تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۴۵۶۸۰۱
اخبار استان /

یکسال پس از سفر هیئت دولت، چه میزان از پروژه های درمانی کهگیلویه و بویراحمد محقق شد؟

۲
۰
یکسال  پس از سفر هیئت دولت، چه میزان از پروژه های درمانی کهگیلویه و بویراحمد محقق شد؟
کبنا ؛اجرای طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان با سفر مهرماه 1400 هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد شتاب بیشتری گرفت که از جمله انها بیمارستان های لیکک، سی سخت، چرام، لنده بوده است.
به گزارش کبنا، استان کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر میزبان هیئت دولت خواهد بود و با وجود محرومیت مردم و نبود زیرساخت های لازم بهداشتی، لازم است علاوه بر تکمیل پروژه های نیمه تکمیل، پروژه های جدیدتری برای رفع محرومیت تعریف شود.
در دو دهه اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد صاحب بیش از یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی شده است. تکمیل طرح های نیمه تمام به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت مردمی سیزدهم مطرح است و در این رابطه اتمام پروژه های نیمه تمام بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان ها جزو اولویت های اساسی و برنامه های راهبردی مسوولان و متولیان امور اجرایی و عمرانی در استان قرار گرفته اند.
طرح های راکد عمرانی در حوزه درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف شده اند و ساخت این تعداد طرح از سر گرفته شده و تکمیل آن ها جزو اولویت های دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته است.
به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات اساسی استان در حوزه بهداشت و درمان کمبود بیمارستان در حد مورد نیاز در برخی شهرستانها و نبود اعتبار لازم برای پیشرفت بیمارستان های در حال ساخت بود.
سید علی احمد زاده افزود: این امر در سفر مهرماه ۱۴۰۰آیت الله سید ابراهیم رئیسی مورد توجه قرار گرفت و اعتبار لازم برای اتمام بیمارستان شهرستانهای مختلف استان منظور و مصوب شد.

پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی بیمارستان لیکک
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل بیمارستان لیکک از جمله طرح های مهم مطرح شده در سفر مهرماه ۱۴۰۰ رییس جمهور و هیات دولت به این استان بود که پیشرفت فیزیکی آن از ۷۰ درصد به ۹۸ درصد رسیده است.
سید علی احمدزاده اظهار کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر لیکک در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع با زیربنای چهار هزار مترمربع در دست ساخت است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام این طرح امسال به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: ساختمان تکمیل شده و در حال نصب تاسیسات مکانیکی و برقی هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سفر مهرماه ۱۴۰۰ رییس جمهور به این استان مصوب شد تا مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی لیکک توسط سازمان برنامه و بودجه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یابد.
احمدزاده عنوان کرد: اعتبار تخصیص یافته ۲۰ میلیارد تومان بوده است که بطور ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.
در شهرستان بهمئی بیمارستان وجود ندارد و بیماران این شهرستان برای مداوا به استان‌های همجوار به ویژه بهبهان مراجعه می‌کنند که خطرات راه و تصادفات، هزینه‌های سنگین درمان، و مسافت زیاد با شهرهای همجوار شرایط را برای بیماران سخت کرده است.
عملیات اجرایی این بیمارستان از اسفند ۹۳ در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع با زیربنای چهار هزار متر مربع آغاز شد.
شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

تحقق رویای مردم سی سخت در خصوص احداث بیمارستان
سال ها بود که ایجاد بیمارستان در سی سخت به عنوان قطب گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مطالبه مردم بود و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ عملیات ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی سی سخت با تعیین مکان جدید و تجهیز کارگاه آغاز شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مقرر شد که مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی سی سخت توسط برنامه و بودجه و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مساوی طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص یابد.
وی بیان کرد: پروژه به مساحت چهار هزار و ۴۶۰متر مربع در حال اجرا می باشد ، هم اکنون سقف طبقه هم کف و ستون های طبقه اول نجام شده است .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زیربنای این پروژه پنج هزار متر مربع می باشد ، در سه طبقه در حال اجرا می باشد ، سقف طبقه زیر زمین اجرا شده و ستون های طبقه هم کف اجرا و در حال تیر ریزی سقف این طبقه هستند.
احمدزاده ادامه داد: پیشرفت فیزیکی قبلی ۲ درصد و پیشرفت فیزیکی فعلی آن ۱۵ درصد است.
وی تاکید کرد: اعتبار تخصیص یافته ۲۰ میلیارد تومان بوده است که ۴۰ درصد تخصیص یافته است.

ساخت بیمارستان در شهرستان محروم لنده
عملیات اجرایی بیمارستان ۳۲ تختوابی شهرستان لنده مرداد ماه سال ۹۹ با حضور معاون وزیر بهداشت آغاز شد.
یک مرکز بیمارستان مجهز در این شهرستان وجود ندارد و چنانچه این طرح به بهره‌برداری برسد تراکم بیماران در بیمارستان امام خمینی دهدشت بسیار کمتر می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده توسط برنامه و بودجه و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مساوی در مدت سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باید به این بیمارستان تخصیص یابد.
احمدزاده بیان کرد: زیربنای این پروژه پنج هزار و ۱۰۰ متر مربع و در سه طبقه در حال اجرا می باشد ، سقف طبقات هم کف و یک اجرا شده و ستون های و دیوار برشی طبقه دوم اجرا و در حال تیر ریزی سقف این طبقه هستند ودیوار چینی طبقه زیر زمینی شروع شده است.
وی ابراز کرد: بیمارستان لنده در فاز نخست ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی و به طور کلی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اعتبار تخصیص یافته ۲۰ میلیارد تومان بوده است که ۴۰ درصد تخصیص یافته است.

بیمارستان چرام سال ها در پیچ و خم اعتبار
بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام استان کهگیلویه و بویراحمد که فروردین سال ۹۶ کلنگ زنی شد و قرار بود طی سه سال به بهره برداری برسد، همچنان پس از گذشت حدود پنج سال به علت کمبود اعتبار پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته و برای مردم این شهرستان به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.
ساکنان شهرستان ۳۶ هزار نفری چرام بیش از ۴۵ سال است که برای دریافت خدمات درمانی ۳۰کیلومتر مسافت را بطور رفت و برگشت به شهرستان کهگیلویه می پیمایند و حتی تعداد زیادی از آنان قبل از رسیدن به بیمارستان امام خمینی دهدشت جان خود را از دست دادند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مقرر شد مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی چرام توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان به نسبت مساوی طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به آن اختصاص یابد.
احمدزاده عنوان کرد: اعتبار تخصیص یافته ۲۰ میلیارد تومان بوده است که ۴۰ درصد تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: بیمارستان چرام ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روند اجرای طرح مطلوب است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کار محوطه‌سازی و تجهیز کارگاه این بیمارستان در سال‌های گذشته انجام ولی به دلایل مختلف روند اجرایی این طرح متوقف شده بود.

توسعه بیمارستان دهدشت و پایانی بر ازدحام مردم
بیمارستان امام خمینی( ره) دهدشت که جمعیت ۲۰۰هزار نفری سه شهرستان کهگیلویه، لنده و چرام را پوشش می دهد با حمایت دولت سیزدهم افزودن ۱۰۰ تخت دیگر برای خدمات رسانی بهتر به این بیمارستان در دستور کار قرار دارد.
طی سالهای گذشته توسعه بیمارستان امام خمینی به عنوان یک اولویت در دستور کار بوده ولی به دلیل منابع محدود اعتبارات توسعه این طرح اجرایی نشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بیمارستان در بیشتر مواقع جوابگوی حجم مراجعه کنندگان نیست و به منظور خدمات رسانی بهتر به مراجعه کنندگان و بیماران توسعه زیرساخت ها در دولت سیزدهم شتاب گرفت.
احمدزاده تصریح کرد: مقرر شد مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای طرح توسعه بیمارستان دهدشت میزان ۱۰۰ تختخواب با مشارکت وزارت بهداشت ( ۳۰ درصد) و سازمان تأمین اجتماعی ( ۷۰درصد) در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تخصیص یابد.
وی ادامه داد: تاکنون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همکاری لازم را با وزارت بهداشت به عمل نیاورده است که می طلبد سریع تر این مهم برای رفاه حال مردم در دستور کار قرار گیرد.
احداث و تکمیل سه مرکز بهداشتی کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی سفر رییس جمهور، احداث و تکمیل سه مرکز بهداشتی و درمان از محل منابع استانی در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت.
احمدزاده عنوان کرد: مراکز بهداشتی و درمانی خیرآباد گچساران ، امام علی دهدشت و نقاره خانه در شهرستان بویراحمد جز اهداف مورد نظر می باشد که برای هرکدام ۶ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است .
وی تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی قبلی ۴۵ درصد و پیشرفت فیزیکی فعلی آن ها هنوز هم ۴۵ درصد است.
ایرنا در پایان نوشت: روند جرای طرح های بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد در مدت دو سال اخیر شتاب خوبی گرفته است و با تلاش جهادی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد و حمایت استاندار در راستای اقدامات دولت مردمی درآینده نزدیک تکمیل، تجهیز و آماده خدمت رسانی می شوند.
توجه به طرح های نیمه تمام به ویژه درحوزه سلامت سبب امیدواری مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مناطق روستایی و صعب العبور شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
جایی مثل شهرپاتاوه با موقعیت بی نظیروجمعیت قابل توجهی که بخش آن داردهمچنان مظلوم ودرانزوا....
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
واقعا سی روشن فکر متاسفم
پایان دلار توافقی

پایان دلار توافقی

نرخ توافقی دلار از بازار ارز ایران حذف شد و سرانجام بانک مرکزی قیمت‌های بازار آزاد را ...
اعتراض چندباره نمایندگان مجلس به شرایط اسفناک اقتصادی مردم و ناتوانی دولت

اعتراض چندباره نمایندگان مجلس به شرایط اسفناک اقتصادی مردم و ناتوانی دولت

چند تن از نمایندگان مجلس برای چندمین با در جلسه علنی در نطق‌های میان دستور و تذکرات کتبی ...
«فضای باز» ضرغامی

«فضای باز» ضرغامی

 نامش عزت‌الله است و کنيه‌اش ضرغامي، اهل نازي‌آباد است و گاه‌‌گاه درکنار ناصر ايماني ...
1