیضاح خواهد شد/ امیری: پاسخ‌های شهردار قانع کننده نبود/ دانشی: بی‌توجهی به شورا؛ یعنی بی‌توجهی به مردم/ احمدی‌کیش: شهرداری ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را شناسایی کند و به اطلاع شورا برساند/ اکبری: اعضای شورا در جلسه استیضاح یا ابقا شهردار منافع شخصی را لحاظ نکنند/

۱
۰
شهردار استیضاح خواهد شد/ امیری: پاسخ‌های شهردار قانع کننده نبود/  دانشی: بی‌توجهی به شورا؛ یعنی بی‌توجهی به مردم/ احمدی‌کیش: شهرداری ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را شناسایی کند و به اطلاع شورا برساند/ اکبری: اعضای شورا در جلسه استیضاح یا ابقا شهردار منافع شخصی را لحاظ نکنند/
کبنا ؛
هشتمین نشست پرسش و پاسخ اشورای اسلامی شهر یاسوج  از شهردار یاسوج روز سه شنبه (1401/11/11) با حضور هفت عضو این شورا و معاون شهردار به عنوان نماینده شهردار برگزار شد.
کیوان آشنا، رئیس شورای شهر یاسوج در آغاز این نشست گفت: پاسخ کتبی شهردار جلسه قبل به همکاران ارائه گردید که در این جلسه درباره وضعیت شهردا تصمیم‌گیری می‌شود. چنانچه همکاران از این جوابیه قانع نشدند و عدم رضایت دوستان اعلام شود استشضاح شهردار انجام می‌شود.
هدایت امیری_عضو شورای شهر یاسوج_ گفت: من ضمن اینکه از پاسخ‌های شهردار قانع نشده‌ام و مستنداتی دارم که مغایر با پاسخ‌های شهردار است.
امیری ادامه داد: شهردار توجهی به شورا ندارد و شورا را دور می زند و با اعضای شورای شهر صادق نیست. ضمن اعتمادی که ما به شهردار داریم او اول کارها را انجام می‌دهد یا به شورا اطلاع نمی‌دهد و یا مدتی پس از انجام کارها بدون اجازه شورا، به شورا اطلاع می‌رساند.
وی بابیان اینکه از پاسخ‌ها شهردار قانع نشدیم، و در مواردی انحرافاتی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: شهردار واقعیت‌ها را از ما پنهان می‌کند یک ماه قبل از نامه به شورا، کار به شرکت واگذارشده است، این موضوع  دور زدن و بی‌حرمتی به شورا محسوب می‌شود. شهردار بدون رعایت تشریفات قانونی و آئین‌نامه معاملات شهرداری و صرفه و صلاح شهرداری پروژه‌های عمرانی را واگذار کرده و سپس برای توجیه کار خود اقدام به مستندسازی و درخواست اخذ مجوز از شورا کرد. این اقدام مصداق بازر تخلف و جرم است.
امیری در ادامه گفت: برای نمونه شهرداری دوم شهریورماه ۱۴۰۱ درخواست عملیات طراحی و مطالعات پروژه های چشمه نباتی، گذر فرهنگ و هنر را بصورت ترک تشریفات به شرکت مشاور "عصر توسعه شارستان" می کند این در حالی است که ۲۲ مراد ماه ۱۴۰۱ به استناد نامه مشاور تقاضای عقد قرارداد مبنی بر انجام و اتمام فاز اول و دوم طرح های بازآفرینی شهر یاسوج را دارد. بنابراین پروژه مرداد ماه توسط شرکت انجام شد آیا از پیش  و پشت پرده کارها واگذار نشده؟
این عضو شورا عنوان کرد: چرا شهردار بعد از یک ماه تقاضای صدور مجوز و واگذاری به‌دلیل محدودیت زمانی درخواست می کند؟ در حالی که سه ماه از مصوبه شورا شهر می گذرد اما هنوز قرارداد منعقد نشده است.
وی با اشاره به میزان تحقق پیش‌بینی بودجه ۱۴۰۱ به مبلغ ۳۴۵ میلیارد تومان در هشت ماه ابتدای امسال ادامه داد: از این میزان، تنها  ۹۸ میلیارد تومان معادل ۲۹ درصد محقق شده است.
این عضو شورای شهر یاسوج تاکید کرد: شهردار یاسوج پاسخ دهد که اعتبارات اختصاص یافته از محل ارزش افزوده به شهرداری را کجا هزینه کرده است؟
عطا دانشی_دیگر عضو شورای شهر یاسوج_ در این نشست ضمن انتقاد از استاندار به علت بی‌توجهی به شواری شهر یاسوج و مطالبات اعضای شهر گفت:  نه تنها استاندار یک‌بار با ما نشستی برگزار نکرد بلکه چندین نامه و چندین بار مراجعه حضور اعضای شورا به دفتر استاندار صورت گرفت؛ اما استاندار اجازه برگزاری جلسه را ندادند.
شهر یاسوج به عنوان مرکز شهر و باتوجه به پتانسیل‌های زیادی که در زمینه‌های توسعه دارد آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. استاندار وظیفه دارد کسری ها و کمبودهای شهر یاسوج را از اعضای شورای شهر و شهردار بپرسد و برای رفع آنها تلاش کند و همچنین در بحث کارکرد اعضای شورا و شهردار نظارت داشته باشد. ببیند آیا ما ضعف مدیریتی داریم یا مشکلات مالی و این مسائل را پیگیر باشد.  
وی افزود: معاون عمرانی چندین‌بار در نشست‌های مختلف گفته است به شهرداری بودجه دادیم؛ اما عملکردی نداشته است. باید مشخص کنند این پول را از کجا دادند اگر ارزش افزوده است باید مشخص شود؛ اگر ما در صرف این پول ناتوان بودیم یا کوتاهی کردیم باید مورد بازخواست قرار گرفته شویم. 
یاسوح به عنوان مرکز استان درجه پایینی دارد و آقای استاندار باید در تلاش باشد سطح و درجه شهر یاسوج بالا برود. بر این اساس 110 میلیارد اعتبار سالانه داریم که مبلغ ناچیزی است سطح شهر یاسوج باید بالا برود تا اعتبار سالیانه‌اش به هزار میلیارد برسد.
دانشی تصریح کرد: ما مشکلات معوق داریم؛ ما نابرخورداریم. ما در سطح ملی قابل مقایسه با شهرهای کوچک بعضی استان‌ها مثل اصفهان، تهران، فارس، تبریز و... نیستیم. استاندار باید از این وضعیت دفاع کند.
استان ما نفت، گاز و امکانات دارد و از همین اعتبارات خودمان نصیبمان نمی‌شود. در دیگر شهرها یک پل چندکیلوتری را در یک ماه می‌سازند؛ اما ده کیلومتر جاده در یاسوج سالیان سال به طول می‌انجامد.
وی در ادامه افزود: این نابرخورداری و کم‌برخورداری‌های شهر یاسوج باید توسط استاندار در قالب طرح و برنامه به مجلس راه یابد. شورای شهرستای، استانی و شورای عالی استان‌ها در کشور آنقدر ضعیف عمل کرد که هیچ محلی از اعتنا برای شورا نیست. یک بار ما یک جلسه با شورای عالی استان‌ها و شورای مرکزی جلسه برگزار نکردیم. این بی‌توجهی و بی‌اعتنایی به شورا نماد بی‌توجهی به مردم است.
 دانشی با توجه به بحران‌های مختلف همچون ترافیک و منظر شهری، زیرساخت‌های شهری، مشکلات و معضلات شهر یاسوج به‌عنوان مرکز استان بیان کرد: باید قبل از سفر دوم ریاست جمهوری به استان این مسایل بررسی و برای اختصاص اعتبار و کمک از سوی رئیس جمهور جهت توسعه زیرساخت‌های شهری تصمیم گیری و پیشنهادات آماده شود. و در شهر یاسوج در سفر رئیس جمهور دیده شود.
فرشید احمدی‌کیش_عضو شورای شهر یاسوج_ در این جلسه ضمن اشاره به پتانسیل‌های شهر یاسوج گفت: همه معتقدیم که شهرداری نیازمند درآمد پایدار است؛ اما حاضر نیستیم مصوبه‌ای در این خصوص انجام دهیم. من پیشنهاد می‌کنم شهرداری به تاریخ یک ماه از شناسایی ظرفیت‌های مناسب سرمایه‌گذاری از جمله پارک اسکان (به مانند باغ فدک اصفهان) جهت جلوگیری از ترافیک چادر گردشگران در در سایر مناطق شهری، تله کابین، تله سیژ، زیپ‌لاین، استفاده  کند و از ظرفیت‌های تفریحی در رود بشار و... بهره ببرد تا باعث جذب گردشگران از نقاط مختلف کشور، درآمد پایدار برای آینده شهر یاسوج و کاهش هزینه‌ها و عوارض از دوش مردم گردد.
این پیشنهاد با اکثریت آرا در شورای شهر به تصویب رسید .و مقرر گردید شهرداری مدت یک ماه نسبت به شناسایی ظرفیت‌های مناسب سرمایگذاری به همراه پیشنهادات لازم اقدام و به شورای شهر ارسال نماید.
سید هدایت اکبری_عضو شورای شهر یاسوج_ گفت: بدون حب و بغض در خصوص جلسات شورا، نظرات خود را اعلام می‌کنم، اعضای شورای شهر در جلسه آینده که جلسه استیضاح یا ابقا شهردار است، منافع شخصی، گروهی، جریانی و قومی‌قبیله ای را لحاظ نکنند، بلکه مردم، مسوولین، کارکنان شهرداری و منافع شهر را در نظر بگیرند و بر اساس واقعیت‌هاو با توجه به پاسخ‌های شهردار به سوالات مطرح شده، تصمیم‌گیری شود و رای دهند.
بهنام عباس نژاد_دیگر عضو شورای شهر یاسوج_ گفت: در جلسه آینده شورا فارغ از هر رنگ و نژاد در رابطه با ابقا یا استیضاح شهردار تصمیم گرفته شود و  توان مدیریت و صلاحیت مدنظر باشد و کسی که لکوموتیو جامعه شهری یاسوج را به درستی جابه‌جا کند باید این مسوولیت را بر عهده بگیرد.
وی افزود: شهر یاسوج یک شهرداری می‌خواهد که این شهر را تکان دهد و این وضعیت را سر و سامان دهد.
در ادامه این نشست پس از رأی‌گیری در خصوص قانع شدن اعضا از پاسخ‌های شهردار که چهار نفر( هدایت‌الله امیری، سید هدایت اکبری، بهنام عباس‌نژاد و عطاالله دانشی به‌عنوان افرادی که  از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند، اعلام رای کردند.
گفتنی است که قرار شد روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، شهردار طی نیم ساعت آخرین دفاعیات خود  را مطرح نموده و موافقان و مخالفان شهردار  اعلام شوند و پس از آن و ترک جلسه توسط شهردار، در خصوص ابقا یا عزل شهردار تصمیم‌‍ گرفته شود و در صورت رای آوردن شهردار استیضاح خواهد شد.
  •  
     
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین شهردار در طول تاریخ بویراحمد جناب مقدم بود ، مرکز استان جای کار زیاد دارد . واقعا برخی از خیابانهای شهر را که می بینیم بوی متروکه می دهد .
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1