تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۴۵۶۴۲۲
با اشاره به دیکتاتوری حاکم بر عربستان صورت گرفت؛

پیش‌بینی لس‌آنجلس تایمز از فروپاشی آل‌سعود در دوران بن سلمان

۰
پیش‌بینی لس‌آنجلس تایمز از فروپاشی آل‌سعود در دوران بن سلمان
کبنا ؛
رسانه آمریکایی با تأکید بر استبدادی بودن سیاست‌های ولیعهد سعودی و تشدید این سرکوبگری‌ها در عربستان، نسبت به ظهور «نیروهای خشمگین» در این کشور و در نتیجه فروپاشی آل‌سعود هشدار داده است.
به گزارش کبنا روزنامه کیهان نوشت: می‌گویند «سادیسم» 3 ویژگی بیرونی دارد: 1. وابسته کردن دیگران به خود؛ به گونه‌ای که آنها چون موم در اختیار سادیست باشند؛ 2. استثمار و حذف فیزیکی دیگران و غارت دارایی آن‌ها؛ 3. آزردن دیگران و سرشکسته و شرمسار کردن آنان. این 3 ویژگی را می‌توان در رژیم سعودیِ تحت امرِ «محمد بن سلمان» دید؛ رژیمی استبدادی که تنها سرکوب مخالفان را می‌شناسد. اما باید توجه داشت که «ترس» تنها فرزندِ استبداد و سرکوب نیست، گاهی از استبداد و سرکوب، «خشم» تولد می‌کند.
روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» در تحقیقی نسبت به ظهور «نیروهای خشمگین» در عربستان به علت سیاست‌های خشن و سرکوبگرانه محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی، هشدار داد که از یک سو مبتنی بر استبداد و سرکوب و از سوی دیگر گسترش فساد و فروپاشی است. این روزنامه نوشت: «رویکرد سرکوبگرانه‌ای که محمد بن‌سلمان دنبال می‌کند برای جامعه عربستان نگران‌کننده و خطرناک است، زیرا خطر ظهور نیروهای خشمگینی که غیرقابل کنترل است را به دنبال دارد.»
بر اساس گزارش این روزنامه، عربستانی‌ها از سیاست‌های محمد بن سلمان ناراضی هستند و مبالغ هنگفتی برای پروژه‌های سرگرمی پر زرق و برق هزینه می‌کند و این درحالی است که مشکلات زیرساختی ضروری و فوری در عربستان را نادیده می‌گیرد. این روزنامه تاکید کرد که ولیعهد سعودی عامدانه نقش نظام مشورتی را که در خاندان سلطنتی آل‌سعود استفاده می‌شد، لغو و از اقدامات وحشیانه برای سرکوب مخالفان سیاست‌هایش استفاده می‌کند.
لس‌آنجلس تایمز هشدار داد که فرآیندهای دگرگونی اجتماعی در عربستان با سرکوب سیاسی و محدود شدن قدرت تنها به یک شخص یعنی به محمد بن سلمان همراه است. آن‌طور که تسنیم از این روزنامه نوشته، محمد بن سلمان عمداً از اقدامات افراطی برای محدود و حذف کردن هر کسی که مخالف سیاست‌هایش است، استفاده می‌کند، همان‌طور که «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار عربستانی و ساکن آمریکا را در سال 2018 توسط یک تیم سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه به قتل رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قوت لایموتی که دیگر ارزان نیست/ نان و پنیر هم گران شد/ هزینه صبحانه یک خانواده کارگری 3 نفره چقدر می شود؟/ جدول

قصد داریم مروری بر قیمت اجناس مورد استفاده در وعده صبحانه داشته باشیم. شاید عجیب باشد ...
سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
1