تاریخ انتشار
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۵۶۰۳۰
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

آسفالت یا گل‌مالی؟!

۲
۰
آسفالت یا گل‌مالی؟!
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: نظارت‌های ضعیفی را می‌بینیم این چه اتفاقاتی است که در خیابان‌ها افتاده، آسفالت‌هایی که گل مالی شده هستند ناظران کجای کار قرار دارند چه نظارتی بر روی ساخت و ساز ساختمان‌ها می‌شود؟
به گزارش کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، اظهار داشت: نباید دیگران را کوچک و خوار بشماریم در قرآن آمده کسی که تقوی دارد با زبان و چشم و اشاره دست دیگران را مورد تمسخر قرار نمی‌دهد.
وی گفت: زن و مرد مسلمان نباید عیب مسلمان را بگوید و دیگران را با القاب زشت صدا کنند در قرآن آمده کسی که دیگران را مسخره کرد و با زبان و اشاره دیگران را مورد تمسخر قرار دهد باید توبه کند در دوره پیامبر چندین آیه در این خصوص آمده که شان نزول دارد و تبدیل به یک قانون برای ما شده است.
حسینی در ادامه با بیان اینکه نباید ظن و گمان نادرست نسبت به دیگران داشته باشیم، گفت: گاها بعضی ها می‌گویند ۷۰ درصد از مسئولان فاسد و یا دارای مشکل هستند که وقتی تحقیقی انجام می دهیم شاید این تعداد به ۷ درصد هم نرسد انسان باید به صورت تحقیقی در مورد دیگران اظهار نظر کند دشمنان هم می خواهند که ما نسبت به جمهوری اسلامی و مسئولان بدبین باشیم و این گونه به خواسته‌های خود برسند.
 امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به ۴ دی میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) اشاره کرد و گفت: اگر همه ما در زمان این حضرت زندگی می‌کردیم، باید گوش به فرمان او بودیم، زیرا حجت خداوند در کلامش و فرمانش بود.
امام جمعه یاسوج حضرت عیسی مسیح(ع) را مصدق و مبشر دانست و افزود: این مصداق‌ها به این معناست که پیامبر قبل از خود را تصدیق کرده و همچنین بعث پیامبر (ص) را بشارت داد.
وی مسیحی واقعی را عمل کردن و پذیرفتن به فرموده‌های حضرت عیسی (ع) دانست و بیان کرد: مسیحی باید پیرو پیامبر، گفتار، رفتار، امربه معروف و نهی از منکر باشد.
آیت الله حسینی مرکز همه شرارت‌های اخلاقی را آمریکا دانست و اضافه کرد: آمریکا با معرفی سرکرده منافقان، مریم رجوی به عنوان رئیس جمهور ایران، این حرکت را نشانه افول، زوال و شکست آمریکا عنوان کرد.
وی یادآور شد: آمریکا به حدی بدبخت و ذلیل است که دست به دامان یک گروه جنایتکار و زن فاسده شده که ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را ترور و شهید کردند؛ و آتش زدند.

وی گفت: آن چه که در قرآن آمده با آنچه که غربی‌ها امروز اعلام می کنند تفاوت دارد امروز ظالمان و جنایتکاران و خیانتکاران همه در جبهه غرب هستند هیچ اعتقادی به حضرت مسیح ندارند حضرت مسیح با این کارهای خلاف مخالف است.
امام جمعه یاسوج به پیوستن گروه منافقان و مریم رجوی به صدام در دوران ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در زمان قیام میرزا کوچک خان جنگلی نیز انگلیسی‌ها مهلت ۱۵ روزه به او دادند تا به شرط تأمین کردن منافعشان، او را به حکومت برسانند و اما او هیچ وقت این شرایط را نپذیرفت.
وی افزود: ظلم، فساد و ستم در ذات و فطرت غرب است و هیچ گاه از آن‌ها جدا نمی‌شود.
آیت الله حسینی به روز دوشنبه، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان و مهندسان حوزه مربوط باید دقت کافی بر ساخت و ساز‌ها و طرح‌های عمرانی را داشته باشند.
آسفالت جدید معابر یاسوج مطلوب نیست
وی از نامناسب بودن اجرای طرح‌های عمرانی در یاسوج انتقاد داشت و گفت: مهندسان ناظر عملکرد خوبی ندارد به طوریکه پل‌ها، آسفالت جدید در‌شان و منزلت جامعه اسلامی ما نیست.
امام جمعه یاسوج کیفیت طرح‌های عمرانی در استان و شهر یاسوج را غیرمطلوب عنوان کرد و افزود: اعتبار و زمان هزینه و صرف می‌شود، اما به دلیل نبود نظارت عملکرد نامطلوب است. نظارت‌های ضعیفی را می‌بینیم این چه اتفاقاتی است که در خیابان‌ها افتاده، آسفالت‌هایی که گل مالی شده هستند ناظران کجای کار قرار دارند چه نظارتی بر روی ساخت و ساز ساختمان‌ها می‌شود؟
وی در ادامه به فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و یادآور شد: حضرت خدیجه کبری (س) روایت کرده که وقتی بر حضرت زهرا (س) باردار بودند، صدای ذکر می‌شنید و تسبیح خداوند و ذکر لا اله الا الله می‌گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
امام جمعه محترم خود ایشان که پدر معنوی همه هستند باید کمک می کرد که شهردار ضعیف انتخاب نشود و مادامی که مقدم شهدار است وضعیت همین است
دنا .
Iran, Islamic Republic of
خداوند پدر و مادر این امام جمعه را بیامرزد . اولین بار است که انتقاد به عملکزدها ، به این شفافی به مسئولی ، از این تریبون میشنوم . تریبون نماز جمعه شهر ما بیشتر توصیه به تقوا و نصیحت های شرعی است ،
درحالی که یکی خطبه ها اصولا مختص مسایل و نارسایی ها و معضلات اجتماعی است که باید بیین و محکم بیان شود .
بالاخره این تدکر محکم به کارهای عمرانی سرهم بندی شده از قبیل اسفالت و راه و .... جای امیدواری در تغییر رویه اقامه و امامت جمعه و جماعات خواهد بود خدا کند ادامه داشته باشد .
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1