تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۵۷۴۳۹
همزمان با سراسر کشور در استان کلید خورد:

آغاز فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی دام‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

۰
آغاز فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی دام‌ها در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛فاز سوم واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی به مدت 45 روز کاری از تاریخ اول بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.
به گزارش کبنا، سید مختار رجائی‌فر، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از آغاز عملیات واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سبک و دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در سراسر استان از اول بهمن ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.
وی افزود: این فاز از اول بهمن ماه سال جاری با بهره گیری از توان اکیپ های بخش دولتی دامپزشکی و به صورت کاملاً رایگان در سراسر استان آغاز و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
رجائی فر گفت : یکی از راه های مهم کنترل بیماری فوق العاده مسری و پر خسارت تب برفکی ، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی – قرنطینه ای، واکسیناسیون منظم و دوره ای جمعیت حساس دامها استان می باشد.

او افزود: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی،جدا سازی دام بیمار از سالم، عدم تردد به میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و پاک سازی و  ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند،
مدیرکل دامپزشکی استان  ادامه داد: پیش بینی می شود قریب به 31  هزار راس دام سنگین و یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک کهگیلویه و بویراحمد در کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک با تجهیز 15 اکیپ بخش دولتی واکسینه و ایمن سازی گردند.
رجائی فر از دامداران و روستائیان درخواست کرد با توجه به هزینه های بالای تأمین واکسن های تب برفکی با اکیپ های دامپزشکی به منظور پوشش حداکثری واکسیناسیون همکاری لازم را به عمل آورند
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1