تاریخ انتشار
جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۵۶۳۲۳
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

واکنش امام جمعه یاسوج به شادی عده‌ای هنگام پیروزی تیم ملی آمریکا مقابل ایران

۲
واکنش امام جمعه یاسوج به شادی عده‌ای هنگام پیروزی تیم ملی آمریکا مقابل ایران
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت آیت‌الله سید نصیر حسینی امام جمعه این شهر برگزار شد.
به گزارش کبنا، ظهر امروز (جمعه 9 دی ماه ۱۴۰۱) خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به امامت آیت الله سیدنصیر حسینی امام جمعه این شهر برگزار شد.
 آیت الله حسینی در خطبه‌ اول ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا، اظهار داشت: تقوا برترین صفات است و انسان‌ها باید آشکارا و‌ پنهان حلال و‌ حرام را رعایت کنند. چرا که در سایه تقوا، انسان به سعادت و خوشبختی دست پیدا می‌کند.
 وی به روایاتی به آسیب‌های غیبت کردن پرداخت و گفت: غیبت کردن همانند؛ بیرون آمدن آتش از دهان است و اغلب درگیری‌ها، نزاع‌ها و گاهاً اختلافات و‌ جنگ‌ها ریشه در همین غیبت کردن‌ها و دروغ‌ها دارد.
امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت‌های مهم کشور و مسائل روز سیاسی پرداخت و اظهار داشت: امروز، روز ۹ دی ماه، روز بصیرت است. انسان هر وقت خوب تصمیم گرفت و‌ خوب عمل کرد، پیروز است.
امام جمعه شهر یاسوج عنوان کرد: در جنگ ترکیبی که امروز دشمن راه‌اندازی کرده این حضور مردم است که نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرده، مردم در حوادث اخیر هم به مانند سال ۸۸ نیز آتش برافروخته را خاموش خواهند کرد؛ بنابراین آنها که دلسوز انقلاب و نظام هستند باید در صحنه باشند و سکوت نکنند.
وی عنوان کرد: کسانی که در حوادث اخیر در خانه ماندند و سکوت کردند نامشان در تاریخ ثبت می‌شود حتی آنهایی که به تحریک دشمنان و رسانه‌های بیگانه به خیابان آمدند و اقدام به آتش زدن اموال و ایجاد اغتشاش کردند هم نامشان در تاریخ ثبت می‌شود.
آیت‌الله حسینی با بیان اینکه اسم خادمین و خائنین در تاریخ انقلاب نوشته می‌شود، گفت: باید حواسمان جمع باشد و بدانیم که در چه برهه حساسی از انقلاب اسلامی هستیم.
وی افزود: دشمن با تبلیغات دروغ و نادرست به میدان می‌آید. همانگونه که در طول تاریخ، امام حسین (ع) را خارجی و علی(ع) را نعوذ بالله کافر می‌خواندند. لذا ما باید هوشیار باشیم و توطئه‌های دشمنان را بشناسیم و با حضورمان، با قلم و زبانمان دشمنی‌ها و فتنه‌ها را محکوم کنیم. باید دو طرف جبهه را بشناسیم. یک طرف انگلیس، سلطنت‌طلب‌ها و غارتگران و استعمارگران و طرف دیگر، انسان‌های شایسته به رهبری فرزند حضرت زهرا(س) است.
وی به ویژگی‌های جنگ ترکیبی که دشمنان علیه انقلاب اسلامی به‌راه انداخته‌اند، گریزی زد و گفت: از بین بردن غیرت دینی یکی از اهداف این جنگ بود. وقتی هنگام پیروزی تیم ملی آمریکا برابر ایران در جام جهانی قطر، عده‌ای از جوانان از روی عدم آگاهی به جشن، پایکوبی و شادی می‌پردازند، یعنی غیرت دینی جوانان ما نشانه رفته است و این همان اهداف دشمنان است که می‌خواهند غیرت دینی را از جوانان ما بگیرند. اما دشمنان بدانند که کشور اسلامی ایران مسیر پیشرفت و آبادانی خود را با صلابت و اقتدار طی خواهد کرد.
امام جمعه یاسوج در ادامه بر صرفه‌جویی در برق، گاز و آب تاکید کرد و به مسوولان مربوطه هم توصیه کرد که بر بازار نظارت داشته باشند چرا که عده‌ای سودجو به دنبال گران‌فروشی و فشار آوردن به مردم هستند.
آیت‌الله حسینی خاطرنشان کرد: مردم از طرف دشمن تحت فشار هستند عده‌ای هم در داخل با افزایش قیمت‌ها این فشار را مضاعف می کنند که شایسته ملت ما نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

سرنوشت پله و دلگرمی ما ایرانیان

حمید رضا صدر درباره پله و نسل او نوشته است:پله جوهره فوتبال از رکورد درآمده بعد از جنگ ...
ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

ثبت یک رکورد در تورم خدمات عمومی

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد پولی که دولت از روستاییان به منظور ارائه کالا و خدمات ...
اعتراضات چقدر در عملکرد اقتصاد ایران اختلال ایجاد کرد؟

اعتراضات چقدر در عملکرد اقتصاد ایران اختلال ایجاد کرد؟

برخی بدشان نمی‌آید اعتراض های اجتماعی را مقصر وضعیت بد کنونی اقتصاد معرفی کنند، هر چند ...
1