کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال یادداشتی مطرح شد

جوابیه به مطلب «بازنده بزرگ در علوم پزشکی کیست؟»

29 دی 1401 ساعت 19:40

فردی که خود را کارمند حوزه علوم پزشکی استان معرفی کرده، در جوابیه مطلب کبنانیوز با عنوان «بازنده بزرگ در علوم پزشکی کیست؟»، یادداشتی را در اختیار این پایگاه خبری قرار داده است.


فردی که خود را کارمند حوزه علوم پزشکی استان معرفی کرده، در جوابیه مطلب کبنانیوز با عنوان «بازنده بزرگ در علوم پزشکی کیست؟»، یادداشتی را در اختیار این پایگاه خبری قرار داده است. به گزارش کبنا متن این جوابیه به شرح زیر است:
دست‌اندرکاران سایت کبنانیوز توقع عمومی از شما این هست که رویکرد مردمی خود را همچنان حفظ نمایید ولی گویا در دانشگاه علوم پزشکی این رویکرد را به دست سیاسیون سپرده‌‎اید.
در بررسی شما که در حقیقت یک بررسی سفارش شده هست طوری نوشته‌اید که تغییر احتمالی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به دلیل استیضاح وزیر و خواست یک نماینده هست.
آیا وضع فلاکت‌بار بیمارستان‌های استان را نمی‌بینید؟ آیا واگذاری درمانگاه‌های سه بیمارستان بزرگ استان را به یک شخص بدون تشریفات ندیده‌اید؟ آیا وضعیت دارو هم در عرضه و هم در نرخ‌های متعدد و هم کمیابی تا اینکه یک اسپری ضد احتقان و حساسیت در دهدشت تا ۷۰۰ هزارتومان خریداری می‌شود را نمی‌بینید؟ آیا آمبولانس‌های درب و داغون بیمارستان‌ها را نمی‌بینید که هنگام ارجاع بیمار با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ حتی لاستیک هم ندارند؟
بدهکاری‌های کلان بیمارستان‌های استان و عدم توجه مرکزیت به این‌ها را نمی‌بینید؟ سردرگمی‌های مکرر مردم در پیک‌های آنفولانزا را در استان و کشور نمی‌بینید ؟...
این‌ها از جمله مواردی است که برای استیضاح وزیر بهداشت که خود از طرفداران خصوصی کردن بیمارستان‌ها و ... هست کافی است.
اما همه این مشکلات که نام برده شد در استان ما نیز چند برابر هستند. اگر تیم بررسی دارید سری به اورژانس بیمارستان‌ها و سردرگمی مردم و مشخصا سری به درمانگاه بیمارستان شهید جلیل بزنید تا متوجه عمق فاجعه بشوید.
بپرسید چگونه کسی که هیچ تخصصی در بهداشت و درمان ندارد چگونه بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شده است که اتاق‌های عمل آن جداگانه به تخصص‌های متعدد برای بازرسی نیاز دارد.
بپرسید که امکانات بزرگترین بیمارستان ترومای استان چیست؟ اگر دنبال استخدام‌های فله‌ای هستید، دقیق شوید که در بیمارستان گچساران چه خبر هست؟ اگر دنبال دوری سیاست از دانشگاه هستید، دقیقا بفرمائید ترکیب هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان بر اساس کدام مدل‌های مدیریتی و استانداردهای پزشکی کشور هست؟ و چندتای آنان هیئت علمی دانشگاه هستند؟ و اساسا بپرسید حتی مدیران میانی دانشگاه چطور و چند نفر بر اساس تخصص در دوره جدید سازماندهی شده‌اند؟
دست‌اندرکاران سایت خبری کبنانیوز شما که خیلی مدعی مردمی بودن و استقلال دارید اگر کمی عمیق شوید می‌بینید که کدام دست‌های آشکار و گاه پنهان سیاست در مدیریت تمام اعضاء دانشگاه و بیمارستان‌ها ساری و جاری هست؟ بروید از پرسنل دانشگاه وضعیت دانشگاه را بپرسید؟ چند استاد رزومه‌دار دانشگاه از وضعیت فعلی راضی است؟ چگونه پیمانکارانی که در دولت قبل با وجود همه نقدها و ناکارآمدی‌ها به دلیل رانت بیش از حد از محیط دانشگاه دور شدند، دوباره به یمن دوره جدید برگشته و جولان می‌دهند؟
انشاء الله که هیچوقت کارتون به بیمارستان‌های استان نکشد ولی بروید پای درد مریض‌داران و برخی پرسنل دلسوز بنشینید تا ببینید که چه خبر هست؟ حداقل اینکه چندین گزارش را خود شما کار کردید. برگردید به گزارش‌های خودتون.
خوب یا بد شما در بین مردم جای خوبی باز کرده‌اید آن را به ثمن گزارش‌های سفارشی نفروشید. بگذارید حداقل یک رسانه نسبتا مستقل و بدون وابستگی داشته باشیم. اینکه نماینده یا نماینده‌ای دنبال تغییر در دانشگاه هست بماند برای بعد اما شما اصل موضوع آنارشیسم در دستگاه وزارت بهداشت و نارضایتی آحاد مردم را به حواشی احتمالی گره نزنید. بگذارید حداقل یک نماینده ولو در راستای منافع خودش به نفع آحاد مردم یک کشور و یک استان اقدام کند.


کد مطلب: 457269

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457269/جوابیه-مطلب-بازنده-بزرگ-علوم-پزشکی-کیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1