کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

7 هزار میلیارد تومان اعتبار دستاورد سفر نخست رئیس جمهور برای کهگیلویه و بویراحمد / چقدر تاکنون جذب شده است؟

27 آذر 1401 ساعت 10:34

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار زیربنایی از سفر مهرماه ۱۴۰۰رئیس جمهور و متمم سفر برای این استان مصوب شده که تزریق این حجم اعتبار سبب تحول عظیم، رونق و توسعه در استان خواهد شد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار زیربنایی از سفر مهرماه ۱۴۰۰رئیس جمهور و متمم سفر برای این استان مصوب شده که تزریق این حجم اعتبار سبب تحول عظیم، رونق و توسعه در استان خواهد شد.
علی شهابی نسب، در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استان ۲۱۷ طرح عمرانی با اعتباری حدود سه هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان مصوب شد.
وی افزود: حدود سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر با پیگیری‌های استاندار استان از محل متمم سفر به استان اختصاص یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از مهم‌ترین پروژه‌های سفر ریاست جمهوری، تصریح کرد: پروژه جاده پاتاوه به دهدشت از جمله طرح‌هایی بود که در بحث سفر دیده و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن مصوب شد و اکنون نزدیک به ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهابی نسب تأکید کرد: این پروژه تا سال آینده به طور رسمی افتتاح خواهد شد البته هم اینک به صورت غیر رسمی قابل استفاده است.
وی ابراز داشت: آبرسانی به لیکک نیز با ۳۸۴ میلیارد تومان مصوب شده که امسال ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این میزان ۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و اکنون ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهابی نسب عنوان کرد: پروژه سد تنگ سرخ از محل ماده ۵۶ در مصوبات سفر در نظر گرفته شد و امسال در لایحه ۹۲ میلیارد تومان اعتبار دارد.
وی افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان هم از محل ماده ۵۶ از طریق بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران تفاهم نامه منعقد شد که این اعتبار هم اختصاص پیدا می‌کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح، اکنون ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
شهابی نسب تصریح کرد: پروژه جاده یاسوج به سی سخت نیز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری برای آن مصوب شده است.
وی ابراز داشت: امسال ۲۰ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شده و در دست اجراست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سد ایلی آباد و سد کوهبرد نیز جزء پروژه‌های مصوب سفر بوده که هر دو ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
شهابی نسب ادامه داد: هر دو آبگیری شده‌اند اما پیگیری برای اجرای عملیات پایین دست آن‌ها هم ادامه دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار بیمارستان در استان هم شامل بیمارستان سی سخت، لنده، لیکک و چرام هم از مصوبات سفر بوده‌اند که بیمارستان لیکک ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: سه بیمارستان دیگر به طور متوسط ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
شهابی نسب عنوان کرد: ساخت بیمارستان لیکک به طور کلی تمام شده و تنها بحث تجهیزات آن مانده است که سال گذشته ۲۰ میلیارد از محل سفر به آن تزریق شده است و پیش‌بینی می‌شود با تزریق ۲۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح، رسما دهه فجر امسال بهره‌برداری خواهد شد.
سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در این نشست، اظهار داشت: 7 هزار میلیارد تومان از محل سفر و متمم به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که تاکنون 720 میلیارد تومان آن به استان ابلاغ و جذب شده است.
رئیس دولت سیزدهم نهم مهر سال گذشته در جریان پنجمین سفر استانی وارد یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد و در این سفر ۲۱۷ طرح به ارزش ۲۱هزار میلیارد تومان به تصویب رسید. در این سفر ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، منابع نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب بخشی به روند توسعه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید. بهره‌برداری از این طرح‌ها به توسعه همه جانبه کهگیلویه و بویراحمد و رونق روزافزون تولید در آن کمک بسزایی می‌کند.


کد مطلب: 455823

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455823/7-هزار-میلیارد-تومان-اعتبار-دستاورد-سفر-نخست-رئیس-جمهور-کهگیلویه-بویراحمد-چقدر-تاکنون-جذب-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1