تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۴۵۴۹۹۷
فرشاد نگین‌تاجی، عضو سابق شورای شهر یاسوج:

شهرداری یاسوج به بنگاهی تبدیل شده است که فقط نیرو استخدام و حقوق پرداخت می‌کند و خدمات مفیدی انجام نمی‌دهد نه در حوزه پسماند نه در خدمات فرهنگی و فنی / شهروند باید در کنار مدیریت شهری قرار بگیرد

۴
۱
شهرداری یاسوج به بنگاهی تبدیل شده که فقط نیرو استخدام و حقوق پرداخت می‌کند و خدمات مفیدی انجام نمی‌دهد
کبنا ؛بیش از شش سال نستهن مقدم سکان شهرداری یاسوج را به دست گرفته و عملکرد او بارها توسط رسانه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. ترافیک نفس شهر یاسوج را گرفته، شهروندان خدا خدا می‌کنند که گیر این ترافیک نیفتند. ورودی‌های یاسوج وضعیت نابهنجاری دارند و بارها در این خصوص بزرگان و مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد اظهاراتی داشته‌اند. تجمع کارگران شهرداری به دلیل عدم پرداخت حقوق‌شان نیز بارها برگزار شده است، مبلمان شهری و فضای سبز دل‌چسب نیست و ضعف‌هایی وجود دارد با فرشاد نگین‌تاجی_ عضو سابق شورای شهر یاسوج_ پیرامون این مسائل گفت‌وگویی انجام گرفته که در ادامه آن را می‌خوانید.
 عضو سابق شورای شهر یاسوج و دکترای معماری و شهرسازی گفت: بین اقتصاد و مبلمان شهری و شهرسازی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد تا جایی که اگر در حوزه شهرسازی فضای مرفه، پرتردد و سرزندگی بیشتر ایجاد شود مستقیماً بر نوع کسب و کار مردم تأثیر دارد.  
فرشاد نگین تاجی افزود: فضای گشایش به واسطه تردد بیشتر موجب فروش بیشتر و به صورت کلی باعث بهتر شدن وضعیت اقتصاد می‌شود و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که به پایتخت طبیعت ایران معروف هست نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی با اشاره به اینکه المان شهری با مجسمه‌سازی فرق دارد و المان؛ یعنی بخشی از تاریخ، مدنیت، فرهنگ، کنش و واکنش اقتصادی- اجتماعی که در معماری انعکاس یابد اما حتی یک اِلمان در شهر یاسوج یافت نمی‌شود.
عضو سابق شورای شهر یاسوج تصریح کرد: خیابان‌ها و میدان‌ها هویت اجتماعی فرهنگی را نشان نمی‌دهد و مجموعه شهرسازی یاسوج رو به قهقرا است.
نگین تاجی بیان کرد: اقتصاد متأثر از شهرسازی بوده که بخشی از شهرسازی مبلمان شهری است و با مبلمان شهری فضا‌هایی ایجاد می‌شود که باعث سرزندگی و تردد بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: وقتی شهر زیبا باشد زبانزد می‌شود و تأثیر بیشتری بر شهر‌ها و استان‌های همجوار می‌گذارد. تردد بیشتر در شهر یاسوج باعث می‌شود که مقصد گردشگری شود و همین باعث رونق اقتصاد خواهد شد.
دکترای معماری و شهرسازی تأکید کرد: خیابان‌های فاخر، با عرض بالا و نورپردازی مناسب تأثیر زیادی بر مبلمان شهری دارد و خود به خود یاسوج به عنوان شهر کوهپایه‌ای زیبا زبانزد می‌شود و گردش‌پذیر خواهد شد.
فرشاد نگین تاجی
نگین تاجی بیان کرد: اگر اقامتگاه‌های خوب وجود داشته باشد به جای چند ساعت هر مسافر می‌تواند چند روز اقامت کند و شهر رو به رشد شود و به لحاظ شهرسازی قوی شود.
وی عنوان کرد: در نتیجه سرمایه‌گذار احساس امنیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این شهر پیدا خواهد کرد و این حوزه زیرساختی نیز خود به خود تقویت می‌شود.
عضو سابق شورای شهر یاسوج تصریح کرد: طبق قانون ارزش افزوده باید صرف کار‌های عمرانی صرف شود اما حجم بالای نیروی انسانی موجب شده که در شهرداری پول‌های تزریقی صرف همین نیرو‌های فله‌ای و مازاد بشود و تقویت زیرساخت‌ها متناسب با رشد جمعیت شهری مغفول واقع شود.
نگین‌تاجی ابراز داشت: هر بودجه باید در ردیف خود صرف شود و حق جابه‌جایی ندارد به لحاظ قوانین جمهوری اسلامی این تخلف است اما نیرو‌های خدماتی در شهرداری آنقدر زیاد است که بدنه شهرداری فربه شده است.
وی اضافه کرد: میزان جذب نیرو با خدمات همخوانی ندارد. انگار شهرداری به بنگاهی تبدیل شده است که فقط نیرو استخدام می‌کند و حقوق پرداخت می‌کند و خدمات مفیدی انجام نمی‌دهد نه در حوزه پسماند نه در خدمات فرهنگی و فنی.
کارشناس و دکترای معماری و شهرسازی در ادامه گفت: وقتی نیروی مازاد داریم و خروجی نداریم شهرداری دچار روزمرگی می‌شود چنانچه فقط اگر حقوق نیرو‌ها را پرداخت کند کار بزرگی انجام داده است.
نگین تاجی بیان کرد: مدیریت شهری یک مدیریت مشارکتی است و شهروند باید در کنار مدیریت قرار گیرند متأسفانه در شهر یاسوج این قانون وجود ندارد.
وی ادامه داد: اما مردم باید هوشیار باشند دقت کنند هم در انتخاب شورای شهری و هم خودشان از طرح‌های مبلمان شهری استقبال کنند.
عضو سابق شورای شهر یاسوج ابراز داشت: مدیریت مشارکتی کمرنگ بوده و حالا کمرنگ‌تر هم شده است و شاید علتش بی‌اعتمادی مردم است یاسوج قابلیت زیادی دارد ولی به شدت از این زیبایی‌ها و پتانسیل‌ها فاصله گرفته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
بله درسته ...ولی در زمان خودتان هم هیچ برنامه ای ندیدیم..جز حاشیه ..
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مگه یاسوج شورا و شهردار داره -فقط باعث بی ابرویی این شهر شده
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر ها شهر را نابود کرده رای گ فتن دارن باج میدن تمام
جعفر
Iran, Islamic Republic of
خداخیرت بده خدایی شرف آباد نیک پی هارا به دادشون برسید خیلی عذاب میکشیم جاده ها وخیابانها قرن ۲۰۲۳هستیم هنوزآسفالت نیست
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
1