تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۵۷۷۷۶
همزمان با دهه فجر؛

اجرای واکسیناسیون نیوکاسل طیور در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اجرای واکسیناسیون نیوکاسل طیور در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور دامپزشکی استان گفت: عملیات اجرایی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل به مناسبت دهه مبارک فجر و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی روستاهای کهگیلویه وبویراحمد انجام خواهد شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، سید مصطفی حسینی کیا، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از اجرای واکسیناسیون رایگان طیور روستایی استان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد و گفت: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اداره کل دامپزشکی استان اقدام به ارائه خدمت واکسیناسیون رایگان به تمامی روستاییان، در راستای رسالت‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های طیور می‌کند.
وی افزود: عملیات اجرایی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل بصورت همزمان با سراسر کشور و با استفاده از توان همکاران بخش دولتی انجام خواهد شد.
حسینی کیا با اشاره به اینکه واکسیناسیون نیوکاسل طیور به صورت آشامیدنی و با واکسن زنده مقاوم به حرارت صورت می‌پذیرد، بیان کرد: استفاده از واکسن مناسب از جمله مؤثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور است.
وی با اشاره به اینکه نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت همه‌گیری، تلفات بالایی را در صنعت مرغداری کشور به همراه دارد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در این طرح که همزمان با دهه مبارک فجر انجام می‌گیرد حدود یک هزار و 250 قطعه طیور بومی علیه این بیماری واکسینه شوند.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان افزود: افزایش سطح ایمنی طیور بومی و کمک به معیشت روستاییان، کاهش و کنترل خطرات انتقال بیماری به واحد‌های صنعتی و در پی آن کاهش خسارات اقتصادی ناشی از این بیماری ازجمله اهداف اجرای این طرح است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه ...
حمله به سفارت باکو در تهران چه در دل خود داشت؟

حمله به سفارت باکو در تهران چه در دل خود داشت؟

هزینه تنش با جامعه جهانی تنها محدود به فشار‌های اقتصادی و تحریم نخواهد بود. حادثه اخیر ...
مشاور زلنسکی مدعی ارتباط انفجار اصفهان با جنگ اوکراین شد

مشاور زلنسکی مدعی ارتباط انفجار اصفهان با جنگ اوکراین شد

مشاور «دلودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مدعی شد که حمله پهپادی بامداد امروز در اصفهان،...
1