تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۵۵۴۹۱
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

طرح نیمه کاره تونل دیل مطالبه مردم است

۱
۰
طرح نیمه کاره تونل دیل مطالبه مردم است
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی طرح نیمه کاره تونل دیل در گچساران را مطالبه اساسی مردم این منطقه دانست.
به گزارش کبنا، نماینده ولی فقیه در جمع مردم دیل با اشاره به اینکه این روستا قابلیت‌های زیادی در زمینه کشاورزی و گردشگری دارد، گفت: منطقه دشتک دیل از ظرفیت‌های خوب گردشگری استان بوده که در فصل زمستان و بهار میزبان گردشگران زیادی است و باید به این منطقه گردشگری بیشتر توجه شود.
آیت اله سید نصیر حسینی با انتقاد از راکد بودن عملیات اجرایی تونل دیل، افزود:۵۰ درصد از این تونل حفاری و هزینه زیادی صرف این طرح شد و لذا ضرورت دارد از هدر رفت بیت المال جلوگیری شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این تونل در مسیر گچساران به چرام است، ادامه داد: این تونل جاده دهدشت به پاتاوه را به بنادر جنوبی متصل می‌کند و نقش مهمی در توسعه منطقه و استان دارد.
وی با اشاره به اینکه در این سفر ۱۲ مصوبه برای رفع مشکلات و توسعه دیل به تصویب رسید، یادآور شد: مسئولان باید هرچه زودتر این مصوبات را اجرایی کنند.
این طرح با عنوان قطعه دوم جاده گچساران به چرام قرار بود به طول ۱۰ کیلومتر در قالب هفت هزار و ۵۰۰ متر جاده و ۲هزارو ۵۸۰ متر تونل و با ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار احداث شود.
قرار بود با احداث این تونل محور دهدشت به پاتاوه به بنادر جنوبی کشورمان متصل شود که اجرای این طرح افزون بر ایمن شدن راه ارتباطی با حذف پیچ های خطرناک، خروج تعداد پرشماری از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از بن بست ارتباطی و رونق گردشگری روستایی را امکان پذیر کند.
تا تابستان سال ۱۳۹۸ حدود ۶۳۰متر از ورودی و ۶۰۰متر هم از قسمت خروجی تونل ایجاد شده بود، یعنی حفاری حدود یک هزارو ۲۳۰متر از دو سمت تونل اجرا شد،اما در آن زمان به دلیل بروز نشت گازهای ناشناخته به منظور رعایت نکات ایمنی طرح متوقف شد.
پس از تعطیلی پروژه گروهی با هماهنگی شرکت نفت گچساران از محل بازدید کردند و یک سری آزمایش های فنی انجام دادند و نتیجه گرفتند که گازهای همچون متان،H۲S، N۲ و...در داخل تونل وجود دارد و حالا پس از مدت ها همچنان این طرح راکد است.
یکی دیگر از معضلات تونل دیل بودجه بسیار پایین آن است که سال گذشته از ردیف بودجه ملی به استانی تبدیل شد و عملا این پروژه از کار افتاد.
با این حال معاون شهرسازی استان پیش از این خبر داد که این طرح دوباره به طرح‌های ملی برگشته و به زودی با تعیین مشاور قوی کار مطالعات بر روی گازی که در این تونل پیدا شده آغاز می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بعد تاج ،حسینی با استاندار ضعیف سیتو ‌درستش ایکنه
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
1