تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۴۵۴۳۱۵
کبنا بررسی کرد

معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛ معاونتی برای اِشغال یا اشتغال!

۲۱
۳
معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛ معاونتی برای اِشغال یا اشتغال!
کبنا ؛در شرایطی که مسأله نخست زندگی مردم، اقتصاد، معیشت و رونق اقتصادی کسب و کار‌ها می‌باشد، جایگاه معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد محل توجه و جدیت بیشتری است و سیستم اداری و جامعه این جایگاه و نقش آن را پررنگ می‌داند و می‌طلبد که سهم پررنگی در امور و مسائل اقتصادی و مدیریت و نظارت بر آن‌ها داشته باشد.
حداقل دو وظیفه عمده را می‌توان برای این جایگاه برشمرد؛ برنامه‌ریزی، ارائه طرح‌های اقتصادی و الزام دستگاه‌های مربوطه برای عملیاتی کردن پروژه‌های اقتصادی جهت توسعه و پیشرفت و آبادانی استان را می‌بایست به عنوان نخستین وظیفه در نظر گرفت. وظیفه دوم این معاونت، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اقتصادی استان (از جمله بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دولتی) می‌باشد که از جمله وظایف و اختیارات این جایگاه است.
از آنجایی که از منظر بودجه کلیه دستگاه‌ها در مضیقه هستند و عملاً در انبان دولت بودجه‌ای نیست که بتوان برنامه‌ریزی برای توسعه طرح‌های اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد را انتظار داشت و از این نظر حرجی بر احسان عسکری نیست. اما در خصوص نظارت بر دستگاه‌های مربوطه با این جایگاه معاونت در استانداری، می‌توان توقع فعالیت و نظارت و کنترل و جدیت داشت و عملاً در حوزه‌های اقتصادی از نظارت بر بازار و کنترل گران فروشی افسارگسیخته غیر منطقی که محصول عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه بر بازار است (نه آن قسمت که تورم کلی کشوری است) و.. را از بدیهی‌ترین و اولین وظایف معاونت اقتصادی استانداری می‌باشد.
احسان عسکری به عنوان شخصی که حدود یکسالی می‌باشد که جایگاه معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفته است و اصطلاحاً اشتغال در معاونت اقتصادی استانداری را به عهده دارد و می‌بایست عملکرد وی در این دو حوزه مورد ارزیابی و ارزشیابی قرار گیرد و انتقادات و پیشنهاداتی در این راستا ارائه کرد.
به نظر می‌رسد که تاکنون معاونت اقتصادی استانداری در هر دو حوزه کارنامه ناموفقی ار خود به جای گذاشته است؛ علیرغم ادعا و سخنرانی و صحبت‌های شیک، نه تنها برای توسعه استان طرحی که توسعه گرا و موجب اِشتغال و یا رونق کسب و کار‌ها و.. باشد، تعریف و تصویب و اجرا نشده است، در حوزه‌های نظارتی نیز کارنامه‌ای به جا گذاشته نشده است.
علی القاعده کلیه بانک‌های دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد، صندوق کارآفرینی‌امید (که بخشی از بار اِشتغال زایی و اعطای وام و... را بر عهده دارد)، شرکت بیمه ایران، اداره کار، رفاه و امور اجتماعی (که اخیر در حوزه وام‌های اشتغال زایی مسائلی داشته که بازتاب کشوری نیز داشته) و... می‌بایست مورد نظارت معاونت اقتصادی استانداری باشد و دائماً تذکرات لازم ارائه شود و با این مدیران مستمرا جلساتی برگزار نماید و گلایه‌های مردم و اشکالات و سهل انگاری‌ها و کم کاری‌ها و قصورات را بررسی کرده و عملکرد این دستگاه‌ها و مدیران آن را به مقامات کشوری انتقال دهد.
عملکرد احسان عسکری در این حوزه بشدت ضعیف است؛ در این روزها، اکثر بانک‌های عامل استان کهگیلویه و بویراحمد حتی از اعطای وام ودیعه پنجاه میلیونی مددجویان کمیته امداد و.... امتناع می‌کنند و سیستم بانکی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های اعطای وام قفل شده است و هیچ مقامی نظارت نمی‌کند. مسائل شرکت بیمه ایران در استان، چندی است که رسانه‌ای شده است و سهل انگاری‌هایی صورت گرفته است. بازرسان وزارت کار با استقرار در استان در خصوص تخلفات اعطای وام‌های اشتغال اداره کار در استان تأیید داشته‌اند، مسائلی در صندوق کارآفرینی‌امید استان کهگیلویه و بویراحمد پیش آمده و.... که کلیه این موارد نیازمند معاونت اقتصادی قوی در استانداری می‌باشد تا با نظارت و تشکیل جلسه، حداقل بخشی از این مسائل حل شوند.
روند فعلی و عدم تحرک کافی معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عملکرد ضعیف این دستگاه‌ها را تقویت می‌کند و لازم است که دلسوزان با تدکرات لازم این حوزه اقتصادی را در استانداری فعال‌تر و پویاتر نمایند.
کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مسوولان معاونت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اشتغال
Iran, Islamic Republic of
کدوم اشتغال؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط اشغال پست معاون اقتصادی استاندار
تازه خیلی هم بیکار شدند
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
اقای عسکری برگردید به دانشگاه و کاری به امورات اجرایی دولت نداشته باشید که اصلا به درد شما نمیخوره و فقط عدم تحقق اقتصادی
کارشناس اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
توانایی این بزرگوار در حد مسئولیت استانی نیست هر چند در حال رایزنی برای تجربه ی برنامه و بودجه استان هم هستند.
مدیریت ستادی استانی از نوع "موفق" ،مستلزم تجربه ی مدیریت اجرایی و سابقه ی موفق است..
استانداری استان
Iran, Islamic Republic of
خدایی چه تاثیری روی اقتصاد استان داشته این معاونت/
Iran, Islamic Republic of
کاش آقای معاونت اشغال گزارشی از عملکرد خود ارایه می داد.
گزارش از جلسات و ... نه
گزارش دهد چند سرمایه گذار به استان آورده و چه کرده اند این سرمایه گذاران؟
چقدر اشتغال ایجاد کرده
چند واحد صنعتی راکد را فعال کرده؟
قرار بود 8 درصد رشد اقتصادی در استان ایجاد شود و الان چند درصد است رشد اقتصادی استان ( منفی شده!!) ؟
سروک
Iran, Islamic Republic of
اِشغال
اِشغال
اِشغال
حق
Iran, Islamic Republic of
شایسته سالاری یعنی ... مردم هم که خوب میدونند که چه به چیه هدف از این مسئولیتها
مردم
Iran, Islamic Republic of
چهار عمل اصلی ریاضی را بلد نیست اون وقت انتظار دارید مشکل اقتصادی حل بکنه..
Romania
خخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
کسی نیست از آقای عسکری بپرسه که آیا توی این یکسال مدیریتش فقط و فقط یک جلسه ستاد تنظیم بازار تشکیل داده است؟
اصلا میدونه که افزایش قیمت دلخواهی و سلیقه ای که تو این استان پدر مردم را درآورده ربطی به خودش داره ؟ البته اگر هم وظایف را بدونه راهکارهای اجراییش را نمیدونه . توان برنامه ریزی و تصمیم گیری را نداره
آوری
United States
با آمدن ایشان همون نیمه جان اشتغالی هم که بود بر باد فنا رفت ، تازه معاون اشتغال یکی از سازمان‌ها هم مشاور اشتعال ایشان است
علی قلی
Iran, Islamic Republic of
به خدا تو عمرم در حوزه استانداری معاونی به این ضعیفی ندیده ام و همون اوایل هم برای همه تعجب آور بود ...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
باسلام
احسان عسکری دراین حوزه نه تخصص لازم ونه توانمندی کافی رادارد وخداوخودش میداند...وهرچه بیشترادامه پیداکنه باعث وفول وشکست واحی دراستان پیش خواهدآمد
بایدجایگزین دلسوزوتوانمدی معرفی شودودرآخر مگه
قهطی رجال شده
مدرس
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ایشان توانایی وانگیزه لازم برای بحث خطیر هماهنگی اقتصادی ومدیریت این امر راندارد.گزینه ای بسیار ضعیف هر ساعت نشستن ایشان براین جایگاه واشغال این پست حق الناسی است که به گردن ایشان واستاندار باقی خواهد ماند.دلایل عمده برگشت اعتبارات وعدم کارایی بانکها در بخش تسهیلات تولید و اشتغال وعدم همکاری نهادها وادارت نیز همین امر است.خدا عاقبت همه را به خیر کند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت وزین کبنا
حرف حق
شهروند
United Kingdom
انسان دست پاک و توانمندی هست
مظلوم
United States
تاوقتی انتصابات فامیلی باشه و براساس تحربه و تخصص نباشه بیشتر از این انتظاری نیست.
فرشته خشت
Iran, Islamic Republic of
سلام
شکایت از صندوق کارآفرینی امید دارم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام
در اینکه شما همیشه انتقادات نابجا دارید شک و تردیدی نیست . بنده بعنوان یک تولید کنندهاز عملکرد آقای دکتر عسکری سپاسگزارم . ایشان با درایت کامل مشکلات واحد تولیدی اینجانب را حل نمودند و اجازه نداد چرخه تولید از کار بیفتد . واقعآ برای شما که اینطور مدیران لایق را زیر سوال میبرید متاسفم
Romania
حیف این جایگاه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
وقتی شخصی به پشتوانه قوم ،قول و ،،،بگذارند یعنی همین دیگه
تازه بفرمایید ببینم ایشون چه کار اقتصادی و یا قبلا چه جایگاه اقتصادی داشته و ،،،،،؟؟؟؟
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1