تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۴۵۵۷۲۸
کبنا گزارش می‌دهد

پروازهای بین‌المللی در فرودگاه یاسوج فراهم شده، اما مسوولان در پریکدان از مهمان‌شان استقبال می‌کنند

۵
۳
پروازهای بین‌المللی در فرودگاه یاسوج فراهم شده، اما مسوولان در پریکدان از مهمان‌شان استقبال می‌کنند
کبنا ؛آنگونه که مدیر فرودگاه یاسوج می‌گوید؛ همه امکانات برای برقراری پروازهای بین‌المللی در این فرودگاه فراهم شده است. با این وجود این سوال اساسی در اذهان شکل می‌گیرد که چرا در فرودگاه یاسوج کمترین پرواز انجام می‌گیرد. نه خبری از پروازهای بین المللی هست، نه پروازهای داخلی. هر مسوول کشوری که قصد سفر به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد از مسیر شیراز به مرکز استان سفر می‌کنند. یعنی آن مقام کشوری با پرواز به شیراز می‌آید و از آنجا با خودرو به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهند کرد و  مسوولان ما هم در منطقه پریکدون به استقبال او می‌روند. چرا در ایام اربعین حسینی هیچ گونه پرواز بین المللی در فرودگاه یاسوج برقرار نشد. آیا سازمان حج و زیارت، مدیران گردشگری، واحدهای صنعتی و سایر دستگاه‌ها با مدیران فرودگاه همکاری ندارند؟ چرا سفر به مشهد از طریق فرودگاه یاسوج انجام نمی‌گیرد؟ چرا پرواز مسوولان استانی و مهمان‌های آنها از طریق فرودگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد انجام نمی‌گیرد؟ تا شاهد رونق فرودگاه یاسوج باشیم و از قِبل آن زمینه‌های اشتغال و سرمایه‌گاری در این استان شکل بگیرد.
عنایت انصاری‌فرد_ مدیر فرودگاه یاسوج_ به ایرنا گفت: در بهمن ماه ۱۴۰۰ فرودگاه یاسوج به مرز هوایی ارتقا پیدا کرد که در پی آن همه امکانات برای برقراری پرواز‌های بین‌المللی آماده شد و زیرساخت‌ها به طور کامل مهیا است.
انصاری‌فرد اظهار داشت: سه فرودگاه در کشور شامل یاسوج، سمنان و جهرم در بهمن ماه سال گذشته در سفر ریاست جمهوری در بهمن ماه ۱۴۰۰ به مرز هوایی ارتقا یافتند.
وی تأکید کرد: فرودگاه یاسوج تنها فرودگاهی بود که توانست اعتبارات را در راستای برقراری پرواز‌های بین‌المللی برای خرید تجهیزات گمرک و گذرنامه و نهاد ریاست جمهوری و همچنین تهیه مکان‌های مورد نیاز گرفت.
انصاری فرد ادامه داد: ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار جذب و تمام امکانات از جمله دستگاه (x ray)نصب و خریداری شد.
وی اضافه کرد: این اعتبار از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور اخذ و محصولات مورد نیاز خریداری شد.
مدیر فرودگاه یاسوج ابراز داشت: امکانات مورد نیاز پلیس مهاجرت نیز در فرودگاه یاسوج نصب شد و از طرف پلیس مهاجرت کل کشور مهر ورود و خروج دریافت کرد.
فرودگاه یاسوج
انصاری فرد عنوان کرد: با توجه به شعار سال با راه‌اندازی پرواز‌های بین‌المللی در استان تولید، اشتغال، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، مراکز اقامتی و رفاهی، تاکسی‌ها و بومگردی‌ها، اصناف و غیره به واسطه آمد و شد مسافران و گردشگران خارجی رونق می‌گیرد.
بین‌المللی شدن فرودگاه یاسوج الزامی است که در پی آن رشد همه جانبه و تحقق شعار سال را خواهد داشت.
فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.
در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باند‌های فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.
ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.
pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت‌ترین باند‌های فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.
روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای افزایش پرواز‌های پرواز‌های مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهر‌های کشور ندارد.
هم اینک شرکت‌های هواپیمایی ماهان و پارس ۲ پرواز در هفته در فرودگاه یاسوج دارند و راه‌اندازی پرواز‌های عسلویه، کیش و مشهد نیز در دستور کار متولیان فرودگاه یاسوج قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دلیلش اینه از هواپیماهای لگن استفاده میشه.موقع بلند شدن آدم میگه ۱ دقیقه دیگه با کله میاد پایین
ارشیا
Iran, Islamic Republic of
کم از این چرت و پرتا بنویسید یاسوج خیلی خرابه ی هواپیما به مقصد تهرانی رو بیشتر نداره
حمزه
Iran, Islamic Republic of
چون مردم نمی‌توانند دیگه تو زمستان در ارتفاع 4هزار کیلومتریی بین 10متر برف جسد بیارن پایین /که بخوان 60تا60تاجسد از بالای کوه بیارن پایین روحشان شاد مسافرین پرواز تهران یاسوج
و
Iran, Islamic Republic of
استان بی صاحبه.
مردم استان ک ب حقشون همین وضعه.
همشهری
Romania
سلام درخصوص پرواز هوای خارجی هزینه بلیط را اصلا اعلام نمی کند هواپیمایی .
بعد خوزستان وفارس وبندرعباس هم اعزام به نحف ندارد هزینه بلیط بسیار زیاد هست ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1