تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۵۷۴۱۹
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: هنوز موج اصلی اومیکرون وارد کشور نشده است / لزوم آگاه سازی برای تزریق دوز یادآور

۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: هنوز موج اصلی اومیکرون وارد کشور نشده است / لزوم آگاه سازی برای تزریق دوز یادآور
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون 1165 مورد فوتی ناشی از کرونا گزارش شده است.
به گزارش کبنا از یاسوج، دکتر محمد غلام نژاد در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: سویه امیکرون زیر سویه های متعددی داشته و در برخی از کشورهای جهان خطرناکترین زیر سویه امیکرون شیوع پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان کشندگی کرونا طی چند روز گذشته در ژاپن بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه هنوز موج اصلی اومیکرون وارد کشور نشده است و میزان کشندگی ناشی از زیر سویه های دیگر در کشور کاهش یافته و نیز در چند روز اخیر در استان هیچ موردی گزارش نشده است.
غلام نژاد تصریح کرد: هیچ گونه سهل‌انگاری در جهت مقابله احتمالی با این موج قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد: یکی از معضلات اصلی ما در حال حاضر عدم استقبال از واکسن است، این یک ایراد جدی است که منجر به صدا درآمدن آژیر خطر شده است و باید در اولویت قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در گذشته، میزان استقبال از دوز اول و دوم بیش از ۷۰ درصد و دوز سوم بیش از ۴۸ درصد بود ولی تاسفانه تزریق دوز یادآور هم اکنون ۹ درصد است که باید آگاه‌سازی لازم صورت گیرد.

وی افزود: بعد از موج های شدید کرونا هم اکنون آمادگی های لازم را داریم و توصیه می کنیم مردم دوز یادآور واکسن را دریافت نمایند، به محض داشتن هزگونه علائم شبیه به سرماخوردگی از ماسک استفاده نمایند، کودکان و دانش آموزان در صورت داشتن علائم بیماری، جهت جلوگیری از شیوع بیشتر، در منزل استراحت نمایند و نیز افراد دارای نقص ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای نیز ملزم به دریافت واکسن به ویژه دوز یادآور و رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.
در ادامه معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما تجارب بسیار موفقی را در مبارزه با کرونا در سطح کشور و استان داریم. آمار و اطلاعات موید تلاش و زحمات مجموعه بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با این بیماری است.
سید جواد هاشمی ابراز داشت: این تجارب، کارایی بسیار خوبی برای مقابله با سویه جدید خواهند داشت و به همین خاطر نسبت به سالهای گذشته نگرانی چندانی وجود ندارد.
وی افزود: اقدامات پیشگیرانه به جد باید در دستور کار قرار گیرد و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها باید در کنار همدیگر یاری رسان مجموعه بهداشت و درمان باشند.
هاشمی خاطر نشان کرد: خوشبختانه فعلا کشور دارای ایمنی پایداری بوده و قطعا می توانیم با همکاری مردم، مجموعه بهداشت درمان و همه سازمان ها و ارگان ها سویه جدید را نیز با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم.
وی با اشاره به اهمیت روشنگری و اطلاع رسانی در تحقق این امر، خاطرنشان کرد: از مردم شریف استان تقاضا میکنیم رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را جدی گرفته، واکسن یادآور را دریافت نمایند و در مکان های سرپوشیده از ماسک استفاده کنند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1