تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : ۴۵۵۷۴۷
در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی مطرح شد

کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل عدم حاکمیت نخبگان انقلابی دچار عارضه‌های مختلفی گردیده است

۷
۳
کهگیلویه و بویراحمد به‌دلیل عدم حاکمیت نخبگان انقلابی دچار عارضه‌های مختلفی گردیده است
کبنا ؛امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل عدم حاکمیت نخبگان انقلابی دچار عارضه‌های مختلفی گردیده است.
حجت الاسلام سید صاحب بذرافشان_ امام جمعه موقت قلعه رئیسی_ در خطبه‌های نماز جمعه این شهر عنوان کرد: امنیّت زیرساخت همه‌ی ابعاد زندگی یک جامعه است، از مسائل شخصی بگیرید، تا مسائل اجتماعی، تا مسائل عمومی، تا مسائل خارجی.
وی افزود: مقوله‌ی امنیت، یک مقوله‌ی بسیار مهم و استثنائی است. شما ببینید خداوند در قرآن کریم - «و امنهم من خوف» - یکی از بزرگترین نعمت‌های خود را نعمت امنیت به شمار می‌آورد و آن را به رخ آن مردمی که مخاطب این معنا بودند، می‌کشد.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی تاکید کرد: امنیت، یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیاز‌های یک ملت و یک کشور است. مهمترین مشکل برای یک کشور وقتی به وجود می‌آید که در محیط کار، در محیط زندگی، در محیط تحصیل و در فضای عمومی جامعه، مردم احساس امنیت نکنند. این‌جاست که مغز‌های فعال، دست‌های توانا و سرانگشتان ماهر، هیچیک نخواهند توانست مسؤولیت مهمی را که هر کدام بر دوش دارند، به انجام برسانند. در فضای امنیت است که هم تلاش علمی، هم تلاش اقتصادی، هم روحیه و نشاط و هم همه‌ی فعالیت‌های یک کشور می‌تواند به‌درستی برنامه‌ریزی شود و با دقت دنبال گردد و به نتایج خود برسد.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی بیان کرد: یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیّت روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرف هراس‌افکننده‌ای در ذهن‌ها پخش نشود. حالا تا دیروز فقط روزنامه‌ها بودند که این کار‌ها را می‌کردند، حالا فضای مجازی هم اضافه شده. هر چند وقت یا چند روز یک بار، گاهی چند ساعت یک بار یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرفی را یک آدم مشخّصی یا نامشخّصی در فضای مجازی منتشر می‌کند، مردم را نگران می‌کند، ذهن مردم را خراب می‌کند. یک دروغی را مطرح می‌کند، شایع می‌کند، خب، این امنیّت روانی مردم از بین می‌برود.
وی گفت: باید امنیت همه‌جانبه مورد توجه باشد؛ امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی، امنیت فرهنگی، امنیت آبرویی. مردم در نظام جمهوری اسلامی باید احساس کنند که جان و مال و فرزندان و ناموس و فکر و عقیده و سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی‌شان برخوردار از امنیت است.
حجت الاسلام سید صاحب بذرافشان در ادامه اظهار داشت: حجاب اسلامی، یکی از الزامات امنیت است، اسلام برای زن حجاب را معیّن کرده است. خودِ این حجاب، یکی از وسایل امنیت است. با حجاب زنِ مسلمان، هم خود زنِ مسلمان امنیت پیدا می‌کند و هم مردان مسلمان امنیت پیدا می‌کنند. آن جایی که حجاب را از زنان دور می‌کنند، آن جایی که زن را به عریانی و برهنگی نزدیک می‌کنند، در درجه‌ی اوّل، امنیت از خود زن و در درجه‌ی بعد، از مردان و جوانان گرفته خواهد شد. برای اینکه محیط سالم و دارای امنیت باشد؛ زن بتواند کار خود را در جامعه انجام دهد، مرد هم بتواند مسئولیت‌های خود را انجام دهد، اسلام حجاب را معیّن کرده است که این حجاب، یکی از آن احکام برجسته‌ی اسلام است. آگاهی از مواقع در فضا‌های عمومی و در سطح اجتماع صحنه‌های دیده میشه که انسان واقعاً از صمیم قلب ناراحت می‌شود در فضای اداری در درمانگاه وبیمارستان وداروخانه‌ها وخیابان‌ها و بازار‌ها بانوانی بدون حجاب، دخترانی بدون حجاب دیده می‌شود، حجاب از قوانین جمهوری اسلامی است نباید به این افراد خدماتی ارائه شود.
بذرافشان تصریح کرد: اینها قانون را رعایت نمی‌کنند و کسی که قانون را رعایت نمی‌کند. متخلف است و کسی که متخلف است باید مجازات شود. کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند و در سطح جامعه راحت دارند، زندگی می‌کنند و تمامی خدمات جمهوری اسلامی را دریافت می‌کنند. اینها باعث ایجاد ناامنی در سطح جامعه می‌شوند. اینها باعث گسترش فساد اخلاقی می‌شوند. باعث گسترش طلاق می‌شوند. اینها زندگی مردم را نابود می‌کنند اینها امنیت و اعتماد را از خانواده‌ها می‌گیرند. بی حجابی و بدحجابی امروز نتیجه این است که فضای مجازی تحت نفوذ دشمن برای به انحراف کشیدن نسل جوان و حضور در اغتشاشات و ایجاد ناامنی در جامعه است.
وی افزود: اولیا باید نسبت به استفاده فضای مجازی در بین دانش‌آموزان و جوانان نظارت کامل داشته باشند.
چیزی که گا‌هاً در فضای مختلف شهر‌ها دیده می‌شود این است که دانش‌آموزان دختر موقعی که از مدرسه تعطیل می‌کنند نسبت به بحث حجاب بی‌تفاوت می‌شوند و حجاب خود را بر می‌دارند. اینها باید ارشاد بشوند و با آنها صحبت بشود، آموزش داده شوند.
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: کارکنان خانم شاغل در ادارات و نهاد‌ها با عمل به قانون و رعایت موازین شرعی نسبت به حجاب و عفاف باید حساسیت داشته باشند. چنانچه کسانی بخواهند باعث ترویج بی‌حجابی در محل کار باشند با برخورد مدیران مواجه شود و‌ او را راهنمایی و ارشاد نمایند و حتی ارباب رجوعی که حجاب اسلامی را رعایت نکند، نباید خدمات دهند.
وی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی و شعار‌های آرمانی رهبران انقلاب ۵۷ در مورد مستضعفین، روزنه‌ها و بارقه های‌امید برای مردم مظلوم، مستضعف ورنجور استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد گردید.

علی رغم حرکت کلی انقلاب اسلامی در جهت احقاق استان‌ها و مردم مظلوم بخصوص در دهه‌های ابتدایی انقلاب، متأسفانه به دلیل حاکم شدن نگاه سرمایه سالار محور و توسعه مبتنی بر سرمایه، استان کهگیلویه و بویراحمد مورد چپاول استان‌های برخوردار و ذی نفوذ کشور قرار گرفت و این چنین شد که همچنان گرد محرومیت و مظلومیت بر رخسار استان‌مان وجود دارد.
وی افزود: در دوره‌ی اخیر انتخابات‌های مجلس و ریاست جمهوری با زنده شدن شعار‌های اصیل انقلاب اسلامی و وعده‌های داده شده‌ی مبتنی بر این آرمان‌ها توسط نامزد‌های منتخب انتخاباتی، انتظارات فراوان وبحقی برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد.
در طی این یک سال و اندی که از عمر دولت سیزدهم و سه سالی که از مجلس یازدهم آنهم تحت عنوان پرطمطراق انقلابی می‌گذرد، علی رغم تلاش‌ها، خدمات و نکات مثبتی که قابل استناد، دفاع و قدر‌شناسی از طرف مردم هست لکن چه در سطح کشوری و چه در سطح لایه‌های استانی ومنطقه‌ای فاصله‌ی بین خدمات و نکات قوت تا وعده‌ها و نقطه مطلوب همچنان بسیار است.
بذرافشان در ادامه گفت: چند مورد از علت العلل عدم توفیق نمایندگان محترم مجلس و دولت سیزدهم را به اختصار و بدون از هرگونه جانبداری خطی، سیاسی و قومیتی بیان کنم:
عدم پایبندی نمایندگان مجلس در استان به درخواست مقام معظم رهبری برای عدم دخالت در امور دولت بویژه در انتصابات مدیران اجرایی و دور شدن از تمرکز بر وظیفه اصلی نمایندگی و تلاش برای دفاع از حقوق حقه عمومی مردم استان، عدم پایبندی استاندار استان به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت سیزدهم به میثاق نامه دولت سیزدهم مبنی بر استقلال در شناسایی، معرفی و انتصاب نخبگان انقلابی بر مجموعه‌های مدیریتی استان و روی آوردن به شیوه‌ی تقسیم غنایم بین نمایندگان، مناطق و طوایف، این در حالی بود که هم رهبری انقلاب و هم شخص ریاست جمهور بار‌ها و بار‌ها مسیر شایسته سالاری انقلابی را متذکر شده بودند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید بصیر باشد، آگاه باشد، شجاع باشد، باید اهل مطالعه و مطالبه باشد، باید کارآمد و کاردان باشد باید اهل برنامه باشد. استاندار باید نسبت به تمامی مسائل آگاهی کامل داشته باشد، باید نسبت به تمامی مشکلات و پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد آگاهی داشته باشد. باید پروژه‌های استان را اولویت‌بندی کند. چه در حوزه‌ی فرهنگ، چه در حوزه‌ی سلامت، چه در حوزه‌ی اقتصادی و اشتغال، چه در حوزه‌ی زیر ساخت و عمران.
امام جمعه قلعه رئیسی اضافه کرد: نتیجه این موارد آن شد که استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل عدم حاکمیت نخبگان انقلابی دچار عارضه‌های مختلفی گردیده است. عدم رویکرد علمی، بنیانی و جامع به حل مشکلات استان، شهرستان‌ها و مناطق، استمرار رویه‌های غلط دولت‌های گذشته مبتنی بر ارائه آمار، مستندات و کار‌های نمادین و نمایشی، تمام دلخوشی و امید مردم به تشکیل دولت مردمی بود و شما به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان و نماینده رئیس جمهور در سطح استان باید نگذاری مردم ناامید بشوند نه با حرف بلکه با عمل. خود شما بهتر می‌دانی هر کس مسئولیتی یا ریاستی را بپذیرد و بداند که اهلیت آن را ندارد خیانت به مردم کرده است.
وی در ادامه گفت: یکشنبه ۲۷ آذر برابر با ۲۳جمادی الاول شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است. در نظام اسلامی، علم و دین پابه‌پا باید حرکت کند. وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی این. وحدت حوزه و دانشگاه، معنایش این نیست که حتماً بایستی تخصص‌های حوزه‌ی در دانشگاه و تخصص‌های دانشگاهی در حوزه دنبال بشود.
امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: دانشجویان هر چه بیشتر کوشش کنند تا در محیط دانشگاه، ارزش‌های معنوی و دینی را تحقّق بخشند و حاکم کنند. این، همان عاملی است که دشمن را ناکام می‌کند. روحانیون تا آن‌جا که می‌توانند ارتباط خود را با دانشگاه، مستمر و منظّم کنند و نوع ارتباط نیز صحیح و متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه باشد. حوزه‌ی علمیّه هم برای این‌که پیشرفت کند و از جمود خارج شود، باید روش‌های علمی را به دست آورد که در دانشگاه معمول است. امروز بحمداللَّه حوزه در این جهت پیشرفت‌های زیادی کرده است. این، آن وحدت مورد نظر امام است. این، آن خصوصیتی است که می‌تواند همه‌ی کشور هم حوزه و هم دانشگاه را به کمال مطلوب برساند. یکی از راه‌های خوب هم، حضور آقایان روحانیون در دانشگاه‌هاست. بسیار کار خوبی است. حضور عالمانه، به صورت تدریس و به صورت ارشاد و راهنمایی و یا احیاناً تبادل دانشجو بین حوزه و دانشگاه و جلسات همفکری مشترک برای کار‌های گوناگون؛ که این روش‌ها و کیفیّت کار را خودِ دانشجویان و خودِ جوانان بهتر می‌دانند که چه کار باید بکنند، تا آن مقاصد عملی شود. امروز بحمداللَّه جامعه، جامعه‌ی متحوّل و متحرّکی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مجید
Iran, Islamic Republic of
نخبه ها یا آواره دیگر کشورها شدن یا بیکار و یا هم در ادارات به عنوان نیروهای با پست پایین ازشون استفاده میشه. این کشور چطور پیشرفت کنه؟
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان بانی وباعث این ناکارامدی ها هستند. نماینده ضعیف دنبال افراد ضعیف و درسطح خودش است
معلم
Singapore
اصلاحات درکل کشوروخصوصا"شهرستان کهگیلویه مردم رابه گندی ومتجلاب کشیده است.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نخبه نخبس فرقی نمیکنه کی باشه ،شما بیسوادا رو جم بکنید حل میشه
صفایی
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات از نخبگان سو استفاده می شود وبعد از انتخابات آنها را فراموش می کنند. خسارتی که نماینده به منابع انسانی و نیروهای وفادار به نظام زده است بر هیچ کس پوشیده نیست. از ائمه جمعه و جماعات خواهشمندیم که صدای رسای مردم باشند. مگر نماینده چه گلی به سر مردم و مملکت زده که اینقدر هنجارشکنی می کند و ساختارها را می شکند. آیا کسی نیست که جلوی ایشان را بگیرد و از ایشان سوال کند "این تذهبون؟"
مگر نظام و انقلاب ما چقد توان پرداخت هزینه توسط افراد ناآگاه و هنجارشکن را دارد
Iran, Islamic Republic of
احسنت. اصل مساله این است
Iran, Islamic Republic of
وقتی تفکری خطرناک به پیشرفته ترین علوم و فنون زمان مجهز شود، اتش زدن جنگلها و انتشار گاز متان باهدف گرم کردن کره زمین و کاهش بارندگی و مرگ میلیونی ماهیها و سونامی و سیل و زلزله و طوفان و فعال کردن اتشفشانها و انتشار ویروسهای خطرناک و گسترش ناامنی و دیگر اتفاقات فاجعه امیز رخ خواهند داد.
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1