کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری:

جشنواره سراسری فجر تا فجر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

14 دی 1401 ساعت 15:20

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز فجر تا فجر در استان برگزار می‌شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز فجر تا فجر در استان برگزار می‌شود.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی استانداری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد امروز چهارشنبه (14 دی ماه 1401) از برگزاری جشنواره سراسر علمی ، پژوهشی ، فرهنگی هنری و ادبی نماز تحت عنوان فجر تا فجر در استان خبر داد.
سیدجواد هاشمی مهر در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره نماز در استان گفت: این جشنواره به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و اثرگذار برگزار می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به مظلومیت نماز برگزاری این جشنوار در ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز با استفاده از ابراز هنر در گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری قطعا از بزرگترین حرکت فرهنگی خواهد بود.
معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره مهم که با موضوع نماز برگزار می‌شود می‌توان به شناسایی و تجلیل از فعالان حوزه آثار نمایشی و مکتوب نماز و حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از آثار فاخر حوزه نماز اشاره کرد.
هاشمی‌مهر با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم اجلاسیه سراسری نماز در استان به بهترین شکل برگزار شود، تصریح کرد:اشاعه فرهنگ اقامه نماز یک تکلیف همگانی بوده که نیازمند تبیین و انتشار نگرش‌ها و ارزش‌ها و بستر سازی دارد.
وی تاکید کرد: ترویج و تبیین فرهنگ و مفاهیم نماز دراثر گذاری و کاربردی آن بر سطوح مختلف فردی، خانواده، اجتماع و جامعه و در بحش های سیاسی، اقتصادی، علمی و نمادهای بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی و به خصوص برای قشر جوان و نوجوان اثرگذاری بالایی خواهد داشت.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با تاکید بر اینکه تلاش کنیم تا این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود تصریح کرد: گستره این جشنواره باید فراگیر باشد و تاثیر گذاری آن علاوه بر عموم مردم بر نسل نو و بویژه کنشگران و فعالین عرصه دین و فرهنگ بیشتر باشد.
هاشمی مهر تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی متولیان و مجریان این جشنواره را حمایت و پشتیبانی کنند تا به شایستگی و نحو مطلوبی برگزار شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان اهداف این جشنواره را ترویج، تعمیق و توسعه فرهنگ اقامه نماز عنوان کرد و اظهار داشت: ظرفیت شناسی وظرفیت سازی و در تبیین کارکردهای فریضه نماز با بهره‌گیری از ظرفیت آحاد جامعه عنوان کرد.
حجت الاسلام رضا قاسمی اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از تولید فکر، ایده و محصول پیرامون نماز و معرفی الگوهای موفق و تجلیلی و تقدیر از آثار برتر نماز از دیگر اهداف این جشنواره مهم فرهنگی و معنوی در استان است.
وی مخاطبان این جشنواره را در دو بخش کودکان و دانش آموزان (۳تا ۸) سال و بزرگسالان از (۱۸ سال به بالا) شامل دانش آموزان ، کودکان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، هنرمندان، پژوهشگران، اعضای هیات علمی، دانشگاها و حوزه های علمیه ، فرهنگیان و مربیان عنوان کرد.
وی زمان برگزاری این جشنواره را از بهمن ۱۴۰۰ تا بهمن ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود : تاکنون ۹۵۵ اثر در بخش‌های مختلف برای داوری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
به گفته قاسمی، کهگیلویه وبویراحمد بر اساس تعداد کمی آثار دریافتی رتبه ششم کشور و به لحاظ جمعیتی رتبه ۲ را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه، این جشنواره در دهه فجر در استان برگزار می شود گفت: در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری نماز، نفرات و آثار برگزیده در بخش های مختلف از سوی هیأت داوران معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.


کد مطلب: 456584

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/456584/جشنواره-سراسری-فجر-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1