کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای مسکن ملی در کهگیلویه و بویراحمد به کجا رسید؟ / عدم توجه دستگاه های خدمات رسان به طرح دولت

1 آذر 1401 ساعت 11:23

طرح نهضت ملی مسکن در گچساران به دلیل کم توجهی دستگاه های خدمات رسان و ناهماهنگی هایی متوقف است. ۲۴۰ واحد در منطقه خامی گچساران در حال ساخت است ولی به دلیل نبود امکانات آب و برق با مشکل مواجه شده است.


طرح نهضت ملی مسکن در گچساران به دلیل کم توجهی دستگاه های خدمات رسان و ناهماهنگی هایی متوقف است. ۲۴۰ واحد در منطقه خامی گچساران در حال ساخت است ولی به دلیل نبود امکانات آب و برق با مشکل مواجه شده است.
به گزارش کبنا، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گچساران و دهدشت مشکل بحث عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان از جمله آب و برق است.
راستا ابراز داشت: نبود آب مشکل اصلی اجرای این طرح بوده زیرا نیاز اولیه برای ساخت و ساز است که در حال حاضر، آب با تانکر حمل می شود تا کارها به پیش برود.
وی تاکید کرد: به منظور رفع سریع تر این معضلات، خرید لوله و حفاری کانال را اداره کل راه و شهرسازی تقبل کرده اما هنوز اقدام قطعی از سوی دستگاه های خدمات رسان انجام نگرفته است.
احمدی رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران اظهار کرد: برای ساخت مسکن ملی در این شهرستان ۱۶ هکتار زمین در نظر گرفته شده و این واحد‌ها در مناطق خنگ بنار، خامی، کارکنان دولت و پازنان ساخته می‌شود.
 
احمدی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن هزار و ۷۳۰ واحد مسکن ملی برای خانه دار شدن مردم ساخته می شود، بیان کرد: از این تعداد ۲۴۰ واحد در منطقه خامی شروع شده، اما به علت نبود آب و برق متوقف شده است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان می‌گویند تجهیز کارگاه با کارفرما است و راه و شهرسازی باید هزینه انشعابات و خط انتقال را پرداخت کند، و ما هم مجبور هستیم هزینه آب و برق را از آورده مردم تامین کنیم.
فرماندار گچساران هم با اشاره به اینکه مشکل تامین آب و برق به زودی رفع می‌شود، گفت: برای تامین برق نیز مقرر شد مشاوری انتخاب تا نسبت به برآورد هزینه و جانمایی تیر های برق و خرید ترانس اقدام شود.
در شهرهای دیگر در کل کشور نیز مسکن ملی با مشکل مواجه شده است، از جمله چالش هایی که در ابتدا این طرح با آن مواجه شد، استدلال فعالان صنعت آب بود که معتقد بودند حتی با وجود کشیدن انشعاب آب و برق، این وزارتخانه توان محقق کردن آب و برق مسکن ملی را ندارد. در گچساران نیز وضع به همین منوال است، در حالی که ساخت و سازها پیشرفت هایی دارد، ولی هنوز تکلیف انشعابات آب و برق مشخص نشده است و قرار است که هزینه انشعاب از مردم گرفته شود.
سهمیه استان در طرح نهضت اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار خانه تعیین شده که هم اینک ساخت هشت هزار و ۷۵۰ واحد از آنها در دست اجراست و مابقی یه علت مشکلات موجود روند اجرای طرح در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران به کندی در حال انجام است. سالانه ۱۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 


کد مطلب: 454727

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454727/برنامه-ریزی-ها-اجرای-مسکن-ملی-کهگیلویه-بویراحمد-کجا-رسید-عدم-توجه-دستگاه-های-خدمات-رسان-طرح-دولت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1