تاریخ انتشار
شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۵۷۳۵۶
گزارش ایرنا از نتیجه ورود بهزیستی به یک آسیب اجتماعی

سرانجام کودک اجاره‌ای برای تکدی‌گری در سیرجان

۰
سرانجام کودک اجاره‌ای برای تکدی‌گری در سیرجان
کبنا ؛
سرپرست اداره بهزیستی سیرجان از شناسایی و انتقال کودک چهار ساله ایرانی اهل این شهرستان به مرکز مداخله فوریت های اجتماعی خبر داد و گفت: این کودک توسط مادری معتاد برای تکدی گری به سایر افراد معتاد واگذار می‌شد.
به گزارش کبنا، حسنعلی بردستانی با اشاره به اینکه طی هفته‌های قبل گزارشی از تکدی‌گری یک مادر به همراه فرزند خردسالش در محدوده چهارراه مکی‌آباد شهر سیرجان به بهزیستی این شهرستان ارائه شد، افزود: بعد از مراجعه همکاران مجموعه بهزیستی به این چهارراه مشاهده شد خانمی با دختر چهار ساله‌اش تکدی‌گری می‌کنند و متاسفانه رانندگان وسایل عبوری نیز به وی پول نقد زیادی می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد مادر این کودک چهار سال دچار بیماری اعتیاد است افزود: در همان لحظه ابتدایی مشاهده این مادر و فرزند همکاران بهزیستی شهرستان سیرجان منزل این خانواده را پیدا و شناسنامه کودک را ضبط کردند اما چون مجوز قضایی نداشتند نتوانستند کودک را به مرکز مداخلات اجتماعی انتقال دهند.
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیرجان توضیح داد: بعد از گذشت چند روز از ضبط شناسنامه این کودک چهار ساله، مردم به بهزیستی مجددا گزارش دادند که یک خانم با دختری چهار ساله در چهارراه مکی‌آباد شهر سیرجان درحال تکدی‌گری است و این بار طبق مشاهده همکاران، خانم همراه کودک تغییر کرده بود.
وی افزود: بعد از مشاهده کودک چهار ساله برای بار دوم در آغوش فردی که مادر او نبود و از این کودک برای تکدی‌گری استفاده می‌کرد حدود ساعت ۲۳ دوشنبه هفته قبل با همکاری نیروی انتظامی و مجوز دستگاه قضایی این کودک به مرکز مداخلات اجتماعی بهزیستی شهرستان سیرجان منتقل شد.
بردستانی اظهارداشت: این کودک چهار ساله از مرکز مداخلات اجتماعی به مرکز نگهداری کودکان سه تا ۶ ساله بهزیستی سیرجان منتقل شد تا دادستان و مراکز مراجع قضایی درباره این موضوع تعیین تکلیف کنند.
وی تاکید کرد: اقدامات مادر این فرزند در اجاره دادن فرزند برای تکدگری و همچنین مشخصات خانمی که برای بار دوم با آن کودک در سرراه چهارراه مکی‌آباد سیرجان مشاهده شد به دادستانی گزارش شده است.
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیرجان بیان کرد: پیشنهاد ما این است که مادر به کمپ‌ ترک اعتیاد منتقل و بررسی‌های مددکاری از خانواده او انجام شود و درصورت اصلاح شرایط مادر طی چند ماه آینده فرزند به خانواده باز گردد که تصمیم برعهده مقام قضایی است.
وی ادامه داد: اگر شرایط خانواده این کودک چهارساله اصلاح نشد فعلا در مراکز نگهداری بهزیستی می‌ماند تا تصمیم نهایی در خصوص واگذاری فرزند به خانواده جایگزین انجام شود.
بردستانی تاکید کرد: البته ارتباط با سایر بستگان مادر این کودک نیز از سوی بهزیستی برقرار می‌شود و در صورتی که از میان سایر بستگان کودک فردی صلاحیت داشته باشد می‌توانیم پیشنهاد دهیم که فرزند تحویل آن خانواده شود.
وی گفت: پدر این کودک چهار ساله از روز دوشنبه هفته گذشته که این کودک به بهزیستی منتقل شده تاکنون به این مرکز مراجعه نکرده و درباره این فرد نیز بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.
مردم به تکدی‌گران پول ندهند
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیرجان بیان کرد: از مردم می‌خواهیم پول نقد به تکدی‌گران و کودکان سر چهارراه‌ها ندهند چون طبق بررسی‌های بهزیستی هر چه بیشتر مردم پول به تکدی‌گران بدهند به همان میزان تعداد کودکان بیشتری نیز برای عمل تکدی‌گری اجاره داده می‌شوند و این در حالیست که این پول‌ها در راه اعتیاد و خرید مواد مخدر هزینه می‌شود.
وی گفت: مردم می‌توانند با مشاهده کودکانی که بعضا سر چهارراه‌ها هستند به آنان به جای پول، بسته‌های آموزشی، کتاب قصه، مواد خوراکی سالم و بهداشتی بدهند زیرا جمع کردن این موضوع و پاک کردن مساله استفاده از کودکان برای تکدی‌گری به این راحتی‌ نیست.
بردستانی اشاره کرد: بسیاری از کودکان سر چهارراه‌ها، اتباع بیگانه و از کشورهای افغانستان و پاکستان هستند که در این زمینه اداره اتباع باید پای کار بیاید و به وضعیت این خانواده‌های که فاقد مدارک اقداماتی هستند هرچه سریعتر رسیدگی کند.
تماس با اورژانس اجتماعی
وی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده کودکانی که برای تکدی‌گری در سر چهارراه‌ها هستند با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی تماس بگیرند.
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سیرجان ادامه داد: جمع آوری متکدیان در سطح شهر جزو وظایف اورژانس اجتماعی نیست و اولویت این مجموعه تنها کودکان خردسال است.
سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1