تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۴۵۵۳۳۰
در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش کهگیلویه و بویراحمد؛

چالش‌های تولید از زبان مدیر فناوری اطلاعات شرکت آریونت

۰
چالش‌های تولید از زبان مدیر فناوری اطلاعات شرکت آریونت
کبنا ؛
در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش در استان کهگیلویه و بویراحمد که از روز دوشنبه (14 آذر 1401) تا چهارشنبه (16 آذر 1401) به مدت سه روز ادامه دارد، گفت‌وگوهایی با برخی از کارآفرینان، نوآوران و فناوران انجام می‌شود که به مرور منتشر خواهند شد. در این گفت‌وگوها چالش‌ها و مطالبات فناوران، نوآوران و پژوهشگران بررسی می‌شوند.
به گزارش کبنا، شركت گسترش کاربرد فناوری آریونت در سال ۱۳۸۴ به‌صورت سهامي خاص تاسيس شد و حال با بیش از یک و نیم دهه فعالیت مستمر و پويا، در زمره شركت‌هاي برتر مخابراتي و ارتباطي شناخته مي‌شود.
یعقوب کرمی‌مقدم مدیر فناوری اطلاعات شرکت آریونت، مدیر کنترل کیفی و روابط عمومی شرکت آریو نت در گفت‌وگو با کبنا نیوز، چالش‌های نوآوری و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد را عنوان کرد.
کرمی‌مقدم گفت: یکی از مهمترین مشکلات فناوران موانعی است که در گمرک و برای ورود مواد خام وجود دارد.
وی ادامه داد: بعضاً برای ورود مواد خام به کشور، هزینه ترخیص بیشتر از مواد مورد نظر محاسبه می‌شود و همین موضوع ضربه‌های زیادی به تولیدکنندگان داخلی می‌زند.
کرمی‌مقدم اضافه کرد: جلوگیری از ورود مواد خام و هزینه بالای ترخیص باعث می‌شود خیلی از تولیدکنندگان ورشکسته شوند و تولید را کنار بگذارند و به جای آن به وارد کالاها روی بیاورند.
مدیر فناوری اطلاعات شرکت آریونت تصریح کرد: هزینه برخی از قطعات تولیدی ما بالغ بر 200 هزار تومان می‌شود، اما برخی اوقات می‌بینیم همین کالا با کیفیت خیلی نامرغوب در کشور با قیمت 100 هزار تومان به فروش می‌رسد. معلوم نیست که آنها چطور این کالا را وارد کرده‌اند، اما ما نمی‌توانیم مواد خام مورد نظرمان را وارد کنیم.
وی در ادامه به فرهنگ خارجی‌پسند در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه نگرشی در کشور و در استان هم در بین مردم و هم در بین مسئولین وجود دارد که کالای خارجی بی‌کیفیت را به کالای داخلی با کیفیت بهتر ترجیح می‌دهند.
وی به ذکر مثالی اکتفا کرد و گفت: برخی از قطعات تولیدیِ شرکت آریونت را سپاه استان خریداری کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد. اما برخی دیگر از مسئولین با وجود اینکه نسبت به کیفیت قطعات ما اطلاعی ندارند، بدون دلیل خاصی، نمونه خارجی این محصولات را استفاده می‌کنند؛ مثلاً مدیر فرودگاه یاسوج با وجود اینکه کالاهای ما را مشاهده کرده بود، می‌گفت نمونه‌های خارجی کیفیت بالاتری دارند و من ترجیح می‌دهم از کالای خارجی استفاده کنم. این در حالی است که یکی از وظایف مسئولین، حمایت از تولید داخلی است.
مدیر کنترل کیفی شرکت آریونت یکی دیگر از مشکلات پیش پای فناوران را افزایش قیمت بدون مبنای بیمه تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: متأسفانه برای ما که نیروهای زیادی در شهرستان‌های مختلف و واحد مرکزی داریم، افزایش قیمت بیمه تأمین اجتماعی به روند کاری ما ضربه می‌زند.
کرمی‌مقدم با اشاره به وجود مشکلات تولید در داخل کشور، گفت: اگر این مشکلات ادامه داشته باشد، ممکن است یکی از خط‌های تولید را به کشور ترکیه منتقل کنیم. با شناختی که من از تجار ترکیه‌ای دارم ممکن است آنها همین کالایی که ما تولید می‌کنیم را به کشور ایران وارد کنند و در آن موقع همین افرادی که کالاهای ما را به بهانه داخلی بودن خریداری نمی‌کردند، بخرند و این یکی از همان آفت‌هایی است که متأسفانه گریبانگیر تولید در ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1