تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۴۵۴۳۳۸
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

توضیحات مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد درخصوص قانون جوانی، جمعیت و خانواده

۶
۰
توضیحات مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد درخصوص قانون جوانی، جمعیت و خانواده
کبنا ؛
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: در جهت این که دستگاه‌های اجرایی استان آگاهی کامل از وظایف خود که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای آنها مشخص شده است، داشته باشند و آن را اجرا کنند، دفتر امور زنان و خانواده وظایف عمومی و تخصصی دستگاه‌های اجرایی مطابق با ماده‌های قانونی مرتبط مشخص و برای اجرایی‌سازی به آن‌ها ابلاغ کرده است و به صورت ماهیانه هم از تمامی دستگاه‌های اجرایی گزارش عملکرد ماهانه می‌گیرد و کم کاری را به آن‌ها گوشزد و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.
عاطفه مدبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، از طراحی فرمی برای میزان اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان نیز خبر داد و اظهار داشت: نتیجه بررسی به زودی منتشر خواهد شد.
مدبرنژاد افزود: در جلسات ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس تکالیف قانونی و شکایات مردم بحث وام‌های فرزند‌آوری، ازدواج، واگذاری زمین و سایر مفاد قانون مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت بانک‌ها ملکف شدند پرداخت وام‌های فرزند‌آوری را در اولویت قرار دهند و پرداخت‌ها را تسریع دهند و میزان پیشرفت کاری آن‌ها به طور دقیق تا کنون رصد شده است.
وی گفت: در مورد ماده ۴ شیوه‌نامه اجرایی این ماده در رابطه با واگذاری یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان (۲۰۰) مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنین در روستا‌ها یا شهر‌های کمتر از پانصدهزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر، در همان محل بر اساس هزینه آماده‌سازی فقط برای یکبار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط در تاریخ ۲۰مهر ماه ۱۴۰۱ توسط معاون وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است.
مدبرنژاد با اشاره به اینکه در شهرستان بویراحمد به گفته اداره راه و شهرسازی با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم افزود: حتماً این موضوع تا حصول نتیجه و رفع موانع پیگیری خواهد شد و در چهارمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت ویژه به اجرایی شدن این ماده رسیدگی می‌شود.
وی گفت: مردم می‌توانند برای آگاهی از اینکه در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت چه مشوق‌ها و رفع موانعی برایشان تعیین شده است به سامانه راهنمای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به آدرس http://khanevade. icana.ir/ مراجعه کنند.
مدیرکل بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برنامه‌های متعددی در بخش‌های مختلف در راستای حمایت از زنان داریم.
مدبر نژاد به تدوین سند راهبردی دفتر امور زنان اشاره کرد و گفت: این سند در قالب هفت کارگروه جمعیت، کسب و کار پایدار، الگوی سوم زن، حقوق و مسئولیت‌های بانوان، تحکیم خانواده، زیست عفیفانه و نشاط اجتماعی بر اساس سیاست‌های بالادستی است که کارشناسان امور بانوان در فرمانداری‌ها موظفند ضمن تشکیل شورای‌اندیشه ورز در حوزه زنان و خانواده در شهرستان خود، برنامه‌ها را در قالب این کارگروه‌ها طراحی و اجرا کنند.
وی گفت: در سطح استان با تکیه بر ظرفیت زنان خبره استان اقدام به تشکیل شورای‌اندیشه ورز حوزه زنان و خانواده شده است.
وی به تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و استانداری کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه در مرحله اول ۴۲ زن سرپرست خانوار متقاضی ایجاد شغل و زنان کارآفرینی که قصد ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار را داشتند شناسایی و برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی‌امید معرفی شدند.
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد به طرح‌های بومی توانمند‌سازی زنان در این استان اشاره کرد و گفت: ۴ طرح بومی در راستای حمایت از زنان نیازمند حمایت در استان کلید خورده است که شهرستان چرام به عنوان پایلوت اجرای طرح‌ها انتخاب شد.
این مسئول تأکید کرد: شهرستان چرام با دو بخش مرکزی و سرفاریاب بیش از ۱۰۰ روستا دارد که اولین طرحی که در این شهرستان کلید خورده است طرح توانمند‌سازی زنان در حوزه مشاغل خانگی با محوریت زنان نیازمند حمایت است که به همت اداره کل فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آموزش مهارت‌های کسب کار در ۱۳روستا به عنوان مکان‌های تجمیع برای آموزش را خواهیم داشت.
وی در ادامه بیان کرد: توانمند‌سازی زنان در حوزه مشاغل به عنوان یک فرآیند است که علاوه بر آموزش، اعطای تسهیلات و فراهم کردن شرایط برای فروش محصولات این بانوان هم در دستور کار است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری به ۳ طرح دیگر که در حوزه زنان کلید خورده است از جمله توانمند‌سازی زنان در حوزه بهداشت و درمان، غنی‌سازی روابط زوجین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: احداث بازارچه ویژه فروش محصولات صنایع دستی بانوان در شهر یاسوج به همت سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و شهرداری انجام خواهد شد که با احداث این بازارچه می‌توان غرفه‌های را در اختیار زنان خصوصاً زنان سرپرست خانوار کارآفرین قرار داد تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.
مدبرنژاد در خصوص بکارگیری زنان در سطوح مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از شروط مطالبه داشتن آگاهی کافی است و در همین راستا ضمن تشکیل بانک اطلاعاتی زنان مدیر استان، زنان خبره و توانمند در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هم شناسایی شدند تا با شناخت دقیق از ظرفیت بانوان توانمند بتوانیم این مطالبه مهم زنان را به گوش مسئولین برسانیم چرا که بدون شک زنان توانمند در استان بسیارند.
وی از شناسایی و توانمند‌سازی بانوان سرپرست خانواده هم خبر داد و گفت: زنان در طرح شناسایی بانوان سرپرست خانواده مورد حمایت قرار می‌گیرند.
عاطفه السادات مدبرنژاد از اجرای طرح شناسایی بانوان سرپرست خانواده در جهت حمایت و توانمندسازی از این قشر جامعه خبر داد و عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان کمیته امداد و وزارت کشور برای اجرای طرح توانمندسازی و ارتقاء سلامت اجتماعی بانوان نیازمند غیر تحت حمایت سازمان‌های حمایتی با مشارکت گروه‌های مردمی و با رویکرد خانواده محور منعقد شده است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح شامل زنان مطلقه، زنانی که همسران آن‌ها فوت شده، زنانی که همسران از کار افتاده دارند و دختران تجرد قطعی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه بانوانی که در این طرح شناسایی می‌شوند نباید تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی و یا صندوق بازنشستگی باشند، گفت: هدف از اجرای این طرح شناسایی هدفمند و ارائه خدمات توانمندسازی زنان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، روانشناختی، حقوق، بهداشت و سلامت، حمایتی و معیشتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح شامل زنان کمتر از ۵۰ سال که ترجیحاً فرزند زیر ۲۰ سال دارند و در دهک‌های یک تا پنج قرار دارند می‌شود، این زنان با همکاری کمیته امداد شناسایی و در آیتم‌های ذکر شده توانمند می‌شوند.
مدبرنژاد عنوان کرد: زنانی در استان هستند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند اما در زمره بانوان سرپرست خانواده محسوب می‌شوند و روزانه تعدادی از این زنان جهت حمایت به دفتر حوزه زنان مراجعه می‌کنند که نیازمند پایش اساسی در این زمینه هستیم.
وی بیان کرد: شناسایی بانوان سرپرست خانواده از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد انجام می‌شود که کسانی که شرایط لازم را دارند به دفاتر امور بانوان فرمانداری‌ها مراجعه کنند تا به مراکز نیکوکاری معرفی شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در انتها از انعقاد تفاهم نامه‌ای با حوزه هنری استان هم خبر داد و گفت در حال تشکیل بانک اطلاعاتی زنان شاخص استان نیز هستیم تا با کمک حوزه هنری زندگی این عزیزان کتاب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Romania
بفرما خودت چندتا بچه داری اول از خودتان شروع کنید بچه درست کنید
Iran, Islamic Republic of
چرا از خودشون
حتما خودشون شروع کرده اند
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
تو را به خدا بیشتر از این اتیش به جان ما نیندازید اخه ادم بیکار کجا توان فرزند اوری را داره با این همه هزینه شیر خشک و پوشاک، خوراک و ... اگر که راست و خدایی حرف میزنید فکری اساسی برای مردم داشته باشید.
جوانان
Iran, Islamic Republic of
اول شغل ایجاد شود بچه که اآینده میخواد
Iran, Islamic Republic of
بچه آورده اما یک ده نگهشون ایکنه ، آوردن کاری نیاره نگه کردنش سخته ، حرف مفت زدن هم سخت نیست عمل کردن وشون سخته
Iran, Islamic Republic of
باسلام. عرض. تسلیت. رحلت. حضرت. زینب. که. پرستادارکربلا. وهمراسیران. اسوه. صبر استقامت. بود. بگواگر. شماها. خانها. به. فاطمه. زهرا. وزینب. الگوی. گرفتید. عدالت. وبی. عدالت. همراه. شهدا بودید. نبودند. چه. جانبازان. چه. ازادگان. چه. گمنام ها. نگاه. به. اینها. می. گردند. ایا. شماها. به. قانون. توجه. کردید. ویا کردند. چه. زن. چه. مرد قسم. یادکنند. به. تا. به. حال. به. یک. خانواده. شهید. بامنطق. نگاه. کرده. باشند. به. کدم. قران. خدا نگاه. می. کنید. من. یک. اشاره. به. ایات. قران. کنم. که. توجه. داشته. باشند. سوره. اعراف. ایه. ۲۳) تا۳۰) قراعت. بفرمایند. . حالا چهل. چهارمین. سال. جنگ. تحمیلی. می. گذرد. دهه. فجر. مباک. می. گویم.
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1